Studie Lloyds en Maersk

Hoe groot zijn de risico’s van varen op ammoniak?

Een nieuwe studie door Lloyds en Maersk tonen aan dat de risico’s van ammoniak als scheepsbrandstof binnen bepaalde veiligheidsmarges gehouden kunnen worden met een reeks maatregelen. Die variëren van het scheepsontwerp en -operatie tot de training van de bemanning.

Het grootste risico bij ammoniak is het gevaar van lekkages. Wat het ontwerp van schepen betreft stellen de centra daarom voor om de ruimten waarin ammoniak wordt klaargemaakt tot brandstof in twee of meer afzonderlijke ruimten op te splitsen. Maersk heeft serieuze plannen om schepen op ammoniak te laten varen.
Het grootste risico bij ammoniak is het gevaar van lekkages. Wat het ontwerp van schepen betreft stellen de centra daarom voor om de ruimten waarin ammoniak wordt klaargemaakt tot brandstof in twee of meer afzonderlijke ruimten op te splitsen. Maersk heeft serieuze plannen om schepen op ammoniak te laten varen. Foto Shutterstock

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hoe groot zijn de risico’s van varen op ammoniak? | Schuttevaer.nl
Studie Lloyds en Maersk

Hoe groot zijn de risico’s van varen op ammoniak?

Een nieuwe studie door Lloyds en Maersk tonen aan dat de risico’s van ammoniak als scheepsbrandstof binnen bepaalde veiligheidsmarges gehouden kunnen worden met een reeks maatregelen. Die variëren van het scheepsontwerp en -operatie tot de training van de bemanning.

Het grootste risico bij ammoniak is het gevaar van lekkages. Wat het ontwerp van schepen betreft stellen de centra daarom voor om de ruimten waarin ammoniak wordt klaargemaakt tot brandstof in twee of meer afzonderlijke ruimten op te splitsen. Maersk heeft serieuze plannen om schepen op ammoniak te laten varen.
Het grootste risico bij ammoniak is het gevaar van lekkages. Wat het ontwerp van schepen betreft stellen de centra daarom voor om de ruimten waarin ammoniak wordt klaargemaakt tot brandstof in twee of meer afzonderlijke ruimten op te splitsen. Maersk heeft serieuze plannen om schepen op ammoniak te laten varen. Foto Shutterstock

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer