Nieuwe Zijderoute steeds meer in trek

Het Koreaanse CJ Logistics heeft een spoorverbinding voor containers tussen China en Europa geopend. Deze IJzeren Zijderoute verbindt Chengu in China met Lodz in Polen, Neurenberg en Tilburg. De logistieke dienstverlener maakt gebruik van de Trans China Railway (TCR).

CJ Logistics is onder meer de grootste pakjesbezorger in Zuid-Korea. Het bedrijf noemt de nieuwe service de Eurasia Bridge Service (EABS). Het gaat om een multimodale verbinding tussen de twee continenten. Het bedrijf biedt service van deur tot deur. In China worden geladen containers met de vrachtwagen opgehaald en naar het treinstation gebracht. Eenmaal aangekomen in Europa worden ze bij het magazijn of de fabriek van de klant afgeleverd als de eindbestemming binnen een afstand van 400 kilometer ligt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe Zijderoute steeds meer in trek | Schuttevaer.nl

Nieuwe Zijderoute steeds meer in trek

Het Koreaanse CJ Logistics heeft een spoorverbinding voor containers tussen China en Europa geopend. Deze IJzeren Zijderoute verbindt Chengu in China met Lodz in Polen, Neurenberg en Tilburg. De logistieke dienstverlener maakt gebruik van de Trans China Railway (TCR).

CJ Logistics is onder meer de grootste pakjesbezorger in Zuid-Korea. Het bedrijf noemt de nieuwe service de Eurasia Bridge Service (EABS). Het gaat om een multimodale verbinding tussen de twee continenten. Het bedrijf biedt service van deur tot deur. In China worden geladen containers met de vrachtwagen opgehaald en naar het treinstation gebracht. Eenmaal aangekomen in Europa worden ze bij het magazijn of de fabriek van de klant afgeleverd als de eindbestemming binnen een afstand van 400 kilometer ligt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer