Adamas veertiende en laatste

Leda Shipyards in Korcula op het gelijknamige eiland in Kroatië heeft bouwnummer 1018 gedoopt en te water gelaten. Van Karin Molenaar, partner van Arthur Schwering, één van de participanten in de CV Scheepvaartonderneming Adamas (Combinatie Van Donderen Delfzijl) kreeg het schip de naam Adamas.

Adamas veertiende en laatste

Binnenkort wordt het casco naar Peters Shipyards in Kampen gesleept voor de afbouw. De Adamas, Grieks voor ‘diamant’, is de veertiende en laatste op rij van de serie Super Saimax shortsea containercarrier die de Kampense werf voor Wagenborg Delfzijl en gelieerde reders en kapitein-eigenaren in portefeuille had.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Adamas veertiende en laatste | Schuttevaer.nl

Adamas veertiende en laatste

Leda Shipyards in Korcula op het gelijknamige eiland in Kroatië heeft bouwnummer 1018 gedoopt en te water gelaten. Van Karin Molenaar, partner van Arthur Schwering, één van de participanten in de CV Scheepvaartonderneming Adamas (Combinatie Van Donderen Delfzijl) kreeg het schip de naam Adamas.

Adamas veertiende en laatste

Binnenkort wordt het casco naar Peters Shipyards in Kampen gesleept voor de afbouw. De Adamas, Grieks voor ‘diamant’, is de veertiende en laatste op rij van de serie Super Saimax shortsea containercarrier die de Kampense werf voor Wagenborg Delfzijl en gelieerde reders en kapitein-eigenaren in portefeuille had.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer