Weer stuurhuis eraf

De schipper van een zo goed als nieuwe Nederlandse tanker van 2500 ton heeft vorige week woensdagochtend zijn stuurhuis eraf gevaren in de grote kolk van sluis Dorsten in het Wesel-Datteln-kanaal.

sluisdeur

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (29)

  • is dat de tanker Jasmar van bram Bout

    Geplaatst door: piet op
  • wou je zegge dan dat die nieuwe dinge geen hefbare hut hebbe dan??
    of koop gewoon een echt kanaal schip haha:P

    Geplaatst door: stephan op
  • stepha! bij mij toetsebord werkt de “” ook iet meer. ogal verveled iet?

    Geplaatst door: skipperdiesel op
  • Op een tankschip een hefbaar stuurhuis? Neemt die dan als deklading containers mee?

    Geplaatst door: Johan T. op
  • als er geen nieuwe schepe ware hadde de prijze ook gewoon hoog gebleve maar jullie moete maar blijve vare en verkrachte ook alle vrachte en dan moete de ouwere schepe weg? nou die proberen nog enigsinds de vrachte omhoog te houde maar dan heb je weer zo\\\’n nieuwbouwertje die alles weer laag houde want dan kunne ze wel weer voor een paar cent minder vare wat echt onzin is 😉
    groetjes

    Geplaatst door: stephan op
  • Net weer heel huids, met hoge kruiplijn, het WDK verlaten.
    Hoop dat je snel van je parkieten kooi af bent en weer normaal rondvaart.

    Geplaatst door: SoepStengel op
  • Zo kortsluiting in de bedrading en een stuurhuis komt omhoog?
    Leuk onderworpen zoiets en dat het ook zomaar kan en goedgekeurd wordt tja beetje vreemd en levensgevaarlijk. Maar ja dat is de techniek van nu.
    Dan mag je toch blij zijn dat er geen persoonlijke ongelukken gebeurt zijn.Heb een paar jaar contianers gevaren en in die stuur hut zat een handel en als je die klep handmatig open zetten dan ging alles omlaag ongeacht wat er gebeurden.Ik hoop dat je bobenbouw snel klaar is en je weer normaal kunt gaan varen.

    Geplaatst door: marco op
  • Leuk leuk leuk in deze zomerperiode is een cabriotje lekker lux, heeft niet iedereen……….
    Ha ha ha meten is idd weten…………………

    Geplaatst door: viooltje op
  • oke mensen nu hoeft niemand meer bijdehante opmerkingen te maken dat je eerst moet kijken of je er onderdoor past: kortsluiting in de bekabeling waardoor bovenbouw en onderbouw automatisch omhoog kwamen, met op de foto’s het gevolg. inmiddels hebben we een noodstuurhut, is beter dan niets maar daar is ook alles mee gezegd

    Geplaatst door: skipperdiesel op
  • De brug heeft niets met de hoogte van de sluisdeur te maken.
    Op het Main-Donau-Kanaal zijn sommige sluisdeuren ook lager dan de brug die over de sluis ligt.
    Maar zo,n stuurhut hoort gewoon naar behoren te fuctioneren.
    In 60er jaren voeren er kleine duwboten over het Rhein-Herne-Kanaal die maar net boven de lege duwbak uitkwamen en die moesten ook bij elke brug naar beneden en het werkte altijd uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
    Maar je moet gewoon op je spullen kunnen vertrouwen.

    Geplaatst door: Jan Tensen op
  • Stel dat Mathieu gelijk heeft, dat de storing bij de sluis ligt, dan is er geen groen licht en ziet de bemanning ook wel dat de deur niet omhoog staat, dus….

    Geplaatst door: hans op
  • Als ik de 2de foto bekijk dan lijkt mij de technische storing op de sluis te zitten. Of gaan de sluisdeuren tegenwoordig maar tot de halve hoogte van de brug die er achter ligt?

    Succes met de reparatie.

    Geplaatst door: Mathieu op
  • Vaar al jaren met nieuwbouwtankers op het kanaal.
    Een kleine tip misschien eerst kijken of je eronder door kan en dan pas gas geven.Vind het heel raar dat er elke week een hut afgevaren wordt. Mij is geleerd meten is weten.

    Eiltank kapt.

    Geplaatst door: Eiltank kapt. op
  • Het echt niet te geloven dat er zo gereageerd wordt en zeker niet dat geklaag over nieuwbouw. die zijn er nu eenmaal en geef ze niet de schuld van de crisis. had je die crisis willen voorkomen door niet nieuw te bouwen hadden we nu met gedateerde schepen gevaren en al het werk kwijt geraakt aan een transport sector die wel met z’n tijd mee gaat.
    Het feit dat er een stuurhut af gevaren wordt is niet de oorzaak van de crisis. dat is gewoon pech een ongeluk of wat dan ook.
    Wij wensen de bemanning veel sterkte en succes met de reparatie.

    met vriendelijke groet

    bouwjaar 2009

    Geplaatst door: nieuwbouw op
  • haastige spoed is zelde goed
    een nieuwe hut is zeker goed koper dan gewoon normaal vare ofzo haha

    Geplaatst door: stephan op
  • Wie is er dan de domme?De schipper toch.Die makelaars hebben lekker verdiend de afgelopen jaren

    Geplaatst door: piet op
  • Je hebt groot gelijk rob,maar wat heeft dit met zn stuurhut te maken.

    Geplaatst door: sjaak op
  • Hou nou aub eens op over die marktverziekers met hun nieuwbouw,iedereen weet hoe het zit.Ga maar terug naar veka of rensen waar je je eigen hebt door laten piepelen.Hun lachen het laatst.Zelfde schip nu 1 miljoen goedkoper.

    Geplaatst door: rob op
  • Als ze nou eens gaan beginnen om in Europa die brughoogte, sluisdeurhoogte ed. fatsoenlijk aan te geven. In plaats van alles ‘ohne gewähr’.

    Geplaatst door: henriette op
  • Gewoon de hut beneden laten staan, dat is de beste oplossing.
    het schijnd tegenwoordig een hype te zijn om die hutten op het laatste moment te laten zakken, met gevolg van dit.
    Maar toch succes.

    Geplaatst door: Johan op
  • Tja, het kan iedereen overkomen, of het nou technisch is of gewoon niet opletten, als er maar geen gewonden zijn dat is het belangrijkste toch.

    Jan sterkte er mee samen met je bemanning, gelukkig iedereen ongedeerd.

    Linda ten Klooster

    Geplaatst door: M/s Navata op
  • Ja, dit is veroorzaakt door een technisch mankement. Al die wijsneuzen moeten eerst een afwachten voordat ze met ongefundeerde beweringen komen.

    Geplaatst door: guus op
  • elke scheet komt nu ook in het nieuws.Maar het blijft wel apart dat mensen schijnbaar niet door hebben dat je stuurhut niet op het laatste moment moet laten zakken.Hoeft maar wat te gebeuren af hij zakt niet bv iemand doet generator uit om te verversen ja en dat zakt ie niet.
    Zit wel noodzak op onderbouw maar bijna nooit op de bovenbouw.En aandrijven met hydroliek van het stuurwerk mag ook niet meer leve SI

    Geplaatst door: jan op
  • De nieuwbouiwgolf vlakt af. Maar de stuurhutbouwers kunnen onverminderd hun opdracht portefeulle gevuld houden.
    Oh. een te verwachten bulletin in de vakmedia 2e helft 2010.
    IVM ongunstig schade verloop zal de premieheffing door de casco verzekeraars licht worden aangepast.

    Geplaatst door: zuurbier op
  • gewoon de die grote apparaten weren op het kanaal want dit gaat helemaal nergens meer over.
    volgens mij is het een sport aan het worden

    Geplaatst door: ik op
  • Blijft altijd zonde als zoiets gebeurd. Gelukkig geen gewonden, dat is toch wel het belangrijkste! De rest is allemaal te repareren. Ik wens de bemanning veel sterkte toe.

    Geplaatst door: arend op
  • Crisis? wij niet hoor….totaal geen last van!

    Geplaatst door: Stuurhut bouwer in spe op
  • neeee dat zien we verkeerd deze vond de afwerking niet wat hij er van verwacht had mooi
    ja de airco werkt nu wel goed

    Geplaatst door: willem op
  • technische storing???? bouwen ze geen goede stuurhutten meer ik wil een nieuwe maar durf niet meer

    Geplaatst door: pedro op

Reageer

Weer stuurhuis eraf | Schuttevaer.nl

Weer stuurhuis eraf

De schipper van een zo goed als nieuwe Nederlandse tanker van 2500 ton heeft vorige week woensdagochtend zijn stuurhuis eraf gevaren in de grote kolk van sluis Dorsten in het Wesel-Datteln-kanaal.

sluisdeur

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (29)

  • is dat de tanker Jasmar van bram Bout

    Geplaatst door: piet op
  • wou je zegge dan dat die nieuwe dinge geen hefbare hut hebbe dan??
    of koop gewoon een echt kanaal schip haha:P

    Geplaatst door: stephan op
  • stepha! bij mij toetsebord werkt de “” ook iet meer. ogal verveled iet?

    Geplaatst door: skipperdiesel op
  • Op een tankschip een hefbaar stuurhuis? Neemt die dan als deklading containers mee?

    Geplaatst door: Johan T. op
  • als er geen nieuwe schepe ware hadde de prijze ook gewoon hoog gebleve maar jullie moete maar blijve vare en verkrachte ook alle vrachte en dan moete de ouwere schepe weg? nou die proberen nog enigsinds de vrachte omhoog te houde maar dan heb je weer zo\\\’n nieuwbouwertje die alles weer laag houde want dan kunne ze wel weer voor een paar cent minder vare wat echt onzin is 😉
    groetjes

    Geplaatst door: stephan op
  • Net weer heel huids, met hoge kruiplijn, het WDK verlaten.
    Hoop dat je snel van je parkieten kooi af bent en weer normaal rondvaart.

    Geplaatst door: SoepStengel op
  • Zo kortsluiting in de bedrading en een stuurhuis komt omhoog?
    Leuk onderworpen zoiets en dat het ook zomaar kan en goedgekeurd wordt tja beetje vreemd en levensgevaarlijk. Maar ja dat is de techniek van nu.
    Dan mag je toch blij zijn dat er geen persoonlijke ongelukken gebeurt zijn.Heb een paar jaar contianers gevaren en in die stuur hut zat een handel en als je die klep handmatig open zetten dan ging alles omlaag ongeacht wat er gebeurden.Ik hoop dat je bobenbouw snel klaar is en je weer normaal kunt gaan varen.

    Geplaatst door: marco op
  • Leuk leuk leuk in deze zomerperiode is een cabriotje lekker lux, heeft niet iedereen……….
    Ha ha ha meten is idd weten…………………

    Geplaatst door: viooltje op
  • oke mensen nu hoeft niemand meer bijdehante opmerkingen te maken dat je eerst moet kijken of je er onderdoor past: kortsluiting in de bekabeling waardoor bovenbouw en onderbouw automatisch omhoog kwamen, met op de foto’s het gevolg. inmiddels hebben we een noodstuurhut, is beter dan niets maar daar is ook alles mee gezegd

    Geplaatst door: skipperdiesel op
  • De brug heeft niets met de hoogte van de sluisdeur te maken.
    Op het Main-Donau-Kanaal zijn sommige sluisdeuren ook lager dan de brug die over de sluis ligt.
    Maar zo,n stuurhut hoort gewoon naar behoren te fuctioneren.
    In 60er jaren voeren er kleine duwboten over het Rhein-Herne-Kanaal die maar net boven de lege duwbak uitkwamen en die moesten ook bij elke brug naar beneden en het werkte altijd uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
    Maar je moet gewoon op je spullen kunnen vertrouwen.

    Geplaatst door: Jan Tensen op
  • Stel dat Mathieu gelijk heeft, dat de storing bij de sluis ligt, dan is er geen groen licht en ziet de bemanning ook wel dat de deur niet omhoog staat, dus….

    Geplaatst door: hans op
  • Als ik de 2de foto bekijk dan lijkt mij de technische storing op de sluis te zitten. Of gaan de sluisdeuren tegenwoordig maar tot de halve hoogte van de brug die er achter ligt?

    Succes met de reparatie.

    Geplaatst door: Mathieu op
  • Vaar al jaren met nieuwbouwtankers op het kanaal.
    Een kleine tip misschien eerst kijken of je eronder door kan en dan pas gas geven.Vind het heel raar dat er elke week een hut afgevaren wordt. Mij is geleerd meten is weten.

    Eiltank kapt.

    Geplaatst door: Eiltank kapt. op
  • Het echt niet te geloven dat er zo gereageerd wordt en zeker niet dat geklaag over nieuwbouw. die zijn er nu eenmaal en geef ze niet de schuld van de crisis. had je die crisis willen voorkomen door niet nieuw te bouwen hadden we nu met gedateerde schepen gevaren en al het werk kwijt geraakt aan een transport sector die wel met z’n tijd mee gaat.
    Het feit dat er een stuurhut af gevaren wordt is niet de oorzaak van de crisis. dat is gewoon pech een ongeluk of wat dan ook.
    Wij wensen de bemanning veel sterkte en succes met de reparatie.

    met vriendelijke groet

    bouwjaar 2009

    Geplaatst door: nieuwbouw op
  • haastige spoed is zelde goed
    een nieuwe hut is zeker goed koper dan gewoon normaal vare ofzo haha

    Geplaatst door: stephan op
  • Wie is er dan de domme?De schipper toch.Die makelaars hebben lekker verdiend de afgelopen jaren

    Geplaatst door: piet op
  • Je hebt groot gelijk rob,maar wat heeft dit met zn stuurhut te maken.

    Geplaatst door: sjaak op
  • Hou nou aub eens op over die marktverziekers met hun nieuwbouw,iedereen weet hoe het zit.Ga maar terug naar veka of rensen waar je je eigen hebt door laten piepelen.Hun lachen het laatst.Zelfde schip nu 1 miljoen goedkoper.

    Geplaatst door: rob op
  • Als ze nou eens gaan beginnen om in Europa die brughoogte, sluisdeurhoogte ed. fatsoenlijk aan te geven. In plaats van alles ‘ohne gewähr’.

    Geplaatst door: henriette op
  • Gewoon de hut beneden laten staan, dat is de beste oplossing.
    het schijnd tegenwoordig een hype te zijn om die hutten op het laatste moment te laten zakken, met gevolg van dit.
    Maar toch succes.

    Geplaatst door: Johan op
  • Tja, het kan iedereen overkomen, of het nou technisch is of gewoon niet opletten, als er maar geen gewonden zijn dat is het belangrijkste toch.

    Jan sterkte er mee samen met je bemanning, gelukkig iedereen ongedeerd.

    Linda ten Klooster

    Geplaatst door: M/s Navata op
  • Ja, dit is veroorzaakt door een technisch mankement. Al die wijsneuzen moeten eerst een afwachten voordat ze met ongefundeerde beweringen komen.

    Geplaatst door: guus op
  • elke scheet komt nu ook in het nieuws.Maar het blijft wel apart dat mensen schijnbaar niet door hebben dat je stuurhut niet op het laatste moment moet laten zakken.Hoeft maar wat te gebeuren af hij zakt niet bv iemand doet generator uit om te verversen ja en dat zakt ie niet.
    Zit wel noodzak op onderbouw maar bijna nooit op de bovenbouw.En aandrijven met hydroliek van het stuurwerk mag ook niet meer leve SI

    Geplaatst door: jan op
  • De nieuwbouiwgolf vlakt af. Maar de stuurhutbouwers kunnen onverminderd hun opdracht portefeulle gevuld houden.
    Oh. een te verwachten bulletin in de vakmedia 2e helft 2010.
    IVM ongunstig schade verloop zal de premieheffing door de casco verzekeraars licht worden aangepast.

    Geplaatst door: zuurbier op
  • gewoon de die grote apparaten weren op het kanaal want dit gaat helemaal nergens meer over.
    volgens mij is het een sport aan het worden

    Geplaatst door: ik op
  • Blijft altijd zonde als zoiets gebeurd. Gelukkig geen gewonden, dat is toch wel het belangrijkste! De rest is allemaal te repareren. Ik wens de bemanning veel sterkte toe.

    Geplaatst door: arend op
  • Crisis? wij niet hoor….totaal geen last van!

    Geplaatst door: Stuurhut bouwer in spe op
  • neeee dat zien we verkeerd deze vond de afwerking niet wat hij er van verwacht had mooi
    ja de airco werkt nu wel goed

    Geplaatst door: willem op
  • technische storing???? bouwen ze geen goede stuurhutten meer ik wil een nieuwe maar durf niet meer

    Geplaatst door: pedro op

Reageer