Zeevrachtenmarkt: Vrachtprijsverbetering tankermarkt

De eerste weken in het nieuwe jaar waren niet geweldig voor de droge bulkers. De capesizers werden minder gevraagd, onder meer door de slecht weersomstandigheden in Austrlië, waardoor de uitvoer van kolen en ijzererts stokte. Het is moeilijk te zeggen wanneer de uitvoer kan worden hervat of wanneer China het nodig vindt meer in te voeren uit Brazilië of Zuid-Afrika.

De vrachten voor ertsreizen van Brazilië naar China stegen er nog niet door, de vrachten daalden zelfs tot onder $ 20 per ton. De Alpha Millenium E (170.415 dwt, 2000) werd gecharterd oplevering Carboneras, via Brazilië, teruglevering Singapore/Japan voor $ 26.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Vrachtprijsverbetering tankermarkt | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Vrachtprijsverbetering tankermarkt

De eerste weken in het nieuwe jaar waren niet geweldig voor de droge bulkers. De capesizers werden minder gevraagd, onder meer door de slecht weersomstandigheden in Austrlië, waardoor de uitvoer van kolen en ijzererts stokte. Het is moeilijk te zeggen wanneer de uitvoer kan worden hervat of wanneer China het nodig vindt meer in te voeren uit Brazilië of Zuid-Afrika.

De vrachten voor ertsreizen van Brazilië naar China stegen er nog niet door, de vrachten daalden zelfs tot onder $ 20 per ton. De Alpha Millenium E (170.415 dwt, 2000) werd gecharterd oplevering Carboneras, via Brazilië, teruglevering Singapore/Japan voor $ 26.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer