Binnen vier jaar nieuwe borden aan boord

De binnenvaart moet aan boord twee verbodsborden vervangen. Het gaat om de borden die verbieden aan boord te gaan en het verbod op roken en onbeschermd gebruik van licht of vuur. De nieuwe borden moeten vóór 1 december 2015 aan boord staan.

Binnen vier jaar nieuwe borden aan boord

Het vervangen van de borden vloeit voort uit een wijziging van het Rijnvaartpolitiereglement 1995 (RPR) door de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR). De huidige borden voldoen volgens de CCR niet aan de Europese richtlijnen. Ook geven de borden de verboden onvoldoende duidelijk weer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (18)

  • Wat heeft het bord zowiezo voor nut dan?..
    Wie is er bevoegd dan? en welke bevoegdheid wordt ermee aangeduid? ADN?, Als er iemand zonder ADN van de wal een bakkie komt drinken op een tanker, moet die z`n bakkie dan maar op steiger nuttigen of zo?
    Verkopers komen zonder te vragen aan boord je lastig vallen met hun praatjes, dieven lijken mij ook niet bevoegd en storen d`r eigen echt niet aan een of ander bord.
    Dus voor wie is het bord nou eigelijk??
    Ik vaar nog maar 21 jaar maar heb nog nooit meegemaakt dat er zomaar mensen aan boord komen die jou niet kennen om dan vervolgens eens een rondje bij jou over dek gaan lopen kuieren.
    Of mag ik mijn matroos zonder welke bevoegdheid er dan ook bedoeld wordt geen touwtje meer over laten zetten op een adn-schip? Toch wel handig dat ik m`n spudpalen overal mag gebruiken!, kijk,aan zo`n regel zouden wij wat meer hebben als een of ander nutteloos bordje.
    Ik zie het zo; aan nutteloze borden schenken wij geen aandacht, dus laten wij ons eigen niet zo druk maken over een bordje!
    Iedereen alvast een goed uiteinde en voorspoedige vaart in 2012!

    Geplaatst door: k de snoo op
  • Geen zwartwerkers aan boord ?
    What else !

    Geplaatst door: Henk op
  • Dhr CCR (ambtenaren) moed toch aan de gang blijven met baantjes zekerhieds stelling, door het blijven verplichten met nieuwe wetten en borden. enkele tientallen jaren geleden ook al meer van die onzin gehad. BV. Moed het gaskraantje nu in de kast, erft (of sierpijp)of er buiten. 2e) Moed de centraleverwarmingskachel wel of niet in stalen bak. 3e) Nieuwe boordlantaarns, aan de voormalige verlichting kon je de koers bepalen van het betreffende schip,de oude waren gericht gesteld op je schip .4e)Nu varen de 135 m. schepen met 2e toplcht voor 60 % te laag als deze schepen met zware lading varen.(bv. kolen of grind)!Dus eind conclusie CCR baantjes zeker stelling en economie aan de gang houden.

    Geplaatst door: v.d.R op
  • @ Walter,Brielle

    Helaas dat weer zoals gewoonlijk alle Calimero’s in de binnenvaart in de stress schieten…

    Waarom dat je ontgaat….hoe komt dat?

    Het kan je toch niet echt ontgaan als je de commentaren leest in de schuttevaer 🙂

    Geplaatst door: jacob op
  • Inderdaad,niet met vuile handen aan boord komen,kan er niets anders van maken ha ha.

    Geplaatst door: Martin op
  • @duh…We weten toch allemaal dat datgene wat uit Brussel komt niet altijd even logisch en/of realistisch is? We weten toch allemaal (ook de calimero’s uit/van de binnenvaart) dat Brussel ons een godsvermogen kost maar dat het steeds meer en vaker voorkomt dat niemand nog enig idee heeft waar ze daar mbt regel-en wetgeving mee bezig zijn? Maar als u me kunt zeggen/verklaren dan wel overtuigen wat er mis is/was met de oude “pictogrammen” ga ik misschien (!?) mee in uw redenering.

    Geplaatst door: Stella op
  • het lijkt wel dat je op munitie depo terecht komt in plaats dat je op een schip komt sorry dit daaldt tot groep 0 of 1 ccr

    Geplaatst door: lvdh op
  • @Duh…Elke verandering hoeft niet noodzakelijkerwijs een verbetering te zijn.Lachwekkend is deze nieuwe maatregel in élk geval. En waarom “de binnenvaart” door “Calimero’s” bevolkt,bemand,beheerd wordt ontgaat mij.En vele anderen waarschijnlijk ook. Beetje zielige en denigrerende reeactie.Maar gezien uw kinderachtige nickname is dit literair stukje prul wel begrijpelijk..

    Geplaatst door: Walter , Brielle op
  • @Duh…Elke verandering hoeft niet noodzakelijkerwijs een verbetering te zijn.Lachwekkend is deze nieuwe maatregel in élk geval. En waarom “de binnenvaart” door “Calimero’s” bevolkt,bemand,beheerd wordt ontgaat mij.En vele anderen waarschijnlijk ook. Beetje zielige en denigrerende reeactie.Maar gezien uw kinderachtige nickname is dit literair stukje prul wel begrijpelijk..

    Geplaatst door: Walter , Brielle op
  • Tsja, ook verkeersborden worden vervangen om te voldoen aan internationale regels. Voor pictogrammen is het ook handig dat overal dezelfde tekens worden gebruikt.

    Helaas dat weer zoals gewoonlijk alle Calimero’s in de binnenvaart in de stress schieten…

    Geplaatst door: Duh! op
  • De huidige borden voldoen volgens de CCR niet aan de Europese richtlijnen. Ook geven de borden de verboden onvoldoende duidelijk weer.
    Leve Brussel en de CCR. Wat kunnen die lui een onzin verkopen. Als je de borden niet meer begrijpt dan wordt het tijd dat je eens een bezoek aan de psychiater gaat brengen en plaats van nieuwe borden te verzinnen. Door al deze (nieuwe) onzin regels die bij diverse overheden (gemeenten, Den Haag, Brussel) worden gemaakt kun je als normaal denkend mens toch geen respect meer opbrengen voor welke instantie dan ook. Ik vraag mij wel eens af wat er in de hoofden van deze mensen omgaat: mijn conclusie is dat ze absoluut geen idee hebben wat er in de grote boze werld buiten hun werkplek gebeurt.

    Geplaatst door: pbvancampen op
  • Ik word echt moe van de ccr, het is weer werkverschaffing.
    Zowieso horen aan boord geen onbevoegden te komen, dat snappen ze zelf ook wel en borden hebben heeft ook echt geen zin.

    Geplaatst door: Hans op
  • Dit bord lijkt meer een stopverbod dan verboden aan boord te komen. Maar daar komen ze waarschijnlijk na 2015 achter, dan kunnen we weer andere borden aan boord plaatsen. Zo hou je tenminste een instantie (ccr) aan het werk.

    Geplaatst door: Scheeps Elektriciën op
  • Ja, en dat nieuwe bord is dan wel lekker duidelijk… Het is een verbodsbord, en al zolang als ik weet staat daar een bepaalde actie of een bepaald voorwerp op wat verboden wordt door middel van een schuine rode streep eroverheen… Als je dit bord dus letterlijk gaat nemen is het dus verboden personen af te weren…Of gewoon verboden om met vuile handen aan boord te komen…;-) Wat een onzin….

    Geplaatst door: KVM op
  • CCR is blijkbaar zichzelf werk aan het geven, bezig blijven is de boodschap hé.

    Geplaatst door: Sassenierke op
  • Het is triest, alle pictogrammen kunnen worden geleerd, wat ze betekenen. Een poppetje er op met een streep. Is dat niet duidelijk genoeg???? Ik vind, wij zouden gewoon als schippers zijnde. Heel die CLUB CCR ontslaan punt Want ik heb steeds meer het gevoel, dat die gasten niet voor ons werken, maar tegen ons. De ene regel moet nog beginnen, of de volgende hebben ze al bedacht. Zonder de schipper hun mening te vragen. Ze voldoen niet meer aan de huidige tijd ontslag op staande voet.
    Naam en adres bij de redactie bekent.

    Geplaatst door: H-D op
  • Worden de mensen steeds stommer dat ze de regels van interpunctie en het gebruik van leestekens niet begrijpen? In de kleuterklas leert men al spellen.

    Geplaatst door: Sjoerd op
  • worden de mensen steeds stommer dat ze de borden niet begrijpen,in de kleuter klas leert men die borden al.

    Geplaatst door: sjaak op

Reageer

Binnen vier jaar nieuwe borden aan boord | Schuttevaer.nl

Binnen vier jaar nieuwe borden aan boord

De binnenvaart moet aan boord twee verbodsborden vervangen. Het gaat om de borden die verbieden aan boord te gaan en het verbod op roken en onbeschermd gebruik van licht of vuur. De nieuwe borden moeten vóór 1 december 2015 aan boord staan.

Binnen vier jaar nieuwe borden aan boord

Het vervangen van de borden vloeit voort uit een wijziging van het Rijnvaartpolitiereglement 1995 (RPR) door de Centrale Commissie voor de Rijnvaart (CCR). De huidige borden voldoen volgens de CCR niet aan de Europese richtlijnen. Ook geven de borden de verboden onvoldoende duidelijk weer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (18)

  • Wat heeft het bord zowiezo voor nut dan?..
    Wie is er bevoegd dan? en welke bevoegdheid wordt ermee aangeduid? ADN?, Als er iemand zonder ADN van de wal een bakkie komt drinken op een tanker, moet die z`n bakkie dan maar op steiger nuttigen of zo?
    Verkopers komen zonder te vragen aan boord je lastig vallen met hun praatjes, dieven lijken mij ook niet bevoegd en storen d`r eigen echt niet aan een of ander bord.
    Dus voor wie is het bord nou eigelijk??
    Ik vaar nog maar 21 jaar maar heb nog nooit meegemaakt dat er zomaar mensen aan boord komen die jou niet kennen om dan vervolgens eens een rondje bij jou over dek gaan lopen kuieren.
    Of mag ik mijn matroos zonder welke bevoegdheid er dan ook bedoeld wordt geen touwtje meer over laten zetten op een adn-schip? Toch wel handig dat ik m`n spudpalen overal mag gebruiken!, kijk,aan zo`n regel zouden wij wat meer hebben als een of ander nutteloos bordje.
    Ik zie het zo; aan nutteloze borden schenken wij geen aandacht, dus laten wij ons eigen niet zo druk maken over een bordje!
    Iedereen alvast een goed uiteinde en voorspoedige vaart in 2012!

    Geplaatst door: k de snoo op
  • Geen zwartwerkers aan boord ?
    What else !

    Geplaatst door: Henk op
  • Dhr CCR (ambtenaren) moed toch aan de gang blijven met baantjes zekerhieds stelling, door het blijven verplichten met nieuwe wetten en borden. enkele tientallen jaren geleden ook al meer van die onzin gehad. BV. Moed het gaskraantje nu in de kast, erft (of sierpijp)of er buiten. 2e) Moed de centraleverwarmingskachel wel of niet in stalen bak. 3e) Nieuwe boordlantaarns, aan de voormalige verlichting kon je de koers bepalen van het betreffende schip,de oude waren gericht gesteld op je schip .4e)Nu varen de 135 m. schepen met 2e toplcht voor 60 % te laag als deze schepen met zware lading varen.(bv. kolen of grind)!Dus eind conclusie CCR baantjes zeker stelling en economie aan de gang houden.

    Geplaatst door: v.d.R op
  • @ Walter,Brielle

    Helaas dat weer zoals gewoonlijk alle Calimero’s in de binnenvaart in de stress schieten…

    Waarom dat je ontgaat….hoe komt dat?

    Het kan je toch niet echt ontgaan als je de commentaren leest in de schuttevaer 🙂

    Geplaatst door: jacob op
  • Inderdaad,niet met vuile handen aan boord komen,kan er niets anders van maken ha ha.

    Geplaatst door: Martin op
  • @duh…We weten toch allemaal dat datgene wat uit Brussel komt niet altijd even logisch en/of realistisch is? We weten toch allemaal (ook de calimero’s uit/van de binnenvaart) dat Brussel ons een godsvermogen kost maar dat het steeds meer en vaker voorkomt dat niemand nog enig idee heeft waar ze daar mbt regel-en wetgeving mee bezig zijn? Maar als u me kunt zeggen/verklaren dan wel overtuigen wat er mis is/was met de oude “pictogrammen” ga ik misschien (!?) mee in uw redenering.

    Geplaatst door: Stella op
  • het lijkt wel dat je op munitie depo terecht komt in plaats dat je op een schip komt sorry dit daaldt tot groep 0 of 1 ccr

    Geplaatst door: lvdh op
  • @Duh…Elke verandering hoeft niet noodzakelijkerwijs een verbetering te zijn.Lachwekkend is deze nieuwe maatregel in élk geval. En waarom “de binnenvaart” door “Calimero’s” bevolkt,bemand,beheerd wordt ontgaat mij.En vele anderen waarschijnlijk ook. Beetje zielige en denigrerende reeactie.Maar gezien uw kinderachtige nickname is dit literair stukje prul wel begrijpelijk..

    Geplaatst door: Walter , Brielle op
  • @Duh…Elke verandering hoeft niet noodzakelijkerwijs een verbetering te zijn.Lachwekkend is deze nieuwe maatregel in élk geval. En waarom “de binnenvaart” door “Calimero’s” bevolkt,bemand,beheerd wordt ontgaat mij.En vele anderen waarschijnlijk ook. Beetje zielige en denigrerende reeactie.Maar gezien uw kinderachtige nickname is dit literair stukje prul wel begrijpelijk..

    Geplaatst door: Walter , Brielle op
  • Tsja, ook verkeersborden worden vervangen om te voldoen aan internationale regels. Voor pictogrammen is het ook handig dat overal dezelfde tekens worden gebruikt.

    Helaas dat weer zoals gewoonlijk alle Calimero’s in de binnenvaart in de stress schieten…

    Geplaatst door: Duh! op
  • De huidige borden voldoen volgens de CCR niet aan de Europese richtlijnen. Ook geven de borden de verboden onvoldoende duidelijk weer.
    Leve Brussel en de CCR. Wat kunnen die lui een onzin verkopen. Als je de borden niet meer begrijpt dan wordt het tijd dat je eens een bezoek aan de psychiater gaat brengen en plaats van nieuwe borden te verzinnen. Door al deze (nieuwe) onzin regels die bij diverse overheden (gemeenten, Den Haag, Brussel) worden gemaakt kun je als normaal denkend mens toch geen respect meer opbrengen voor welke instantie dan ook. Ik vraag mij wel eens af wat er in de hoofden van deze mensen omgaat: mijn conclusie is dat ze absoluut geen idee hebben wat er in de grote boze werld buiten hun werkplek gebeurt.

    Geplaatst door: pbvancampen op
  • Ik word echt moe van de ccr, het is weer werkverschaffing.
    Zowieso horen aan boord geen onbevoegden te komen, dat snappen ze zelf ook wel en borden hebben heeft ook echt geen zin.

    Geplaatst door: Hans op
  • Dit bord lijkt meer een stopverbod dan verboden aan boord te komen. Maar daar komen ze waarschijnlijk na 2015 achter, dan kunnen we weer andere borden aan boord plaatsen. Zo hou je tenminste een instantie (ccr) aan het werk.

    Geplaatst door: Scheeps Elektriciën op
  • Ja, en dat nieuwe bord is dan wel lekker duidelijk… Het is een verbodsbord, en al zolang als ik weet staat daar een bepaalde actie of een bepaald voorwerp op wat verboden wordt door middel van een schuine rode streep eroverheen… Als je dit bord dus letterlijk gaat nemen is het dus verboden personen af te weren…Of gewoon verboden om met vuile handen aan boord te komen…;-) Wat een onzin….

    Geplaatst door: KVM op
  • CCR is blijkbaar zichzelf werk aan het geven, bezig blijven is de boodschap hé.

    Geplaatst door: Sassenierke op
  • Het is triest, alle pictogrammen kunnen worden geleerd, wat ze betekenen. Een poppetje er op met een streep. Is dat niet duidelijk genoeg???? Ik vind, wij zouden gewoon als schippers zijnde. Heel die CLUB CCR ontslaan punt Want ik heb steeds meer het gevoel, dat die gasten niet voor ons werken, maar tegen ons. De ene regel moet nog beginnen, of de volgende hebben ze al bedacht. Zonder de schipper hun mening te vragen. Ze voldoen niet meer aan de huidige tijd ontslag op staande voet.
    Naam en adres bij de redactie bekent.

    Geplaatst door: H-D op
  • Worden de mensen steeds stommer dat ze de regels van interpunctie en het gebruik van leestekens niet begrijpen? In de kleuterklas leert men al spellen.

    Geplaatst door: Sjoerd op
  • worden de mensen steeds stommer dat ze de borden niet begrijpen,in de kleuter klas leert men die borden al.

    Geplaatst door: sjaak op

Reageer