Milieukeurmerk voor binnenvaart van start

Stimuleren en herkenbaar maken van schone binnenvaart. Dat is het doel van het nieuwe milieukeurmerk dat de stichting Green Award op verzoek van binnenvaartorganisaties en zeehavenbeheerders heeft ontwikkeld.

Samen
met zeven zeehavenbeheerders en de stichting Green Award heeft het
ministerie van Infrastructuur en Milieu donderdag 10 februari subsidieovereenkomsten
ondertekend voor dit keurmerk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Energielabels worden naar klasse ingedeeld, een groot huis wordt met andere grote huizen vergeleken, zelfde met auto’s Een Prius verbruikt meer als een panda maar de eerste heeft een gunstiger label.
    Probleem is dat de toetsings criteria niet duidelijk en openbaar zijn. En ergelijk is dat we globaliseren, onze producten van de andere kant van de aardbol halen omdat ze daar door lage loonkosten goedkoper kunnen produceren.
    Vervolgens pakken we het symptoom aan door de vervoerder een groen labeltje te geven, ondertussen weer een paar niet productieve ambtenaren aan het werk houden en het geweten is weer gesust….

    Geplaatst door: Duh! op
  • Wij hebben zonnepaneeltjes op dak dus zullen wij wel een groen labeltje krijgen hiep hoj

    Geplaatst door: schippertje op
  • Nu “duh “, de vergelijken met de energielabels klopt. Ook hier deugt niks van.

    Grote huizen met een gunstig energielabel gebruiken vaak nog veel meer dan kleine huizen met enkel glas. Aan u wie hier beter met het milieu bezig is. Ook hier zijn de mensen met het meeste geld beter af en dat deugt niet.
    Als je al een certificaat aan iemand wil ophangen moet je dat doen naar het werkelijk energieverbruik en/of vervuiling van diegene.
    Maar tot nu toe heeft het meestal een economische reden.

    Geplaatst door: xw op
  • Wat nu beter milieu?
    Ik kom uit een uitstekend milieu!

    Geplaatst door: hans op
  • Weer wat mensen aan het werk van onze belasting centen.

    Waneer houd het eens op.
    Eerst GMP we schrijven op wat we al jaren doen,Dan een losverklaring we schrijven op wat we al jaren doen en nu een green award geld klopperij.
    Als we met z’n alle massaal weigern raken we misschien van al die toeters en bellen af.Waarom is er geen certificaat voor ambtenaren die stil gaan zitten en geen onzin uitkramen dan hebben wij ook een beetje rust en houden we de portemonai ook vol, of kunnen we deze onzin net als de gasolie toeslag doorberekenen aan onze opdrachtgever.

    Geplaatst door: Theo Nuij op
  • wanneer krijgen de staatsgarantievrije ondernemingen ook een certificaat voor ondernemen met verstand,met als beloning 2 jaar terugbetaling van rente en afleg!!

    Geplaatst door: freedomfighter op
  • Hier speelt een bedrijf in op de hebzucht van enkele ondernemers die daarmee hopen een ander buitenspel te zetten. Deze hebben vervolgens niet door dat wanneer wij dit allemaal hebben er een certificaatje meer betaald moet worden.
    Met milieu heeft dit echter niks te maken.

    Als je werkelijk iets wilt moet je de ondernemers certificeren die werkelijk per persoon een kleiner z.g. voetafdruk op deze aarde achterlaten.
    Dat zijn dan vaak de mensen die minder groot rijden,minder groot wonen, met minder luxe leven enz. En dat is een heel andere groep.

    Maar de vereniging Schuttevaer vind dit juist weer een goed idee. Die dan een andere keer weer roepen dat ze voor minder adminstratieve rompslomp gaan. Maar deze vereniging gaat voor imago, maar ga ons niet wijs maken dat dit ook maar iets met het milieu te maken heeft.

    Geplaatst door: Binnenvaartondernemer op
  • Hoe bedoel je minder regeltje`s
    Dat zegt toch ons nieuwe kabinet.
    Dit is wel een leuke om bij de mensen campagne voeren te vragen.

    Geplaatst door: Chris op
  • De uitleg op de GreenAward stichting zijn helaas net zo duidelijk als het energie label voor woonhuizen. Dat bij CCR2 motoren het verbruik hoger ligt klopt, de mate van vervuiling is wat er uit de pijp komt, om dit te reduceren moet je een hoger verbruik op de koop toe nemen.
    Neemt niet weg dat de oorzaak van vervuiling ligt in het vervoer zelf, wel eens opgemerkt hoeveel lege containers er bijvoorbeeld vervoerd worden…
    Economie, welvaart en milieu zullen nooit samen gaan.

    Geplaatst door: Duh! op
  • Dat je niet oneindig door konden gaan waar we mee bezig waren , dat snapt iedereen, je kan niet onbeperkt het oppervlakte water verontreinigen zolas in de jaren 70 en 80.
    Nu is het weer enigzins aan het normaliseren, maar dit houd niet in dat je door moet slaan naar de andere kant.
    Zeker deze hele papierwinkel helpt niets, sterker nog er moeten bomen voor omgehakt worden die de leveranciers zijn van ons zuurstof, ook nemen deze bomen vocht op, zorgen dat het water geremd wordt op een helling.
    Voorts is in Duitsland een dioxyne schandaal ontdekt dat ze weerga niet kent, ondanks alle controles, zelfs de Gemeente Amsterdam heeft de Proba Koala laten gaan met een goedje wat toch op papier moest staan wat het was, maar ja weg is weg, mooi vooruitstreven Green Award in jou haven en een ander met de rommel.
    Nog zo iets moois ccr 2 motoren ze gebruiken meer brandstof per p.k. en zijn minder belastend voor het mileu, snapt u het nog, of heb ik het stukje van de meneer die een rondvaartrederij in Enkhuizen bezit niet goed gelezen, voorts is de subsidie stop gezet omdat het niet het gewenste resultaat opbracht, maar ja leg dat maar eens uit
    missschien kan Senter Novem het uitleggen, daar zijn zij tenslotte voor.

    Geplaatst door: Hagens op
  • Ik lees / google / veel over de (vrijwillige)invoering van een Green Award maar kan eigenlijk niks concreets vinden over de inhoud en doelstellingen.

    Wie o wie heeft een link?

    Geplaatst door: Duh! op
  • Hopla weeral iets nieuws, je hebt het één nog maar goed op orde en ze beginnen weeral over het andere, dit begint echt de spuigaten uit te lopen, straks zijn we het hele jaar bezig om vergunningen, kwaliteitslabels, keuringen, etc, op orde te brengen!!! Kan er is geen bureau opgericht worden waarbij al die zooi tergelijk wordt geregeld voor een globaal bedrag (betalen moeten we toch)en ons beroep te laten doen waarvoor we gemaakt zijn!!! Ik kan niet meer over die berg papier zien terwijl ik aan het varen ben!!!

    Geplaatst door: Karel S. op
  • Andre, ouwe naiveling.

    kom eens uit je schulp…

    Hoe hot is het milieu de laatste jaren niet geworden. alles waar groen voor staat word iedereen opgewonden van.

    Ook de verladers en opdrachtgevers. moet je niet moeilijk over doen gewoon beetje geven wat ze willen krijg jij misschien ook nog weer wat je wil.

    ben het wel eens met de regel dat je steeds meer papier paparassen krijgt waar je niet vrolijk van word.

    Geplaatst door: Gert op
  • En wat brengt ons dat meer op !!!!
    Gaan de klanten dan het millieuvriendelijkste transport middel kiezen ,en krijgen wij daar subsidie’s op !
    of die mensen die die uitschrijven vulle gewoon hun zakken , en na 3 jaar weer en voor de rest hebbe wij hier geen voordeel mee denk ik !!!!

    Geplaatst door: andré op
  • we hebbe sevens een fultime secretaresse nodig om al die belachelijke papperassen in orde te houden .
    ben nog aan het brainstormen maar ga ook iet uitvinden denk ik waar ik geld voor mag vragen en waar daarna NIEMAND nog iets over vraagd .

    Geplaatst door: jefke op
  • pfff weer een melkkoetje dr bij! en dan durven ze tezeggen maar 400 e per 3 jaar.
    net zn belachelijk regeltje als gmp en de reporechtwet!tword er niet beter meer op.)pakt tas en gaat naar de amazone(

    Geplaatst door: ikke op

Reageer

Milieukeurmerk voor binnenvaart van start | Schuttevaer.nl

Milieukeurmerk voor binnenvaart van start

Stimuleren en herkenbaar maken van schone binnenvaart. Dat is het doel van het nieuwe milieukeurmerk dat de stichting Green Award op verzoek van binnenvaartorganisaties en zeehavenbeheerders heeft ontwikkeld.

Samen
met zeven zeehavenbeheerders en de stichting Green Award heeft het
ministerie van Infrastructuur en Milieu donderdag 10 februari subsidieovereenkomsten
ondertekend voor dit keurmerk.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • Energielabels worden naar klasse ingedeeld, een groot huis wordt met andere grote huizen vergeleken, zelfde met auto’s Een Prius verbruikt meer als een panda maar de eerste heeft een gunstiger label.
    Probleem is dat de toetsings criteria niet duidelijk en openbaar zijn. En ergelijk is dat we globaliseren, onze producten van de andere kant van de aardbol halen omdat ze daar door lage loonkosten goedkoper kunnen produceren.
    Vervolgens pakken we het symptoom aan door de vervoerder een groen labeltje te geven, ondertussen weer een paar niet productieve ambtenaren aan het werk houden en het geweten is weer gesust….

    Geplaatst door: Duh! op
  • Wij hebben zonnepaneeltjes op dak dus zullen wij wel een groen labeltje krijgen hiep hoj

    Geplaatst door: schippertje op
  • Nu “duh “, de vergelijken met de energielabels klopt. Ook hier deugt niks van.

    Grote huizen met een gunstig energielabel gebruiken vaak nog veel meer dan kleine huizen met enkel glas. Aan u wie hier beter met het milieu bezig is. Ook hier zijn de mensen met het meeste geld beter af en dat deugt niet.
    Als je al een certificaat aan iemand wil ophangen moet je dat doen naar het werkelijk energieverbruik en/of vervuiling van diegene.
    Maar tot nu toe heeft het meestal een economische reden.

    Geplaatst door: xw op
  • Wat nu beter milieu?
    Ik kom uit een uitstekend milieu!

    Geplaatst door: hans op
  • Weer wat mensen aan het werk van onze belasting centen.

    Waneer houd het eens op.
    Eerst GMP we schrijven op wat we al jaren doen,Dan een losverklaring we schrijven op wat we al jaren doen en nu een green award geld klopperij.
    Als we met z’n alle massaal weigern raken we misschien van al die toeters en bellen af.Waarom is er geen certificaat voor ambtenaren die stil gaan zitten en geen onzin uitkramen dan hebben wij ook een beetje rust en houden we de portemonai ook vol, of kunnen we deze onzin net als de gasolie toeslag doorberekenen aan onze opdrachtgever.

    Geplaatst door: Theo Nuij op
  • wanneer krijgen de staatsgarantievrije ondernemingen ook een certificaat voor ondernemen met verstand,met als beloning 2 jaar terugbetaling van rente en afleg!!

    Geplaatst door: freedomfighter op
  • Hier speelt een bedrijf in op de hebzucht van enkele ondernemers die daarmee hopen een ander buitenspel te zetten. Deze hebben vervolgens niet door dat wanneer wij dit allemaal hebben er een certificaatje meer betaald moet worden.
    Met milieu heeft dit echter niks te maken.

    Als je werkelijk iets wilt moet je de ondernemers certificeren die werkelijk per persoon een kleiner z.g. voetafdruk op deze aarde achterlaten.
    Dat zijn dan vaak de mensen die minder groot rijden,minder groot wonen, met minder luxe leven enz. En dat is een heel andere groep.

    Maar de vereniging Schuttevaer vind dit juist weer een goed idee. Die dan een andere keer weer roepen dat ze voor minder adminstratieve rompslomp gaan. Maar deze vereniging gaat voor imago, maar ga ons niet wijs maken dat dit ook maar iets met het milieu te maken heeft.

    Geplaatst door: Binnenvaartondernemer op
  • Hoe bedoel je minder regeltje`s
    Dat zegt toch ons nieuwe kabinet.
    Dit is wel een leuke om bij de mensen campagne voeren te vragen.

    Geplaatst door: Chris op
  • De uitleg op de GreenAward stichting zijn helaas net zo duidelijk als het energie label voor woonhuizen. Dat bij CCR2 motoren het verbruik hoger ligt klopt, de mate van vervuiling is wat er uit de pijp komt, om dit te reduceren moet je een hoger verbruik op de koop toe nemen.
    Neemt niet weg dat de oorzaak van vervuiling ligt in het vervoer zelf, wel eens opgemerkt hoeveel lege containers er bijvoorbeeld vervoerd worden…
    Economie, welvaart en milieu zullen nooit samen gaan.

    Geplaatst door: Duh! op
  • Dat je niet oneindig door konden gaan waar we mee bezig waren , dat snapt iedereen, je kan niet onbeperkt het oppervlakte water verontreinigen zolas in de jaren 70 en 80.
    Nu is het weer enigzins aan het normaliseren, maar dit houd niet in dat je door moet slaan naar de andere kant.
    Zeker deze hele papierwinkel helpt niets, sterker nog er moeten bomen voor omgehakt worden die de leveranciers zijn van ons zuurstof, ook nemen deze bomen vocht op, zorgen dat het water geremd wordt op een helling.
    Voorts is in Duitsland een dioxyne schandaal ontdekt dat ze weerga niet kent, ondanks alle controles, zelfs de Gemeente Amsterdam heeft de Proba Koala laten gaan met een goedje wat toch op papier moest staan wat het was, maar ja weg is weg, mooi vooruitstreven Green Award in jou haven en een ander met de rommel.
    Nog zo iets moois ccr 2 motoren ze gebruiken meer brandstof per p.k. en zijn minder belastend voor het mileu, snapt u het nog, of heb ik het stukje van de meneer die een rondvaartrederij in Enkhuizen bezit niet goed gelezen, voorts is de subsidie stop gezet omdat het niet het gewenste resultaat opbracht, maar ja leg dat maar eens uit
    missschien kan Senter Novem het uitleggen, daar zijn zij tenslotte voor.

    Geplaatst door: Hagens op
  • Ik lees / google / veel over de (vrijwillige)invoering van een Green Award maar kan eigenlijk niks concreets vinden over de inhoud en doelstellingen.

    Wie o wie heeft een link?

    Geplaatst door: Duh! op
  • Hopla weeral iets nieuws, je hebt het één nog maar goed op orde en ze beginnen weeral over het andere, dit begint echt de spuigaten uit te lopen, straks zijn we het hele jaar bezig om vergunningen, kwaliteitslabels, keuringen, etc, op orde te brengen!!! Kan er is geen bureau opgericht worden waarbij al die zooi tergelijk wordt geregeld voor een globaal bedrag (betalen moeten we toch)en ons beroep te laten doen waarvoor we gemaakt zijn!!! Ik kan niet meer over die berg papier zien terwijl ik aan het varen ben!!!

    Geplaatst door: Karel S. op
  • Andre, ouwe naiveling.

    kom eens uit je schulp…

    Hoe hot is het milieu de laatste jaren niet geworden. alles waar groen voor staat word iedereen opgewonden van.

    Ook de verladers en opdrachtgevers. moet je niet moeilijk over doen gewoon beetje geven wat ze willen krijg jij misschien ook nog weer wat je wil.

    ben het wel eens met de regel dat je steeds meer papier paparassen krijgt waar je niet vrolijk van word.

    Geplaatst door: Gert op
  • En wat brengt ons dat meer op !!!!
    Gaan de klanten dan het millieuvriendelijkste transport middel kiezen ,en krijgen wij daar subsidie’s op !
    of die mensen die die uitschrijven vulle gewoon hun zakken , en na 3 jaar weer en voor de rest hebbe wij hier geen voordeel mee denk ik !!!!

    Geplaatst door: andré op
  • we hebbe sevens een fultime secretaresse nodig om al die belachelijke papperassen in orde te houden .
    ben nog aan het brainstormen maar ga ook iet uitvinden denk ik waar ik geld voor mag vragen en waar daarna NIEMAND nog iets over vraagd .

    Geplaatst door: jefke op
  • pfff weer een melkkoetje dr bij! en dan durven ze tezeggen maar 400 e per 3 jaar.
    net zn belachelijk regeltje als gmp en de reporechtwet!tword er niet beter meer op.)pakt tas en gaat naar de amazone(

    Geplaatst door: ikke op

Reageer