Botlekbrug gestremd voor plaatsen zinkers nieuwe brug

Van 30 maart tot 13 mei is de scheepvaart op de Oude Maas in de buurt van de Botlekbrug een aantal maal gestremd of gereguleerd. De stremming is nodig voor de plaatsing van twee zinkers voor de nieuwe Botlekbrug. De werkzaamheden gebeuren zo veel mogelijk tijdens het weekend.

Botlekbrug gestemd voor plaatsen zinkers nieuwe brug

Gedurende deze periode is tijdens het weekend de Oude Maas ter hoogte van de Botlekbrug gestremd voor de recreatievaart. Ze kunnen omvaren via de Nieuwe Maas en Noord of de Oude Maas en Noord.
Tussen 2011 en 2016 vervangt het aannemersconsortium A-Lanes de oude Botlekbrug voor een nieuw exemplaar. Het gaat om een nieuwe hefbrug met twee hefbare delen van ieder 90 meter. In 2015 is de brug gereed voor het wegverkeer. Een jaar later kan ook het spoorvervoer erover. Daarna begint de sloop van de oude Botlekbrug.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Botlekbrug gestremd voor plaatsen zinkers nieuwe brug | Schuttevaer.nl

Botlekbrug gestremd voor plaatsen zinkers nieuwe brug

Van 30 maart tot 13 mei is de scheepvaart op de Oude Maas in de buurt van de Botlekbrug een aantal maal gestremd of gereguleerd. De stremming is nodig voor de plaatsing van twee zinkers voor de nieuwe Botlekbrug. De werkzaamheden gebeuren zo veel mogelijk tijdens het weekend.

Botlekbrug gestemd voor plaatsen zinkers nieuwe brug

Gedurende deze periode is tijdens het weekend de Oude Maas ter hoogte van de Botlekbrug gestremd voor de recreatievaart. Ze kunnen omvaren via de Nieuwe Maas en Noord of de Oude Maas en Noord.
Tussen 2011 en 2016 vervangt het aannemersconsortium A-Lanes de oude Botlekbrug voor een nieuw exemplaar. Het gaat om een nieuwe hefbrug met twee hefbare delen van ieder 90 meter. In 2015 is de brug gereed voor het wegverkeer. Een jaar later kan ook het spoorvervoer erover. Daarna begint de sloop van de oude Botlekbrug.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer