Whike 2.0 primeur op Hiswa

Een jaar na de introductie van haar eerste type, presenteert het Amsterdamse bedrijf Whike BV op de Hiswa haar type 2.0. Aan de driewielige ligfiets met zeil zijn onder meer innovaties geweest aan het zeil en mastvoet. Daarnaast hebben de remmen een upgrade gekregen en zijn er verbeteringen zoals de montage van spatborden en een bagagedrager, meldt Whike.

Whike 2.0 primeur op Hiswa

‘Deze aanpassingen maken van de Whike een snel, fun en comfortabel vervoermiddel dat bovendien is toegestaan op de Nederlandse fietspaden en openbare weg. De Whike is dan ook een goed en duurzaam alternatief voor de scooter of conventionele fiets.’
De Whike gebruikt het zeil van 1,6 m² als voorstuwing wanneer het kan. Is er niet genoeg wind of staat deze pal tegen, dan kan de bestuurder trappen. Whiken kan bijzonder hard gaan. ‘Snelheden van vijftig kilometer per uur zijn geen uitzondering.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Whike 2.0 primeur op Hiswa | Schuttevaer.nl

Whike 2.0 primeur op Hiswa

Een jaar na de introductie van haar eerste type, presenteert het Amsterdamse bedrijf Whike BV op de Hiswa haar type 2.0. Aan de driewielige ligfiets met zeil zijn onder meer innovaties geweest aan het zeil en mastvoet. Daarnaast hebben de remmen een upgrade gekregen en zijn er verbeteringen zoals de montage van spatborden en een bagagedrager, meldt Whike.

Whike 2.0 primeur op Hiswa

‘Deze aanpassingen maken van de Whike een snel, fun en comfortabel vervoermiddel dat bovendien is toegestaan op de Nederlandse fietspaden en openbare weg. De Whike is dan ook een goed en duurzaam alternatief voor de scooter of conventionele fiets.’
De Whike gebruikt het zeil van 1,6 m² als voorstuwing wanneer het kan. Is er niet genoeg wind of staat deze pal tegen, dan kan de bestuurder trappen. Whiken kan bijzonder hard gaan. ‘Snelheden van vijftig kilometer per uur zijn geen uitzondering.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer