Stappenponton Beens Dredging

De baggervloot van Beens Dredging uit het Noord-Hollandse De Rijp is onlangs uitgebreid met een gloednieuwe stappenponton. Deze is direct na oplevering ingezet voor een project dat Rijkswaterstaat op de Brabantse kanalen laat uitvoeren.

De baggeraar uit De Rijp, onderdeel van de Beens Groep uit Genemuiden, maakt een snelle groei door met activiteiten in de baggerij en met kust- en oeverwerken. Recentelijk is nog het onderhoudswerk van de Amsterdamse haven in de wacht gesleept. De hoeveelheid werk vraagt om meer varend materieel. Dit wordt gedeeltelijk ingehuurd. Tevens wordt er nieuw gebouwd, waaronder een 35 meter lange en 8,20 meter brede stappenponton met drie spudpalen. Deze zogeheten KB 1603 ponton is vorig jaar gebouwd bij Holland Metaal in IJsselmuiden en vervolgens in Grafhorst te water gelaten. Na te zijn uitgerust met een hydraulische kraan is de ponton naar Noord-Brabant gesleept. Daar voert Beens Dredding in combinatie met Hakkers onderhoudswerk uit aan diverse vaarwegen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Stappenponton Beens Dredging | Schuttevaer.nl

Stappenponton Beens Dredging

De baggervloot van Beens Dredging uit het Noord-Hollandse De Rijp is onlangs uitgebreid met een gloednieuwe stappenponton. Deze is direct na oplevering ingezet voor een project dat Rijkswaterstaat op de Brabantse kanalen laat uitvoeren.

De baggeraar uit De Rijp, onderdeel van de Beens Groep uit Genemuiden, maakt een snelle groei door met activiteiten in de baggerij en met kust- en oeverwerken. Recentelijk is nog het onderhoudswerk van de Amsterdamse haven in de wacht gesleept. De hoeveelheid werk vraagt om meer varend materieel. Dit wordt gedeeltelijk ingehuurd. Tevens wordt er nieuw gebouwd, waaronder een 35 meter lange en 8,20 meter brede stappenponton met drie spudpalen. Deze zogeheten KB 1603 ponton is vorig jaar gebouwd bij Holland Metaal in IJsselmuiden en vervolgens in Grafhorst te water gelaten. Na te zijn uitgerust met een hydraulische kraan is de ponton naar Noord-Brabant gesleept. Daar voert Beens Dredding in combinatie met Hakkers onderhoudswerk uit aan diverse vaarwegen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer