Meer dan drie miljoen aan vorderingen op Ruud Trans

Bevrachtingsbedrijf Ruud Trans BV uit Sliedrecht is failliet. Het faillissement is aangevraagd door een tankvaartondernemer met steun van twee anderen. Weekblad Schuttevaer meldde het dreigende faillissement twee weken geleden, zonder Ruud Trans bij naam te noemen om een mogelijke reddingsactie niet te frustreren. Eigenaar Ruud de Gruijter vertelde ons toen dat hij gesprekken voerde met een nieuwe investeerder die een aandeel in het bedrijf wilde nemen.

Door Hans Heynen
‘Dat was in eerste instantie de bedoeling, maar is niet gelukt’, aldus De Gruijter nu. In feite was De Gruijter toen al bezig met het opzetten van een nieuw bevrachtingsbedrijf, RTR Barging, dat nu grotendeels is overgenomen door Vinotra Bunkers & Transport, waarbij De Gruijter een minderheidsaandeel behoudt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (17)

  • Als ik zo belazerd zou worden zoals die …….. gedaan heeft zou ik als ik Ruud als naam had toch maar uitkijken met oversteken want er zijn grenzen en daar is hij duidelijk overheen gegaan en daar staan straffen op als mag je natuurlijk geen eigen rechter spelen maar kan me wel voorstellen dat zoiets in je op zou komen.

    Geplaatst door: drik op
  • wat nou doorstart ? Klantjes overgenomen en scheepjes weggestuurd met hoop schuld. Da’s geen doorstart, dat is profiteren van een andermans ellende. Hup Vinotra !!! Lekker verder gaan zo.

    Geplaatst door: Jens de Leeghe op
  • Op de veiling is een gitaar te koop. waar is de auto van de zaak en de rest van het spul ?
    Ligt zeker al bij Vinotra op het kantoor ????

    Geplaatst door: Dirk Teur op
  • hoe ken je gods naam nog voor zo`n man verder gaan varen,hij rijd nog steeds in een grote auto ook nog veel geld op zak (Cyprus)misschien.de boodschap.

    Geplaatst door: J Keizer op
  • als je bij troostwijk op de veilingsite kijkt dan ken je wel raden waar je centen zijn gebleven ,ik denk met de muziek mee.

    Geplaatst door: l1ard op
  • Hebben jullie hier dan ook niks door. Ruudtrans kocht zijn olie bij Argos maar kon niet betalen. Wedden dat Argos geen openstaande rekeningen meer heeft uit Ruudtrans. De particulieren zijn de klos maar de olieboer heeft zijn centjes al lang in zijn zak. En nu maar gauw scheepjes verzamelen met grote sufferds als eigenaar.

    Geplaatst door: Sjaak op
  • Jullie hebben het nu alleen over Ruudtrans. Maar clubje Vinotra wil nu gaan profiteren van de trucjes van de oude ruudtransjes. Waarom moeten die zo nodig in het blank, laat ze lekker in het zwart blijven waar ze thuishoren.Omdat zij RTR de kans geven gewoon door te gaan worden de prijzen alleen maar lager.

    Geplaatst door: Dennis Belder op
  • Hij heeft een vakantie huis op Curacau niet op Ibiza
    Maar vlak ook zijn boekhouder niet uit want dat is ook een dweil van de beste kwaliteit.
    Ze komen er nog wel achter.
    Het is te hopen dat niemand er nog voor gaat varen,want dan kunnen ze weer hun zakken vullen zoals ze gedaan hebben met Ruudtrans

    Geplaatst door: ondernemer2 op
  • ow reiner geslagen heb nog lang geduurd en was al lang te verwachten ruud zal ook nog wel eens tegen de verkeerde aan lopen .

    Geplaatst door: stekkie op
  • Reiner barofka is niet voor niets op zijn bek geslagen!!

    En jullie zijn allemaal nagemaakt aleen maar bla bla bla bla bla jullie doen net of jullie niet weten dat bevrachters stelen.ZE STELEN ALLEMAAL!! Inclusief waar JIJ voor vaart.

    Geplaatst door: happy days op
  • Misschien óók tijd om eens over een coöperatie na te denken.
    Maar ook deze contracten worden even nagekeken door een bekwame persoon van een bekend advocatenkantoor. En dan hopen we op een normale samenwerking en een respectabele vergoeding voor onze goede binnenvaartvloot en al het goede opgeleide personeel wat daarvoor nodig is.
    De tijd van slavernij moet echt achter ons gelaten worden. En als je nog geen moord gepleed hebt hoef je ook niet 30 jaar vast te zitten op een schip. Zelfs een schipper en bemanning heeft recht op een sociaal bestaan.

    Geplaatst door: Caroline de Ruiter op
  • Als men zich met schepen van miljoenen als klant bij een bevrachter meld.
    is het dan te moeilijk voor die ondernemer om dat bevrachtings kantoor even na te trekken.

    probeer bijvoorbeeld is bij een kredietverzekerings bedrijf, een verzekering.
    te krijgen voor het nieuwe bedrijfje RTR Barging.
    dan zal je zien dat je geen verzekering kan krijgen.
    ze hebben een X rating.
    met andere woorden,
    te weinig eigen vermogen.

    kijk men kan met een bijna lege bv wel vrachtopbrengsten garanderen van 100.000 euro per maand, keer 10 schepen.
    maar dit zijn luchtkastelen.

    Geplaatst door: henk op
  • Wie niet steelt of erft zal moeten werken tot dat hij sterft.

    Geplaatst door: happy days op
  • het is te erg voor woorden dat ondernemers en klanten zich inlaten met zo’n figuur,zegt veel over onze markt…maar 1 klein lichtpuntje,als zo iemand de klanten kan bedienen zijn er veel meer mensen in de markt met betere eigenschappen al dan niet met eigen materiaal waar de verlader meer zou aan hebben…is wel spijtig dat dit kan lukken in een wereld waar je zelfs een niet ontvlambaar onderbroek moet dragen,de schepen die meegegaan zijn naar dat nieuwe kantoor zijn inderdaad sneller betaald als de rest maar zijn waarschijnlijk ook de ondernemers die het meest te bestelen zijn,dat is natuurlijk de basis van alles om te herbeginnen,een verbod op alle beroepen waar je als tussenpersoon geld ontvangt om verdere diensten uit te betalen zou de gepaste straf zijn.

    Geplaatst door: ondernemer op
  • Bewust mensen verkeerd voorlichten, jezelf failliet laten verklaren en dan lekker 2 dagen later met dezelfde gastjes en hetzelfde vlaggetje dezelfde kunstjes gaan uitvoeren alleen vanuit een ander kantoortje. Lekker goedkoop scheepjes zoeken en verder gaan met het verzieken van de markt want ze hebben geen schulden meer. wie haalt het in zijn hoofd om er te gaan varen ???

    Geplaatst door: Gerben Versluis op
  • Bevrachters zijn allemaal hetzelfde,ga samen met collega op naar strasbourg,hij vangt 24 euro pton en ik 20 euro,rara hoe kan dat nominatie op dezelfde dag.Ga nu ook voor deze groep varen,blijgt veel te veel aan de strijkstok hangen buiten de normale 5 procent comissie

    Geplaatst door: hans op
  • wel leuk als je nog geen 8 weken daarvoor iemand een contract probeert aan te smeren voor 3 jaar en je gaat naar de klote ,oplichters praktijken noem ik dat!huis op ibiza maar verkopen dan!

    Geplaatst door: skippie op

Reageer

Meer dan drie miljoen aan vorderingen op Ruud Trans | Schuttevaer.nl

Meer dan drie miljoen aan vorderingen op Ruud Trans

Bevrachtingsbedrijf Ruud Trans BV uit Sliedrecht is failliet. Het faillissement is aangevraagd door een tankvaartondernemer met steun van twee anderen. Weekblad Schuttevaer meldde het dreigende faillissement twee weken geleden, zonder Ruud Trans bij naam te noemen om een mogelijke reddingsactie niet te frustreren. Eigenaar Ruud de Gruijter vertelde ons toen dat hij gesprekken voerde met een nieuwe investeerder die een aandeel in het bedrijf wilde nemen.

Door Hans Heynen
‘Dat was in eerste instantie de bedoeling, maar is niet gelukt’, aldus De Gruijter nu. In feite was De Gruijter toen al bezig met het opzetten van een nieuw bevrachtingsbedrijf, RTR Barging, dat nu grotendeels is overgenomen door Vinotra Bunkers & Transport, waarbij De Gruijter een minderheidsaandeel behoudt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (17)

  • Als ik zo belazerd zou worden zoals die …….. gedaan heeft zou ik als ik Ruud als naam had toch maar uitkijken met oversteken want er zijn grenzen en daar is hij duidelijk overheen gegaan en daar staan straffen op als mag je natuurlijk geen eigen rechter spelen maar kan me wel voorstellen dat zoiets in je op zou komen.

    Geplaatst door: drik op
  • wat nou doorstart ? Klantjes overgenomen en scheepjes weggestuurd met hoop schuld. Da’s geen doorstart, dat is profiteren van een andermans ellende. Hup Vinotra !!! Lekker verder gaan zo.

    Geplaatst door: Jens de Leeghe op
  • Op de veiling is een gitaar te koop. waar is de auto van de zaak en de rest van het spul ?
    Ligt zeker al bij Vinotra op het kantoor ????

    Geplaatst door: Dirk Teur op
  • hoe ken je gods naam nog voor zo`n man verder gaan varen,hij rijd nog steeds in een grote auto ook nog veel geld op zak (Cyprus)misschien.de boodschap.

    Geplaatst door: J Keizer op
  • als je bij troostwijk op de veilingsite kijkt dan ken je wel raden waar je centen zijn gebleven ,ik denk met de muziek mee.

    Geplaatst door: l1ard op
  • Hebben jullie hier dan ook niks door. Ruudtrans kocht zijn olie bij Argos maar kon niet betalen. Wedden dat Argos geen openstaande rekeningen meer heeft uit Ruudtrans. De particulieren zijn de klos maar de olieboer heeft zijn centjes al lang in zijn zak. En nu maar gauw scheepjes verzamelen met grote sufferds als eigenaar.

    Geplaatst door: Sjaak op
  • Jullie hebben het nu alleen over Ruudtrans. Maar clubje Vinotra wil nu gaan profiteren van de trucjes van de oude ruudtransjes. Waarom moeten die zo nodig in het blank, laat ze lekker in het zwart blijven waar ze thuishoren.Omdat zij RTR de kans geven gewoon door te gaan worden de prijzen alleen maar lager.

    Geplaatst door: Dennis Belder op
  • Hij heeft een vakantie huis op Curacau niet op Ibiza
    Maar vlak ook zijn boekhouder niet uit want dat is ook een dweil van de beste kwaliteit.
    Ze komen er nog wel achter.
    Het is te hopen dat niemand er nog voor gaat varen,want dan kunnen ze weer hun zakken vullen zoals ze gedaan hebben met Ruudtrans

    Geplaatst door: ondernemer2 op
  • ow reiner geslagen heb nog lang geduurd en was al lang te verwachten ruud zal ook nog wel eens tegen de verkeerde aan lopen .

    Geplaatst door: stekkie op
  • Reiner barofka is niet voor niets op zijn bek geslagen!!

    En jullie zijn allemaal nagemaakt aleen maar bla bla bla bla bla jullie doen net of jullie niet weten dat bevrachters stelen.ZE STELEN ALLEMAAL!! Inclusief waar JIJ voor vaart.

    Geplaatst door: happy days op
  • Misschien óók tijd om eens over een coöperatie na te denken.
    Maar ook deze contracten worden even nagekeken door een bekwame persoon van een bekend advocatenkantoor. En dan hopen we op een normale samenwerking en een respectabele vergoeding voor onze goede binnenvaartvloot en al het goede opgeleide personeel wat daarvoor nodig is.
    De tijd van slavernij moet echt achter ons gelaten worden. En als je nog geen moord gepleed hebt hoef je ook niet 30 jaar vast te zitten op een schip. Zelfs een schipper en bemanning heeft recht op een sociaal bestaan.

    Geplaatst door: Caroline de Ruiter op
  • Als men zich met schepen van miljoenen als klant bij een bevrachter meld.
    is het dan te moeilijk voor die ondernemer om dat bevrachtings kantoor even na te trekken.

    probeer bijvoorbeeld is bij een kredietverzekerings bedrijf, een verzekering.
    te krijgen voor het nieuwe bedrijfje RTR Barging.
    dan zal je zien dat je geen verzekering kan krijgen.
    ze hebben een X rating.
    met andere woorden,
    te weinig eigen vermogen.

    kijk men kan met een bijna lege bv wel vrachtopbrengsten garanderen van 100.000 euro per maand, keer 10 schepen.
    maar dit zijn luchtkastelen.

    Geplaatst door: henk op
  • Wie niet steelt of erft zal moeten werken tot dat hij sterft.

    Geplaatst door: happy days op
  • het is te erg voor woorden dat ondernemers en klanten zich inlaten met zo’n figuur,zegt veel over onze markt…maar 1 klein lichtpuntje,als zo iemand de klanten kan bedienen zijn er veel meer mensen in de markt met betere eigenschappen al dan niet met eigen materiaal waar de verlader meer zou aan hebben…is wel spijtig dat dit kan lukken in een wereld waar je zelfs een niet ontvlambaar onderbroek moet dragen,de schepen die meegegaan zijn naar dat nieuwe kantoor zijn inderdaad sneller betaald als de rest maar zijn waarschijnlijk ook de ondernemers die het meest te bestelen zijn,dat is natuurlijk de basis van alles om te herbeginnen,een verbod op alle beroepen waar je als tussenpersoon geld ontvangt om verdere diensten uit te betalen zou de gepaste straf zijn.

    Geplaatst door: ondernemer op
  • Bewust mensen verkeerd voorlichten, jezelf failliet laten verklaren en dan lekker 2 dagen later met dezelfde gastjes en hetzelfde vlaggetje dezelfde kunstjes gaan uitvoeren alleen vanuit een ander kantoortje. Lekker goedkoop scheepjes zoeken en verder gaan met het verzieken van de markt want ze hebben geen schulden meer. wie haalt het in zijn hoofd om er te gaan varen ???

    Geplaatst door: Gerben Versluis op
  • Bevrachters zijn allemaal hetzelfde,ga samen met collega op naar strasbourg,hij vangt 24 euro pton en ik 20 euro,rara hoe kan dat nominatie op dezelfde dag.Ga nu ook voor deze groep varen,blijgt veel te veel aan de strijkstok hangen buiten de normale 5 procent comissie

    Geplaatst door: hans op
  • wel leuk als je nog geen 8 weken daarvoor iemand een contract probeert aan te smeren voor 3 jaar en je gaat naar de klote ,oplichters praktijken noem ik dat!huis op ibiza maar verkopen dan!

    Geplaatst door: skippie op

Reageer