Banenverlies bij Wärtsilä

Wärtsilä wil ongeveer eenderde van de banen in haar Ship Power divisie schrappen. Omdat in de eerste drie maanden het aantal orders met 86% procent daalde, moeten er tussen de 400 en 450 banen verdwijnen. Daarvan zijn er ongeveer dertig in Nederland.

Banenverlies bij Wärtsilä

‘In het afgelopen half jaar is de situatie in de scheepvaartindustrie dramatisch veranderd’, aldus Jaakko Eskola, vicepresident van de Ship Power divisie. ‘Omdat de verwachting in de markt nog steeds bijzonder uitdagend is, moeten we kostenbesparende maatregelen uitvoeren die onze Ship Power divisie in staat stellen om concurrerend en efficiënt te blijven zonder onze verplichtingen aan klanten in gevaar te brengen. De maatregelen die wij willen nemen, worden vanaf de tweede helft 2009 verwezenlijkt en zijn eind 2010 volledig gerealiseerd. Het bedrijf streeft ernaar dat, door onderhandelingen met de werknemers, de Ship Power divisie aangepast kan worden aan de behoeftes van de klanten. Het effect van deze aanpassingen op de verschillende werknemers wordt bepaald in de loop van de onderhandelingen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Banenverlies bij Wärtsilä | Schuttevaer.nl

Banenverlies bij Wärtsilä

Wärtsilä wil ongeveer eenderde van de banen in haar Ship Power divisie schrappen. Omdat in de eerste drie maanden het aantal orders met 86% procent daalde, moeten er tussen de 400 en 450 banen verdwijnen. Daarvan zijn er ongeveer dertig in Nederland.

Banenverlies bij Wärtsilä

‘In het afgelopen half jaar is de situatie in de scheepvaartindustrie dramatisch veranderd’, aldus Jaakko Eskola, vicepresident van de Ship Power divisie. ‘Omdat de verwachting in de markt nog steeds bijzonder uitdagend is, moeten we kostenbesparende maatregelen uitvoeren die onze Ship Power divisie in staat stellen om concurrerend en efficiënt te blijven zonder onze verplichtingen aan klanten in gevaar te brengen. De maatregelen die wij willen nemen, worden vanaf de tweede helft 2009 verwezenlijkt en zijn eind 2010 volledig gerealiseerd. Het bedrijf streeft ernaar dat, door onderhandelingen met de werknemers, de Ship Power divisie aangepast kan worden aan de behoeftes van de klanten. Het effect van deze aanpassingen op de verschillende werknemers wordt bepaald in de loop van de onderhandelingen.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer