Bargelink 2,5 miljoen ton groot

Bargelink heeft 31 oktober de grens van 2,5 miljoen ton geregistreerde scheepsruimte overschreden. ‘Met de registratie van het ms Cardie (1103 ton) van Henk Kuipers hebben wij deze belangrijke mijlpaal kunnen bereiken’, meldt directeur Axel Götze-Rohen.’

Het in maart 2001 gestarte bedrijf is volgens Götze-Rohen inmiddels een vast deel van de Europese binnenvaart. ‘Als Bargelink een rederij was, dan was het de grootste binnenrederij in Europa. Onze klantenlijst is een beetje een who-is-who van de binnenvaart, er mankeert nauwelijks een belangrijk bedrijf in Europa. Actueel zijn 1835 bedrijven met 2411 gebruikers en 1447 schepen met een tonnage van 2.501.247 ton laadruimte ingeschreven. En het gebruik van het systeem is dan ook heel intensief. Gemiddeld worden 1000 schepen per maand aangeboden. Maar belangrijker zijn natuurlijk de resultaten, die de gebruikers halen. En die blijken, ook in deze moelijke tijden, nog steeds positief te zijn.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Bargelink 2,5 miljoen ton groot | Schuttevaer.nl

Bargelink 2,5 miljoen ton groot

Bargelink heeft 31 oktober de grens van 2,5 miljoen ton geregistreerde scheepsruimte overschreden. ‘Met de registratie van het ms Cardie (1103 ton) van Henk Kuipers hebben wij deze belangrijke mijlpaal kunnen bereiken’, meldt directeur Axel Götze-Rohen.’

Het in maart 2001 gestarte bedrijf is volgens Götze-Rohen inmiddels een vast deel van de Europese binnenvaart. ‘Als Bargelink een rederij was, dan was het de grootste binnenrederij in Europa. Onze klantenlijst is een beetje een who-is-who van de binnenvaart, er mankeert nauwelijks een belangrijk bedrijf in Europa. Actueel zijn 1835 bedrijven met 2411 gebruikers en 1447 schepen met een tonnage van 2.501.247 ton laadruimte ingeschreven. En het gebruik van het systeem is dan ook heel intensief. Gemiddeld worden 1000 schepen per maand aangeboden. Maar belangrijker zijn natuurlijk de resultaten, die de gebruikers halen. En die blijken, ook in deze moelijke tijden, nog steeds positief te zijn.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer