Schuttevaer

Zoet, Zout & Zakelijk
Schuttevaer Premium

Vandalen besmeuren Ravi met teer

GRANDS MALADES [UPDATE]

Het ms Ravi (110 x 11,45 meter) van de familie Van der Veen is in de nacht van 6 op 7 februari op de Maas bij sluis Grands Malades door onbekenden besmeurd met teer. De Ravi was met 2000 ton soda onderweg van Terneuzen naar Pont de Loup aan de Belgische Sambre waar 9 februari werd gelost en waar het schip 11 februari lag te laden voor Terneuzen.

1 / 1
Vandalen bemeuren Ravi met teer

Vandalen bemeuren Ravi met teer

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (40)
  • bert bos

    hallo ,wa er met eze schipper is gebeudt vind ik triest hj heeft deze reis wel gedaan maar echuld moet bij de BEVRACHTER worden gezocht . De bevachters bieden ons dump prijzen aan doet schip a het niet of b enz watze gaan dor met zoeken voor een schip die het det want als ze die niet vinden vindt ee andere bevrachter wel een schip. ndertuss vulen de bevracters hun zakken en wij zijn de dupe van deze zakken vullers

  • Roel Eerkes

    Goedemorgen,

    Ik wil graag nog even reageren op de inhoud van het artikel. Daar staat geschreven: De familie vermoed dat het schip is besmeurd door een of meer Waalse collega’s. Dit is denk ik een foutje, als het al door Walen is gebeurt dan zou er moeten staan: “Waalse vandalen”, ipv collega’s. Zulke mensen zijn het woord collega naar mijn mening niet waard.

    Dan zou ik verder nog graag het telefoonnummer van dhr. Luc de Roeck ontvangen, zodat ik hem kan bellen als men mij een reis naar Wallonie aanbied. Dan kan hij mij vast wel vertellen of dit inderdaad de uitgeklede prijs is waar ze doorgaans zelf voor varen, of nog lager. Op een andere manier kom ik er in ieder geval niet achter. Zoals Nico al schreef, weinig info op de VI.

    Familie v.d. Veen, veel succes gewenst om de boel weer te krijgen zoals het was, van een collega uit een totaal andere tonnage klasse, (die ook vind dat je met je poten van andermans spullen af blijft, al varen ze voor 0 Euro!)

    mvg. Roel Eerkes (ms Lydia 1263 ton)

  • R v W

    @fam bouman,

    even voor de goede orde , ik begrijp uw strekking heel goed zelfs. u keurt het niet goed maar begrijpt het wel,dat begrijp ik dan weer niet.

    voor geweld of vernieling mag NOOIT en te NIMMER enig begrip voor zijn. het werkt alleen maar avenrechts. en alleen al op de manier waarop u mij afschilderd en een door mij gewaardeerd collega. geeft toch te denken !!
    u wilt toch graag het laatste woord. maar ik laat het hierbij

  • Fam. Bouman

    @R v W,
    Gezien uw reactie, kan ik maar één conclusie trekken, de appel valt nooit ver van de boom.

    Volg eerst eens een cursus begrijpend lezen,voordat u mee wilt praten over zaken die nu niet snapt en kom dan nog maar eens terug, nu laat u zien, nog lang niet op het zelfde niveau van een Neanderthaler te staan.

    M.v.g.

  • R v W

    alleen al het feit dat u begrip toont voor de aktie,zegt mij genoeg.vorm van zinloos geweld zeg maar!,sorry ondanks alles kan ik absoluut geen vorm van begrip opbrengen voor een dergelijke aktie net zo min als de toemalige staking waar ik een klein jongetje was ,waarbij onze rotzooi ook vernield is. voor mij verschil je dan niet van een gemiddeld bontkraagje of neanderthaler.

  • Fam. Bouman

    @R v W,

    Ik weet dat begrijpend lezen voor sommigen erg moeilijk is, maar kunt u mij uitleggen waar ik deze form van vandalisme goed aan het praten ben?

  • R v W

    Ik snap het waarschijnlijk ook niet??????????????,@ Fam. bouman, maar ik ben van mening dat het vernielen van andermans spullen toch op zijn minst vandalisme is i.p.v. een gerechtvaardigd middel om je mening duidelijk te maken ?????????? of zit ik nu in een slechte film.

  • robert robert michon

    Bonjour à tous ,

    Je suis vraiment désoler pour le bateau Ravi de l’incident qui lui est arrivé , moi même je suis Wallon et je navigue sur un 110 m sur 11.45m je suis un des premiers de ce type de bateaux qui a navigué sur la Sambre dès son ouverture avant de m’engager sur les transports pour cette destination la Sambre , je me suis toujours informer combien les petits bateaux avait de frêts pour ne pas aller en dessous du prix et respecter les plus petits bateaux , où je suis furieux c’est quand on accuse que ce sont les Wallons ou les petits bateaux qui ont fait ce désastre sa peut très bien être un étranger de n’importe quelle nationalité et aussi de n’importe quel types de bateaux , maintenant vous savez tous que en Belgique L’organisme Notre Droit/ Ons Recht travaille avec ASV Néerlandais et la Glissoire Français ensemble pour trouver des solutions pour améliorer le secteur mais ce qui est malheureux quand nous avons un rassemblement les 3 organismes avec les bateliers à la commission Européenne à Bruxelles on s’aperçoit qu’il y à très peu de bateliers Néerlandais de grands bateaux qui sont présents pourquoi ??? On ne sait pas … J’éspère qu’a l’avenir que la flotte néerlandaise va venir aider les éventuelles manifestations ou actions qui pourraient avoir pour améliorer le secteur et ne pas partir en dérappage ou en guerre un contre l’autre qui serait un grand désastre , je le redis tout haut j’éspère que l’incident du Ravi ne se reproduise plus jamais. Bonne journée à tous.Michon R M/S jaguar

  • fred meurs

    we weten allemaal hoe het moet onze mond loopt er van over .oordelen over anderen .die ander doet het niet goed .zoals ik het doe is goed.nou mensen ,er liggen geen rije dik aan lege schepen.
    de prijzen zijn over het algemeen onder de kostprijs .en waar grote schepen niet kunnen komen zijn de vrachtprijzen ook naar een dieptepunt gezakt.maar wel is dat velen van ons toch voor die belachelijke prijzen aan het varen zijn.want wat ik zeg er legt nergens rijen dik legen schepen die protesteren .dus inplaats mekaar aan te vallen en met het vingertje te wijzen .kun je ook bij je eigen te raden waar je zelf mee bezig ben .en van uit je eigen kijken modder ik aan met heel veel stres als gevolg.elke week weer als je je rondje beld voor nieuw werk.iedereen weet wat zijn kostprijs is .en eens niet naar een ander kijkt .en je je eigen er ook aan houdt dat je daar onder niet vaart .ben ik er van overtuigt dat het beter word .maar dit is alleen te realiceren als je naar je eigen kijkt en niet naar een ander .
    veel wijsheid gr fred

  • Rob Klaver

    Wat lees en hoor ik nou weer.Mensen kijk eens naar de eigen vracht rijders wat daar is mee gebeurd.De grote maken de km prijzen en vracht prijzen totaal naar de knoppen, wat zij nu berekenen per km is ongelofelijk laag ,daar ken een eigen rijder niet voor rijden.het lijkt erop dat dit nu ook gebeurd bij de binnenvaart de grote vernietigen de kleintjes waar wij allen toch afhankelijk van zijn.

  • Sebastiaan De Groot

    De “slaven” gaan elkaar te lijf en de grote heren maar lachen stelletje sukkels als je echt ballen heb pak je de mensen aan die er echt voor verantwoordelijk zijn maar ja genoeg gedroomd .
    En de oplossing is zo simpel gewoon onder je eigen kostprijs varen strafbaar maken dan is iedereen verantwoordelijk voor z’n eigen investering .
    O ja en als iemand mij wil teren alleen de zij graag 🙂

  • LEON VERBERGHT

    Nico
    dat bedoel ik nou veel schippers liegen om op te vallen tegenover de collega’s ik heb veel vracht gekregen ,ik kan ook hier liegen en vertellen ik heb 5 euro gekregen van lalouviere naar de moerdijk maar de realiteit is anders 4.40 min 5 % commissieloon

  • Nico Evens

    Beste (Belgische) collega’s. Ik heb gisteren de Vrachtindicator eens doorgezocht (ik heb nog alle berichten vanaf het begin) met een zoekmachine. De betaalde hoge vracht staat er niet in. Een enkele keer word er een melding gedaan dat men voor 4 euro niet heeft aangenomen. Dat dus regelmatig 5,80 E zou worden betaald valt uit de VI niet af te leiden. Dat is geen excuus om onder de kostprijs aan te nemen maar het zorgt wel voor een ruggensteun om een tarief te vragen wat daar erg dicht in de buurt ligt. Als de collega’s die vinden dat nu hun tarief word kapot gemaakt de moeite hadden genomen hun onderhandeling’s resultaten op de VI te melden dan had dit misschien niet hoeven te gebeuren.

  • Fam. Bouman

    @ Fred Meurs en Collega’s

    Ik denk het juist wel! Iedere schipper die doelbewust onder de vrachtprijs van een ander duikt, is even zo goed bezig, met een ander naar de ‘knoppen’ te helpen, als degene die dat met een bus teer doet, alleen het valt iets minder op en is onder de prijs duiken, misschien nog wel dommer. Want op de lange duur is dat financiële zelfmoord, die jezelf net zo hard treft, als je collega’s.

    Dat wil dus niet zeggen, dat ik hoop dat dit de trend voor de toekomst is, maar ben bang dat dit soort acties nog wel eens vaker voor kunnen gaan komen, zeker gezien het feit dat in België, Frankrijk en enkele Nederlanders collega’s er genoeg van krijgen om voor een veel te lage vrachtprijs te moeten varen en inmiddels hebben laten blijken daadwerkelijk actie te willen voeren voor een betere inkomsten positie, maar van Nederlandse kant weinig tot geen medewerking krijgen.

    Hoelang denkt de Nederlandse schipper nog door te kunnen gaan, met filantroop spelen voor de lading aanbieders, is hun financiële reserve zo groot, dat ze tot in het onbeperkte door kunnen gaan, met geld toeleggen op het vervoeren van lading?

    Dat is een vraag, waar ik tot op heden van niemand antwoord op heb gekregen en vraag je in het gangboord, naar een toekomst visie, dan is het nog bedroevender gesteld, buiten een zeer pessimistisch toekomst beeld om,is het enige andere antwoord, ‘ooit wordt het wel weer beter’. O ja, er zijn ook nog een paar die denken, dat samenwerkingsverbanden, onderling laten concurreren de oplossing is. Maar ja, diep in hun hart weten ze wel beter!… Is dan de hoop gevestigd op een nieuw branche vereniging?

    Waarvan de participanten nu al rollebollend over straat gaan, om maar zoveel mogelijk persoonlijke macht te verkrijgen en waar we nu al zeker van weten, dat ze nooit gaan opkomen voor de inkomsten positie van de particuliere binnenvaart ondernemers in ons land en dus een vereniging gaat worden waarvan alle geld en moeite die er ingestoken gaat worden, vergeefs is. De enige die daar beter van worden zijn de lading aanbieders, want, voor dat veel collega’s het door hebben, dat ze met een dooie mus blij zijn gemaakt, zijn we weer vele jaren verder.

    Dan lijkt het mij veel beter, zo als de ASV het doet, om met onze Belgische, Duitse en Franse Collega’s tot een gezamenlijk Europees vervoersbeleid te willen komen.

    Op deze voet door gaan is geen optie, willen we niet dat straks lynchpartijen tot de orde van de dag gaan behoren.
    We mogen nooit vergeten dat het om een grote groep mensen gaat, die volledig in hun voortbestaan worden bedreigt door de uit de hand gelopen vrije marktmechanisme.

    Het lijkt mij onnodig om te moeten wijzen op de gevolgen die kunnen ontstaan, door grote groepen mensen langdurig te onderdrukken en in hun voortbestaan te bedreigen, daar zijn uit het verleden voorbeelden genoeg van te vinden en mogen we toch hopen dat het gezonde verstand mag zegevieren bij alle belanghebbenden.

    Op een revolutie in de binnenvaart zit niemand te wachten, maar is bij uitblijven van een bodem in de markt, niet meer uit te sluiten.

    @ Arjan Verburg,

    Als ik uw reactie zo lees, zijn er wel meer dingen die u niet snapt. Weet u? Daden, reactie en gevolgen, liggen soms dicht bij elkaar, de ene daad sluit een andere niet uit.

    Neem een moeder haar jong af en ze zal vechten als een Leeuw. Bij een ander gebeurt dat, als hij uitgeroeid dreigt te worden. Denk daar maar eens over na. Zonder het één of het ander goed te willen praten.

    Ik wens u allen, een goede en vooral, wijze vaart voor nu en in de toekomst.

    M.v.g.

  • Arjan Verburg

    Ik verbaas me dat deze discussie over prijzen, groot of klein gaat
    Terwijl hij over dat iedereen met zn poten van andermans mareriaal af moet blijven!., ongeacht welke reden

  • Cornelis Blonk

    Waarom het ongenoegen uiten tegen de grote schepen? De Belgische Waalse ()vaarwegbeheerder heeft zelf de regels voor de maximale afmetingen op de Sambre verruimt !
    Qua kosten/tijd zal een schip wat niet over de maas hoeft, altijd beter af zijn.
    Het is dus nog maar de vraag of de 110 mtr schepen de prijzen verzieken.

  • fred meurs

    http://youtu.be/KuwfNNqZFvA .

  • arend visser

    tis niet leuk maar wel begrijpelijk
    door de komst van de grote schepen zijn de vrachtprijzen kapot
    wat is acceptabel tegenwoordig zo bied dcp een lading kunstmest van antwerpen naar birsfelden aan 1000 ton
    vracht 12 p/ton zelfs zonder hypotheek ,als men alle kosten er af rekend blijft er nog te weinig over om nog te eten
    multinaut doet het nog beter 1000 ton kunstmest naar bamberg /en straubing 14€ per ton
    mensen begrijp nu eens dat we uitgebuit worden ,hun vullen hun zakken over onze rug
    er was ooit eens een opmerking op een vergadering ,wij zijn allemaal falliet ,maar beseffen het nog niet
    arend visser m/s marlesri

  • Luc De Roeck

    Beste heer Jan Blonk

    Het is allemaal wel prachtig dat u de Belgische schippers aan schrijft en ik heb wel geschreven dat de boosheid Belgisch getint is .
    Maar wie kan het bewijzen dat een Belg dit de Ravi heeft aan gedaan voor het zelfde geld is het wel een Nederlandse collega die zijn frustratie op zo een manier wil uiten .

  • Luc De Roeck

    Leon
    Ze hebben die zelfde dag nog een schip bevracht aan 5,80€ en Leon als de schipper meer vracht willen hebben zoals u zegt waarom laden zij dan BV voor Lalouviere uit pure intilligentie dan .
    Wat er gebeurt is met de Ravi is er wel over maar in het vervolg even na denken en informeren is maar een kleine moeite .
    Leon ik moet oppassen wat ik schrijf want ze hebben er mij er al uit gewipt omdat ik mijn mening over een bevrachter geschreven heb .

  • Jan Blonk

    Beste collega Belgische schippers
    Deze actie is dom en ondoordacht want wat denkt u hiermee te bereiken? Niets, u heeft alleen uw frustratie over de huidige marktwerking geuit. Heeft u ook doordacht wat de gevolgen van uw daad kunnen zijn? Die kunnen ook uit frustratie geuit worden en wat zullen de gevolgen daarvan kunnen zijn? Ik betuig fam van der Veen mijn steun en hoop dat dit bij een incident blijft. Ik roep iedereen op om zijn/haar verstand te gebruiken en elkaar te respecteren.

  • LEON VERBERGHT

    Luc
    we kennen elkaar al lang,denk je nu echt dat de schippers niet liever meer vracht zouden willen krijgen we kunnen er zolang over zeveren neem nu de brammen van gent naar Lalouviere de vracht is ook gezakt kijk eens wie er allemaal geladen heeft deze week

  • Luc De Roeck

    Het klopt dat heeft 5,80€ betaald en nu is het bevracht aan 4€ en ik hoop dat ik verkeerd ingelicht ben , als dit waar moest zijn dan heeft dit niks meer te maken met een markt situatie maar uit pure dommeheid als men het verschil gaan vermenigvuldigen met de vervoerde tonnen daar kan je goed van leven .

  • P Kroezen

    We zijn allemaal hevig verontwaardigt,geschokt en verbijsterd en hopen dat dit incident de opmaat is om de lading in het vervolg met voor de Sambre normale schepen en voor de normale vrachtprijs vervoerd zal worden.

  • mathilde schepens

    Uiteindelijk houden de banken deze malaise volledig in stand. Daar zit vooral het probleem. Laat de markt haar werk doen en het probleem lost zichzelf op. De essentie is en blijft vraag en aanbod.

  • Peter Janssens

    Misselijkmakend om te zien wat hier gebeurd terwijl we allemaal met hetzelfde pak boter op ons hoofd lopen.
    Prijzen zijn altijd al onnodig laag geweest, maar omdat het snel ging (en daar zijn bv op de Moezel wat tassen de wal opgedragen om dit te bevorderen) , en anderen voldoende werk hadden konden we er van leven. Zo gauw als er krapte is komen er weer mensen die het nog even goedkoper kunnen en meent de voormalige prijs stunter rechten te hebben.
    Nou mensen ik ben die prijs stunters altijd al tegengekomen en daar waren zeker ook mensen bij die nu begrip tonen voor laffe acties.
    Misschien toch eens allemaal bij ons zelf te rade gaan en een paar keer nadenken voordat we uit eigen gewin onszelf goedkoper aanbieden, ook al is het daggeld van het moment goed.
    Ook in de week van het teren van een collega heb ik weer prijsstunters gezien die in een klap tarieven weten te halveren en dat is beslist niet de schuld van collega, bevrachter, bank of weet ik wie dan ook.

  • Joost Verbrugge

    Dit werk betaalde voorheen 5euro80 heb ik vernomen.
    Wat ik me wel afvraag is waarom al het werk goedkoper moet enzo zeker door nederlandse kantoren wordt weggekaapt.
    Op de Moezel zijn ze het ook aan het verkloten ,is dit onder druk van de banken en nederlandse staat om alle andere landen die een binnenvaartportofeuile hebben kapot te maken.
    Lijkt er wel op want een betoging bijwonen in Brussel is er voor jullie niet bij of mogen jullie niet van de overheid.
    Heb stilaan het idee van een doofpotoperatie waarvan het dekseltje aan het los komen is.
    Oneerlijke concurentie genaamd.

  • Eric Eric

    Mr Van der vliet,u moet stoppen met u hollandse uitvluchtjes om onder de prijs te varen.Dat het schip in zijn zak heeft heb ik mijn twijfels over.Dat hij uitstel van leening krijgt van de bank,meschien wel.
    Maar nu heb ik een vraag voor u:Mijn schip is volgend jaar afbetaald,moet ik die reis aanpakken aan 2€???? want ik kan binnendoor varen.
    Zau de “Ravi” of een ander 110m schip genoeg hebben voor zijn gasolie voor rond te varen? Ikke wel, maar 850 liter.
    En ik denk niet dat hij even voor het leuk vinden souda gaat laden opzij van een zeeschip

    En nu over het clubje dat u zegt in den hoek van wallonie die als hun gebied ziet, is niet zo
    Dat zijn jullie die zich overal thuis voelen van: ik ben hollander ik heb een mooie of nieuwe schip,ik moet geen frans spreken(voor melden) en ik vaar aan de prijs dat ik wil.Dat zijn wij hellemaal niet jaloes over hoor.
    Terwijl dat in u land proces verbal geven aan mensen die proberen om in nederlands te melden. maar zover bent u nog niet.
    Tuurlik doe een hollander nooit goed,als ze maar varen,vrachtprijs is niet belangerijk

    En voor andere mensen die spreken over een oplossing:Einde vorige jaar is een betoging in Brussel geweest, was u aanwezig??
    In Nederland hooren we nooit dat de schippers iets willen doen om het vracht boven te halen of iets anders
    Ja A.S.V en daar heb ik respect voor.Maar wanneer A.S.V voor de comissie in Rotterdam gaan, Moeten ze Belgisch schippers bellen voor te komen want er zijn niet genoeg nederlandse schepen aanwezig!!

  • Nico Evens

    Dat de maximale maat voor de Samber overschreden . daar zullen het de meeste schippers wel over eens zijn. en dat er door de crisis schepen op plaatsen komen waar ze anders niet komen is ook geen nieuws. In 2009 zag je ook Belgische schepen Nederlands binnenlands werk doen op vaarwegen waar ze eigenlijk te groot voor waren. Maar op deze manier je ongenoegen laten blijken is een erg laffe daad. Het lost ook niets op. Iemand die dat als terecht betiteld heeft weinig van zijn levenslessen opgestoken. ik spreek ook wel eens een Belgische bevrachter die mij een reis aanbied. Meestal ben ik te duur want ze krijgen het voor de aangeboden prijs weg. En wat zie ik dan varen , veel schepen onder de Belgische vlag ! Het maakt niet uit onder welke vlag je vaart of welke taal je spreekt . Overal kom je dommeriken tegen. Door op een fatsoenlijke manier je standpunt toe te lichten geef je elkaar stof tot nadenken.

  • Luc De Roeck

    Verontruste schipper dan zullen we toch tot een Europeese schippers hereniging moeten komen en dat zie ik nog niet gebeuren want tussen de verschillende scheeps categorieen is er te veel haat nijd en jalloezie en zo lang dit niet eerst aangepakt wordt zal er niks veranderen en zullen verladers en bevrachters er munt uit slaan .
    Mvg

  • toon willemsen

    Ik begrijp dat sommige mensen dit gedrag goedkeuren maar ik blijf het zeer kinderachtig vinden.  Hier blijkt ook het iq van deze mensen,  onderneem eens wat tegen je bevrachter dan sta ik achter jullie. Nee dat niet, ook mijn “collega’s van de Schelde” zal ik ze maar noemen blijven mooi de klinkers door varen ook al hebben deze van dit jaar op verschillende plaatsen  de vracht voor de zoveelste keer laten zakken maar ook daar durft niemand op in te gaan of nee te zeggen en als ik iemand van de collega’s mijn tarief vertel ga er dan maar vanuit dat er de volgende keer weer een halve euro af is en zo kan ik een heel boek schrijven maar wat ik probeer te vertellen is dat we dit allemaal doen. Belg, Hollander,  Fransman  of Duitser het maakt niet uit als het ons uit komt varen we en nog iets die Samber is van iedereen alleen zul je mij daar niet snel zien en dat komt puur uit die tarieven die in die sloot betaald worden ook de vaste mensen die daar zout varen zijn dit jaar weer naar beneden en dat bij een bv die opgericht is door de Schippers  extra procentje betalen en dan word je nog genaaid  ik hoop dat iedereen is een keer gaat na denken wat ze aanrichten  als ik mijn collega’s over de marifoon hoor hebben jullie het allemaal ondervonden.  Maar onderneem nu maar eens een keer iets waar we allemaal wijzer van worden.  toon ms nautilus

  • john v

    Beste heer De Roeck,

    Weet u nog dat ons vakblad er vol van stond, dat u landgenoot Richard de Wilde van de Bolivar, het voor mekaar gekregen heeft, om een proefreis te doen naar Charleroi? Vanaf toen is die prijs daling dan begonnen.
    Verder ben ik het wel u eens dat er bijna geen acceptabele prijzen meer zijn, waar je ook naar toe vaar. Maar dan nog is deze actie niet te verdedigen.

    Eddie, de praktijk wijst uit dat diegene met de minste hypotheek, de beste prijs beding en soms ook krijgt en niet andersom.(geldt niet iedereen)

  • Luc De Roeck

    Meneer Fred Meurs ik ben ook geen voorstander om iemand zijn kapitaal naar de verdommenis te helpen , en mij zijn ook al verwijten gemaakt van uit Nederlandse kant blijf in je apen land waar ik eindelijk om lach .

    En menneer Van Der Vliet als ik het goed begrijp wanneer men een schip in zijn zak heeft moet men dan gratis varen .

    Mvg
    De Roeck Luc

  • Johan K

    Ik keur het zeker niet goed wat er gebeurt is. Maar die 110 meter schepen moeten gewoon weg blijven van de sambre. Ze zijn gewoon te groot voor het riviertje, en maken de vracht kapot!

  • fred meurs

    ik neem aan dat jullie met me eens zijn dat dat geen vrijbrief moet zijn om iemand anders zijn matriaal te verzieken.de binnenvaart heeft het zwaar .maar een ieder vaart ook zie weinig schepen liggen .er word gevaren voor belachelijke prijsen .en menneer de roeck daar vallen ook de belgische collega onder .we hebben met zijn alle een groote mond over de prijzen maar samen naar een oplossing zoeken dat is niet mogenlijk .ik werk op de binnenvaart maar begin me steeds meer te schamen dat ik dit beroep uitoefen .puur het feit dat we vinden om bij een ander de boel kapot te maken .want als dit de trent is om andermans matriaal naar de knoppe te helpen ben je het niet waard om in deze beroeps groep te werken .menneer de roeck ik heb in het verleden door mijn belgische collega te horen gekregen blijf in eigen land .je heb hie niks te zoeken .slaat kant of wal .en als dan redelijke wijs wil praten met die collega s .probeer ik een spiegelbeeld voor te houden .dat wil zeggen jullie niet meer bij ons .wat schieten we daar mee op helemaal niks.nogmaals het moet geen vrijbrief zijn dat we collega s de boel lopen te verzieken .we hebben het heel zwaar in de binnenvaart .maar kom met oplossingen en niet de weg van de minste weerstand.want u staat ook niet te wachten dat uw matriaal besmeurd word wat een grote koste post is .maar hoop dat dit niet door zet .want de mensen die dit doen zijn het doodschoppen niet waard .wens een ieder een goede en tollerance werkzweer in de binnenvaart

  • Eddie van der Vliet

    Wie zegt dat de Ravi die prijzen heeft? Wie zegt dat de Ravi daar niet genoeg aan heeft? Mischien heeft de familie vd Veen het schip wel in zn zak en alles wat er over blijft is spaargeld en doen ze wat ze leuk vinden..
    Je komt op alle europesche binnenwateren Belgen en Hollanders tegen, deze varen allemaal voor goede en soms slechte vrachten. Je kan mij niet wijsmaken dat de belgen op de moezel altijd kostendekkende vrachten hebben…
    Maar het is zeer zeker waar dat daar in die hoek, in Wallonië, een zeer fel hatend clubje zit wat de Maas en de Samber als “hun” gebied ziet, en bij hun doe je het als Hollander nooit goed.
    Vraag me dan toch af wat een belg bij de container terminal in Alphen aan den Rijn doet…

  • Luc De Roeck

    Beste heer Van der Veen
    Een rond reis voor een acceptabele prijs bestaat in uw categorie schip niet , wanneer de Samber is vrij gegeven voor schepen tot 110 op 11,40m zijn de vracht prijzen ziender ogen beginnen zakken en dan durven jullie nog te vertellen dat men aan die zo genaamde acceptable vrachten kunnen varen en dan hebben de Nederlanders met hun 110M schepen nog het lef om die mensen uit te lachen die altijd op de Samber varen .En beste heer Van Der Veen U wijst met de vinger naar de Waalse collegas
    dan zit u fout de boosheid is Belgisch getint en te recht .
    Mvg
    De Roeck Luc
    ex Ms Saphir

  • Daan Boere

    Ik praat deze actie zeker niet goed, maar als ik de reactie van de heer en mevrouw van der Veen lees en even citeer : We hebben gewoon van Nautica een rondreis aangenomen voor een acceptabele prijs! Dan is dit nu juist een perfect voorbeeld van wat er mis is in de huidige binnenvaart! Meneer en mevrouw Hoogeveen vinden namelijk €4,25 heen en 4,- terug een acceptabele vracht! NEE, dit is geen acceptabele vracht!!! Zelfs niet als je een 110×11,45 hebt!

  • Eric Eric

    hello,
    Jaloezie van wat? ik snapt het niet

  • toon willemsen

    Dit is schandalig, dit heeft ook niets te maken met het laag tarief of onder de vracht varen,  dit is pure jaloezie. Hier sta ik niet achter, degenen die dit gedaan hebben zijn zielige mensen en een verrot imago voor de binnenvaart.  Ik ken de mensen van de ravi niet maar wil ze via deze weg toch steunen succes ermee ik hoop dat die klootzakken gepakt worden.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook