Saskia Kolman is sinds een maand officieel schipper, maar vindt dat ze nog meer praktijkervaring moet opdoen voordat ze z...
Schip en Bedrijf
De ouders van Jantine Sterrenburg (43 jaar) hadden een eigen bloemenzaak en zelfs nadat ze schipper Anton (49 jaar) had l...
Mario (32 jaar) en Jantine (30) Kamerling en hun drie-jarige tweeling Matthias en Nathan, drinken sinds kort water uit de...
Hans en Hetty van Nispen uit Amsterdam zijn sinds 1984 eigenaar van de sleepboot Adriana uit 1911, waar sinds 1963 een 12...
Schipper Jan-Pieter de Bruijn (61) oefent zijn beroep uit met een incomplete dwarslaesie. Dat hij nog vaart is te danken ...
Albert (55) en Marion van Duinen (46) verkassen elke twee weken van het 135-meterschip Beaufort naar hun woonark ‘Mijn dr...
Sinds 1969 is Simon J. de Waard eigenaar van de luxe motor Stella Maris. In de machinekamer staat een Industrie 1 IB 6, e...
Wie aan de vijfjarige Elzeline vraagt hoe ze haar eerste logeerpartijtje op het schippersinternaat in Werkendam vond, kri...
Teveel schippers nemen reizen onder de kostprijs aan. Reden? De markt dicteert hun prijs en schippers hebben nauwelijks e...
Schipper en oud-fotograaf Roeland van Basten Batenburg is op zijn spits Veronica begonnen met het maken van YouTube-films...
Als ASV-lid is Marinus de Heer (54) één van de vele schippers die zich nog altijd groen en geel ergert aan de inzameling ...
‘Wie sturen kan, vaart bij elke wind’, zo is te lezen op een bescheiden bordje in de stuurhut van de Conatus. Terwijl sch...
De Zwitserse kunstenares Anmari Mëtsa Yabi Wili kocht in 2009 een verlengde spits en verbouwde die tot varend woonschip e...
De Zeester werd in 1903 gebouwd als de Loodsbotter No. 2 bij Croles in IJlst. Ze heeft de eerste twintig jaar als zeilend...
Staat de Akte van Mannheim een verplichte coronatest in Duitsland wel toe? De Akte garandeert immers een onbelemmerde doo...