Ingezonden: Nieuwe kansen met de ONS?

De ASV feliciteert de heer Kreuze van harte met zijn benoeming tot ONS-voorzitter. Wij zijn overtuigd dat het noodzakelijk is bestuurders in bonden te hebben die voor iedereen van belang willen zijn (groot en klein, oud en nieuw). Bestuurders die kritische vragen stellen die schippers al heel lang bezighouden zijn essentieel. Gezien de uitspraken van Kreuze geeft dat hoop op een goede samenwerking, waarbij uiteindelijk de belangen van de schippers gediend zijn.

Kreuze (ms Elly) heeft namelijk  op de jaarvergadering van de ONS in Nijmegen het Crisisberaad Binnenvaart gevraagd snel bekend te maken hoeveel de oplegregeling de schipper gaat kosten. Op diezelfde vergadering hield kantoormanager Erik van Toor namens het Crisisberaad een presentatie, waarbij hij duidelijk maakte dat hij nog steeds geen concrete uitspraken kon doen over de kosten, omdat de onderhandelingen met de banken over de financiering van de oplegregeling nog moeten beginnen.
De vaststelling van Kreuze dat er weinig draagvlak is voor de oplegregeling, omdat niet duidelijk is wat de regeling de schipper gaat kosten, is natuurlijk de enige juiste. Hij snijdt hiermee een belangrijk punt aan en het is goed dat dat wordt genoemd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ingezonden: Nieuwe kansen met de ONS? | Schuttevaer.nl

Ingezonden: Nieuwe kansen met de ONS?

De ASV feliciteert de heer Kreuze van harte met zijn benoeming tot ONS-voorzitter. Wij zijn overtuigd dat het noodzakelijk is bestuurders in bonden te hebben die voor iedereen van belang willen zijn (groot en klein, oud en nieuw). Bestuurders die kritische vragen stellen die schippers al heel lang bezighouden zijn essentieel. Gezien de uitspraken van Kreuze geeft dat hoop op een goede samenwerking, waarbij uiteindelijk de belangen van de schippers gediend zijn.

Kreuze (ms Elly) heeft namelijk  op de jaarvergadering van de ONS in Nijmegen het Crisisberaad Binnenvaart gevraagd snel bekend te maken hoeveel de oplegregeling de schipper gaat kosten. Op diezelfde vergadering hield kantoormanager Erik van Toor namens het Crisisberaad een presentatie, waarbij hij duidelijk maakte dat hij nog steeds geen concrete uitspraken kon doen over de kosten, omdat de onderhandelingen met de banken over de financiering van de oplegregeling nog moeten beginnen.
De vaststelling van Kreuze dat er weinig draagvlak is voor de oplegregeling, omdat niet duidelijk is wat de regeling de schipper gaat kosten, is natuurlijk de enige juiste. Hij snijdt hiermee een belangrijk punt aan en het is goed dat dat wordt genoemd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer