Flinter beveiligt luikenwagens

Rederij Flinter gaat het onmogelijk maken om nog met een hand of vingers onder een wiel van de luikenwagen te komen. Van de vijftig Flinterschepen hebben 48 een luikenwagen. Die worden allemaal voorzien van een baanveger, die obstakels op de rails zoals vingers of handen van de baan duwt voordat het wiel eraan komt.

Dit maakte inspecteur voor de scheepvaart Evert van Leeuwen vrijdag 18 december bekend op zitting die de Raad voor de Scheepvaart wijdde aan een ongeval met de luikenwagen op de Flinterduin. Bij hoofdwerktuigkundige A. de Boer werden twee vingers afgereden toen hij na zijn dienst even op de reling klom om in het ruim te kunnen kijken en te zien hoeveel al was gelost. Dat gebeurde op 29 september van dit jaar in de haven van Terneuzen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Flinter beveiligt luikenwagens | Schuttevaer.nl

Flinter beveiligt luikenwagens

Rederij Flinter gaat het onmogelijk maken om nog met een hand of vingers onder een wiel van de luikenwagen te komen. Van de vijftig Flinterschepen hebben 48 een luikenwagen. Die worden allemaal voorzien van een baanveger, die obstakels op de rails zoals vingers of handen van de baan duwt voordat het wiel eraan komt.

Dit maakte inspecteur voor de scheepvaart Evert van Leeuwen vrijdag 18 december bekend op zitting die de Raad voor de Scheepvaart wijdde aan een ongeval met de luikenwagen op de Flinterduin. Bij hoofdwerktuigkundige A. de Boer werden twee vingers afgereden toen hij na zijn dienst even op de reling klom om in het ruim te kunnen kijken en te zien hoeveel al was gelost. Dat gebeurde op 29 september van dit jaar in de haven van Terneuzen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer