RiverDrone

Sun Rise levert 13 casco’s voor RensenDriessen af in Rotterdam

Het schip Sun Rise heeft dinsdag 13 september 13 casco’s voor scheepsbouwer RensenDriessen afgeleverd in de haven van Rotterdam. De casco’s worden de komende vijf tot zes maanden afgebouwd bij de scheepswerven Breko in Papendrecht, Dolderman in Dordrecht, TeamCo in Heusden en Asto in Raamsdonksveer.

Het transport van de 13 casco's heeft RensenDriessen in eigen beheer uitgevoerd. Foto RensenDriessen

Eigenaar Wim Driessen van RensenDriessen stelt dat de casco’s allen op bestelling zijn gebouwd in China bij de vertrouwde werven in de regio Nantong.

Op de afzinkbare Sun Rise lagen onder meer vier RVS-tankers (110 x 11,45 meter en 135 x 17,5m), twee chemicaliën-tankers, en een duwbak voor Veerhaven. De casco’s gaan naar Nederland, België en Duitsland. Op het schip lag ook het casco voor de eerste van 10 RiverDrones.

Het afzinkbare schip Sun Rise arriveert in Rotterdam met aan boord 13 casco’s van binnenvaartschepen. Foto RensenDriessen

Het transport heeft het Zwijndrechtse bedrijf in eigen beheer gedaan. Het volgende schip met casco’s is onderweg, vertelt Driessen. ‘Dat schip vaart nu bij Hongkong. We verwachten dat het schip eind oktober in Nederland arriveert.’

Een derde transport met casco’s vertrekt begin december, en wordt eind januari verwacht, zo schetst Driessen.

Lees ook:

Wim Driessen gelooft sterk in diesel én semi-autonoom varen

Rensen-Driessen Shipbuilding plaatst grote order voor acht casco’s

Sun Rise levert 13 casco’s voor RensenDriessen af in Rotterdam | Schuttevaer.nl
RiverDrone

Sun Rise levert 13 casco’s voor RensenDriessen af in Rotterdam

Het schip Sun Rise heeft dinsdag 13 september 13 casco’s voor scheepsbouwer RensenDriessen afgeleverd in de haven van Rotterdam. De casco’s worden de komende vijf tot zes maanden afgebouwd bij de scheepswerven Breko in Papendrecht, Dolderman in Dordrecht, TeamCo in Heusden en Asto in Raamsdonksveer.

Het transport van de 13 casco's heeft RensenDriessen in eigen beheer uitgevoerd. Foto RensenDriessen

Eigenaar Wim Driessen van RensenDriessen stelt dat de casco’s allen op bestelling zijn gebouwd in China bij de vertrouwde werven in de regio Nantong.

Op de afzinkbare Sun Rise lagen onder meer vier RVS-tankers (110 x 11,45 meter en 135 x 17,5m), twee chemicaliën-tankers, en een duwbak voor Veerhaven. De casco’s gaan naar Nederland, België en Duitsland. Op het schip lag ook het casco voor de eerste van 10 RiverDrones.

Het afzinkbare schip Sun Rise arriveert in Rotterdam met aan boord 13 casco’s van binnenvaartschepen. Foto RensenDriessen

Het transport heeft het Zwijndrechtse bedrijf in eigen beheer gedaan. Het volgende schip met casco’s is onderweg, vertelt Driessen. ‘Dat schip vaart nu bij Hongkong. We verwachten dat het schip eind oktober in Nederland arriveert.’

Een derde transport met casco’s vertrekt begin december, en wordt eind januari verwacht, zo schetst Driessen.

Lees ook:

Wim Driessen gelooft sterk in diesel én semi-autonoom varen

Rensen-Driessen Shipbuilding plaatst grote order voor acht casco’s