Twee maanden

Sun Shine brengt negen binnenvaartcasco’s van China naar Rotterdam

Het zware-ladingschip Sun Shine heeft negen casco’s van China naar Nederland gebracht. Het transport is door Zwijndrechtse scheepsbouwer RensenDriessen geregeld en duurde ruim twee maanden.

De casco's aan boord van de Sun Shine worden gelost met bokken van Bonn & Mees. Foto MediaTV

Sun Shine vertrok 22 mei vanuit Nantong in China en kwam 24 juli aan in de Rotterdamse Waalhaven. Drie drijvende bokken van Bonn & Mees zijn naar het schip gedirigeerd om de casco’s van het 174 meter zeeschip te halen. Achter sleepboten zullen de casco’s vervolgens naar de afbouwlocaties worden gebracht.

De meeste casco’s zijn gebouwd in opdracht van RensenDriessen. Het gaat om de casco’s van vier tankers en drie duwbakken. Die worden op verschillende werven afgebouwd. Vanuit China zijn ook twee casco’s meegekomen die in opdracht van Concordia Damen zijn gebouwd. Het gaat om twee droge-ladingschepen.

September vorig jaar leverde het zusterschip van de Sun Shine, de Sun Rise, 13 casco’s af in Rotterdam.

Lees ook:

Weer lading casco’s binnenvaartschepen aangekomen in Rotterdam

Vier bokken halen casco’s van Sun Rise

Sun Shine brengt negen binnenvaartcasco’s van China naar Rotterdam | Schuttevaer.nl
Twee maanden

Sun Shine brengt negen binnenvaartcasco’s van China naar Rotterdam

Het zware-ladingschip Sun Shine heeft negen casco’s van China naar Nederland gebracht. Het transport is door Zwijndrechtse scheepsbouwer RensenDriessen geregeld en duurde ruim twee maanden.

De casco's aan boord van de Sun Shine worden gelost met bokken van Bonn & Mees. Foto MediaTV

Sun Shine vertrok 22 mei vanuit Nantong in China en kwam 24 juli aan in de Rotterdamse Waalhaven. Drie drijvende bokken van Bonn & Mees zijn naar het schip gedirigeerd om de casco’s van het 174 meter zeeschip te halen. Achter sleepboten zullen de casco’s vervolgens naar de afbouwlocaties worden gebracht.

De meeste casco’s zijn gebouwd in opdracht van RensenDriessen. Het gaat om de casco’s van vier tankers en drie duwbakken. Die worden op verschillende werven afgebouwd. Vanuit China zijn ook twee casco’s meegekomen die in opdracht van Concordia Damen zijn gebouwd. Het gaat om twee droge-ladingschepen.

September vorig jaar leverde het zusterschip van de Sun Shine, de Sun Rise, 13 casco’s af in Rotterdam.

Lees ook:

Weer lading casco’s binnenvaartschepen aangekomen in Rotterdam

Vier bokken halen casco’s van Sun Rise