Aan de Reis: Beweging in de markt

In de zeehavens is er redelijk wat ladingaanbod. Er zit volgens de schippers weer een beetje beweging in de markt. Nu is het alleen nog de kunst de tarieven op een hoger plan te krijgen. In Duitsland is het aanbod minder, vooral op de Moezel is momenteel weinig werk. Binnenlands wordt nog steeds veel werk geweigerd, omdat de tarieven laag zijn.

Aan de Reis: Beweging in de markt

Kolen brachten van Antwerpen naar Dillingen 7,50 euro per ton op. Raps werd aangeboden van Gent naar Neuss voor 5 euro per ton inclusief KWZ. Bentoniet ging van Amsterdam naar Brassert voor 4,25 euro per ton en sojaschroot ging van Rotterdam naar Gent voor 4,25 euro per ton. Van Rotterdam naar Stürzelberg werd 4,50 euro per ton betaald. Soja ging voor ruim een tientje van Amsterdam naar Dorpen. Van Rotterdam naar Duisburg werd 3 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Beweging in de markt | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Beweging in de markt

In de zeehavens is er redelijk wat ladingaanbod. Er zit volgens de schippers weer een beetje beweging in de markt. Nu is het alleen nog de kunst de tarieven op een hoger plan te krijgen. In Duitsland is het aanbod minder, vooral op de Moezel is momenteel weinig werk. Binnenlands wordt nog steeds veel werk geweigerd, omdat de tarieven laag zijn.

Aan de Reis: Beweging in de markt

Kolen brachten van Antwerpen naar Dillingen 7,50 euro per ton op. Raps werd aangeboden van Gent naar Neuss voor 5 euro per ton inclusief KWZ. Bentoniet ging van Amsterdam naar Brassert voor 4,25 euro per ton en sojaschroot ging van Rotterdam naar Gent voor 4,25 euro per ton. Van Rotterdam naar Stürzelberg werd 4,50 euro per ton betaald. Soja ging voor ruim een tientje van Amsterdam naar Dorpen. Van Rotterdam naar Duisburg werd 3 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer