Zeevrachtenmarkt: Hoop herleeft in droge-ladingmarkt

Er kwam wat meer leven in de markt voor de capesizers doordat wat meer vraag ontstond naar ijzererts. De gemiddelde charterhuur voor capesizers steeg naar een nog steeds miserabele $ 2180 per dag. Of de verbetering aanhoudt is twijfelachtig, de grotere vraag kwam voornamelijk doordat een aantal hoogovens de voorraden aanvulden.

Zeevrachtenmarkt: Hoop herleeft in droge-ladingmarkt

Door China’s besluit om van een maakeconomie een kennis- en consumptie-economie te maken zal de invoer door China van ijzererts en kolen geleidelijk afnemen. De hoop is dat India de rol van China zal overnemen, maar dat gaat tot nu toe in een laag tempo en India heeft nog niet de infrastructuur om enorme hoeveelheden grondstoffen te importeren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Hoop herleeft in droge-ladingmarkt | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Hoop herleeft in droge-ladingmarkt

Er kwam wat meer leven in de markt voor de capesizers doordat wat meer vraag ontstond naar ijzererts. De gemiddelde charterhuur voor capesizers steeg naar een nog steeds miserabele $ 2180 per dag. Of de verbetering aanhoudt is twijfelachtig, de grotere vraag kwam voornamelijk doordat een aantal hoogovens de voorraden aanvulden.

Zeevrachtenmarkt: Hoop herleeft in droge-ladingmarkt

Door China’s besluit om van een maakeconomie een kennis- en consumptie-economie te maken zal de invoer door China van ijzererts en kolen geleidelijk afnemen. De hoop is dat India de rol van China zal overnemen, maar dat gaat tot nu toe in een laag tempo en India heeft nog niet de infrastructuur om enorme hoeveelheden grondstoffen te importeren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer