Eurogate zet in JWP zwaar in op vervoer per spoor

Containerbedrijf Eurogate doet er alles aan om haar positie in de Jade Weser Port te versterken. Nu het via het water, met maar twee schepen per week, niet wil lukken begint het bedrijf een ‘land-offensief’ via het spoor.

In samenwerking met Eurogate Intermodal (EGIM) en transporteur ACOS Group, het bedrijf dat overbleef nadat Contargo eind 2012 uit voorganger NECOS stapte, biedt Eurogate concurrerende tarieven aan voor containervervoer vanuit heel Duitsland en aangrenzende landen naar Wilhelmshaven. Klanten betalen net zoveel voor het vervoer naar Wilhelmshaven als naar Hamburg en Bremen.
Daarnaast heeft Eurogate een pendeldienst tussen de Jade Weser Port en Bremen en Hamburg opgezet.
Volgens EGIM en ACOS is Wilhelmshaven een prima alternatief voor klanten die nu hun containers nog overslaan, aan- en afvoeren in Hamburg of Bremen. Wilhelmshaven wordt niet geplaagd door bij tijd en wijle overbelaste (auto)wegen; de autoweg A29 eindigt praktisch op het terrein van de Jade Weser Port. De spoorlijn is eind 2012 dubbelsporig gemaakt..
En vanuit zee is de route naar Wilhelmshaven aanzienlijk korter dan naar Hamburg. Via de shuttledienst garanderen de beide vervoerders dat containers die in Wilhelmshaven aankomen, binnen 24 uur op de containerterminal beschikbaar zijn voor verder vervoer. (WdN)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Eurogate zet in JWP zwaar in op vervoer per spoor | Schuttevaer.nl

Eurogate zet in JWP zwaar in op vervoer per spoor

Containerbedrijf Eurogate doet er alles aan om haar positie in de Jade Weser Port te versterken. Nu het via het water, met maar twee schepen per week, niet wil lukken begint het bedrijf een ‘land-offensief’ via het spoor.

In samenwerking met Eurogate Intermodal (EGIM) en transporteur ACOS Group, het bedrijf dat overbleef nadat Contargo eind 2012 uit voorganger NECOS stapte, biedt Eurogate concurrerende tarieven aan voor containervervoer vanuit heel Duitsland en aangrenzende landen naar Wilhelmshaven. Klanten betalen net zoveel voor het vervoer naar Wilhelmshaven als naar Hamburg en Bremen.
Daarnaast heeft Eurogate een pendeldienst tussen de Jade Weser Port en Bremen en Hamburg opgezet.
Volgens EGIM en ACOS is Wilhelmshaven een prima alternatief voor klanten die nu hun containers nog overslaan, aan- en afvoeren in Hamburg of Bremen. Wilhelmshaven wordt niet geplaagd door bij tijd en wijle overbelaste (auto)wegen; de autoweg A29 eindigt praktisch op het terrein van de Jade Weser Port. De spoorlijn is eind 2012 dubbelsporig gemaakt..
En vanuit zee is de route naar Wilhelmshaven aanzienlijk korter dan naar Hamburg. Via de shuttledienst garanderen de beide vervoerders dat containers die in Wilhelmshaven aankomen, binnen 24 uur op de containerterminal beschikbaar zijn voor verder vervoer. (WdN)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer