Eerste elektrische binnenvaartschip vaart deze zomer op ZESpack-batterijcontainers

Zero Emission Services (ZES) neemt nog deze zomer de eerste twee ZESpack batterijcontainers voor elektrisch aangedreven binnenvaartschepen in gebruik. Op het Alpherium in Alphen aan den Rijn legt het consortium momenteel de laatste hand aan de eerste twee ZESpacks en bijbehorend laadstation.

Leon Sluiman (links) en Teus van Beek bij de eerste operationele ZESpack batterijcontainer. Hij staat hier bij de laadinstallatie op het Alpherium in Alphen aan den Rijn. Daar kunnen twee batterijcontainers in 2,5 tot 3 uur volledig worden opgeladen. De laadinstallatie kan ook worden gebruikt voor het opladen van batterijen in elektrische vrachtwagens. (Foto Hans Heynen).
Leon Sluiman (links) en Teus van Beek bij de eerste operationele ZESpack batterijcontainer. Hij staat hier bij de laadinstallatie op het Alpherium in Alphen aan den Rijn. Daar kunnen twee batterijcontainers in 2,5 tot 3 uur volledig worden opgeladen. De laadinstallatie kan ook worden gebruikt voor het opladen van batterijen in elektrische vrachtwagens. (Foto Hans Heynen).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Eerste elektrische binnenvaartschip vaart deze zomer op ZESpack-batterijcontainers | Schuttevaer.nl

Eerste elektrische binnenvaartschip vaart deze zomer op ZESpack-batterijcontainers

Zero Emission Services (ZES) neemt nog deze zomer de eerste twee ZESpack batterijcontainers voor elektrisch aangedreven binnenvaartschepen in gebruik. Op het Alpherium in Alphen aan den Rijn legt het consortium momenteel de laatste hand aan de eerste twee ZESpacks en bijbehorend laadstation.

Leon Sluiman (links) en Teus van Beek bij de eerste operationele ZESpack batterijcontainer. Hij staat hier bij de laadinstallatie op het Alpherium in Alphen aan den Rijn. Daar kunnen twee batterijcontainers in 2,5 tot 3 uur volledig worden opgeladen. De laadinstallatie kan ook worden gebruikt voor het opladen van batterijen in elektrische vrachtwagens. (Foto Hans Heynen).
Leon Sluiman (links) en Teus van Beek bij de eerste operationele ZESpack batterijcontainer. Hij staat hier bij de laadinstallatie op het Alpherium in Alphen aan den Rijn. Daar kunnen twee batterijcontainers in 2,5 tot 3 uur volledig worden opgeladen. De laadinstallatie kan ook worden gebruikt voor het opladen van batterijen in elektrische vrachtwagens. (Foto Hans Heynen).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer