ASV naar Brussel

De Algemeene SchippersVereeniging is maandag 16 november aanwezig bij de hearing over de crisis in Brussel. De ASV roept de binnenvaart te komen om het aanmelden van de crisis te ondersteunen. De ASV staat vanaf 9 uur bij het Conférence Centre Albert Borschette aan de Rue Froissart in Brussel.

De ASV bepleit tijdens de hearing het volgende:
– Het uitroepen van de crisis per direct, met als te nemen maatregelen in ieder geval:
– Het invoeren van  bodemtarieven (op basis van kostprijsberekening door bijv. het NEA).
– Markttransparantie (wettelijke affichage).
– Het schrappen van de CCR nieuwbouweisen voor schepen met een bouwjaar voor 1976.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (17)

  • mr.vette waar staat de afkorting sst ook alweer voor?Juist ja(samen sterk team) waar gaat dit nu helemaal over of we wat bereiken of wie of wat er in de krant komt?Probeer nu eens een eenheid te zijn!!!

    Geplaatst door: g op
  • Alle respect voor het SST,maar ik begrijp niet dat ze de omstreden oplegregeling in Brussel op tafel gaan leggen.
    Er wordt gevraagd om een gezamenlijke aktie hierdoor gaan ook veel mensen naar Brussel die tegen deze regeling zijn,ik vind dat de ASV dus terecht er op wijst dat de oplegregeling niet als enige crisismaatregel naar voren gebracht moet worden.

    Geplaatst door: Eric op
  • Ik vindt het wel beschamend dat de ASV een demonstratie van het SST als het ware kaapt om er met heel andere eisen aan deel te nemen,ik zal naar de demonstratie gaan,maar dan wel naar de demonstratie van het SST.
    En ik wil later geen persbericht van de ASV lezen waarin zij beweren dat alle demonstranten het met hen eens zijn.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • even aan anja op je vraag wie te redden banken of binnenvaart?
    Nou lijkt me duidelijk;de banken.
    Waarom wordt er tegen de meerderheid ingegaan,omdat de banken hun geld zien verdwijnen.Dan maar een regeling waar nog geld of minder verlies voor de banken te halen is.Stelen op een slinkse manier(mag ik natuurlijk niet zeggen).En omdat ze ook via deze weg bij mensen geld willen halen die nog wel eigen geld hebben vind ik dat daar best iets tegenover mag staan,immers als we bij hun lenen kost je dat ook wat.In de vorm van wettelijke bodemtarieven die de kosten dekken inclusief kosten om de pot weer terug te betalen als die er zo nodig moet komen(ik zie de voordelen er niet van).

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Wil jij in 2010 naar een beurs?
    Dat gaat toch zeker digitaal hoop ik?
    En mag ik dan niet meer tarief vragen als het werk niet weg gaat?
    Wil jij wat verdienen?
    10 jaar vrije markt en de hele binnenvaart is failliet!!!!!!
    Tot in Brussel dan.
    Willem

    Geplaatst door: Willem Stam op
  • Ben het deze keer met Johan eens.Hoe moeilijk was- en is het niet om een verhoging van het belachelijk lage en reeds 18 jaar op hetzelfde tarief staande Nederlandse overliggeld te bedingen, zelfs tijdens de afgelopen hoogconjuctuur.En om op de voormaligge Noord-Zuid terug te komen. Uit eigen ervaring heb ik eens op een reis die op het bord bleef staan, een hogere vergoeding gevraagd.De door mij gevraagde vergoeding moest weer op het bord en ja hoor,de slapende-of kaartspelende beursschipper werd ook wakker en ging er met reis vandoor.Hieruit blijkt wel degelijk dat het bodemtarief voor mij tevens het maximumtarief was.
    een oud scheepseigenaar.
    O.J.Brink (geen pseudoniem)

    Geplaatst door: O.J.B. op
  • We kunnen beter naar het kantoor van overminder gaan inplaats naar Brussel ik zeg doen!!!!Of durven jullie niet

    Geplaatst door: MLK RACER op
  • Makkelijk lullen jij zit zeker in de huur

    Geplaatst door: wim op
  • Eindelijk een paar wijze woorden over de oplossing van de crisis , ik ben het dan ook eens met Anja en de ASV….
    Van mij mag de hele oplegregeling zo de prullebak in , de ideen van de ASV spreken mij veel meer aan , ook al ben ik geen lid van ze. Ga zo door en dan ben ik zelfs bereid om lid te worden van ze , en dat wil iets zeggen uit de mond van iemand die eigenlijk niets van bonden moet hebben , zeker niet de stropdassenclubs als CBOB , KB ed.

    Geplaatst door: genius op
  • BG vraagt om een mening, welnu hier is de mijne.
    Men wil naar Brussel om zich te laten horen, prima idee.
    Wie weet wordt dan eindelijk eens de crisis aangemeld.
    Als die echt is aangemeld kunnen er ook crisismaatregelen genomen worden.
    Wat die crisismaatregelen moeten worden gaat het gekissebis over.
    Er is ongeveer 15 procent tevreden met de maatregelen van het cab, oftewel 85 procent is er niet zo gelukkig mee.
    Toch heb ik heel sterk het idee dat er flink gelobbied wordt de mening van een flinke minderheid erdoor te drukken, vind ik niet zo prettig.
    Een ander onderzoek toont aan dat 70 procent wel iets voelt voor bodemtarieven, lijkt mij een duidelijke meerderheid.
    In dit democratische land wordt deze meerderheid genegeerd, dat vind ik werkelijk ver beneden peil.
    Mijn mening is dus dat ik het idee heb dat de meerderheid volkomen genegeerd wordt.
    Is het nu de bedoeling de binnenvaart te redden of de banken?

    Johan, ik ben het met jou ook niet eens, bodemtarieven zijn een prima crisismaatregel, dan ben je niet ondergeschikt aan de willekeur van bevrachters en je onderbiedende collega’s.
    Je hebt dan een reis die een redelijke vracht oplevert, wie kan daar nu tegen zijn?
    En waarom zouden bodemtarieven tegelijk plafondtarieven moeten zijn?
    Als de markt op een bepaald moment gunstig is houdt niemand je tegen meer vracht te vragen, meer mag best, als het maar niet minder is.
    Oftewel een schipper mag best winst maken en verdienen en dan het liefst zonder naar de bank te rennen want naar mijn mening zijn de schippers die het hardst naar de bank zijn gerend om te gokken zonder moeite winst te maken nogal mede schuldig aan de huidige situatie.

    De ASV heeft helaas de naam overal tegenaan te schoppen en met niemand mee te willen werken maar mijn mening is dat deze bond heel erg zijn stinkende best doet voor iedereen een oplossing te zoeken en ik ben het met ze eens dat bodemtarieven beter werken dan het plan van het cab, bovendien kijken ze verder dan de redding van de grote schepen die op dit moment over het algemeen het ergst in de put zitten.
    Als de crisis ooit over is zitten die weer op rozen.
    Maar in diezelfde toekomst zullen de oudere en kleinere schepen flink in de problemen zitten door de ccr regels.
    Dat velen over deze problematiek de schouders ophalen en denken “nou en, dat zien we dan wel weer” zit mij dan weer dwars.

    En rambo, een kat in het nauw maakt zeker rare sprongen maar als hij verstandig is probeert hij wel op zijn pootjes tereht te komen, dat is het beste voor iedereen.

    Geplaatst door: anja op
  • Kansloos. Mededingingswet art.6,
    EU Richtlijn 96/75EG art.2.
    Akte van Mannheim, herziene Rijnvaartakte, Verdrag tot Oprichting van de Europese Unie, art. 70 t/m 76.
    Veel succes met vechten tegen windmolens.

    Geplaatst door: Ome Joop op
  • moeilijk he om eens gewoon te reageren zonder te kwetsen en schelden.Geef nu eens je mening op een volwassen manier.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • een bodem tarief is gelijk een plafont tarief Bent u de noord zuid vergeten.In vet verleden werd altijd over kostendekkend tarief geporken. Door de ONS die liet altijd berekeningen maken op kostprijsbasis. Dat houd dus in dat een schipper nooit wints mag maken.Dus ASV denk eens na of een schipper ook mag verdienen zonder voor elke inverstering naar de bank te rennen.

    Geplaatst door: johan op
  • kijk maar uit max en eb een kat in het nauw maakt rare sprongen en daar konden jullie wel eens door op je bek gaan stelletje sukkels

    Geplaatst door: rambo op
  • Max en EB, Als je je stem wil laten horen moet je wel op goede plaatsen zijn; niet hier op een gare site. Laat je stem spreken in een bond of vereniging. in het luchtledige schoppen heeft geen zin.

    Geplaatst door: zs op
  • 85 procent tegen stillegregeling,staan straks in Brussel te roepen om een stillegregeling
    Wie zijn nu de sukkels?

    Geplaatst door: E B op
  • Leuk he, die eenheid. haha…sukkels.

    Geplaatst door: Max op

Reageer

ASV naar Brussel | Schuttevaer.nl

ASV naar Brussel

De Algemeene SchippersVereeniging is maandag 16 november aanwezig bij de hearing over de crisis in Brussel. De ASV roept de binnenvaart te komen om het aanmelden van de crisis te ondersteunen. De ASV staat vanaf 9 uur bij het Conférence Centre Albert Borschette aan de Rue Froissart in Brussel.

De ASV bepleit tijdens de hearing het volgende:
– Het uitroepen van de crisis per direct, met als te nemen maatregelen in ieder geval:
– Het invoeren van  bodemtarieven (op basis van kostprijsberekening door bijv. het NEA).
– Markttransparantie (wettelijke affichage).
– Het schrappen van de CCR nieuwbouweisen voor schepen met een bouwjaar voor 1976.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (17)

  • mr.vette waar staat de afkorting sst ook alweer voor?Juist ja(samen sterk team) waar gaat dit nu helemaal over of we wat bereiken of wie of wat er in de krant komt?Probeer nu eens een eenheid te zijn!!!

    Geplaatst door: g op
  • Alle respect voor het SST,maar ik begrijp niet dat ze de omstreden oplegregeling in Brussel op tafel gaan leggen.
    Er wordt gevraagd om een gezamenlijke aktie hierdoor gaan ook veel mensen naar Brussel die tegen deze regeling zijn,ik vind dat de ASV dus terecht er op wijst dat de oplegregeling niet als enige crisismaatregel naar voren gebracht moet worden.

    Geplaatst door: Eric op
  • Ik vindt het wel beschamend dat de ASV een demonstratie van het SST als het ware kaapt om er met heel andere eisen aan deel te nemen,ik zal naar de demonstratie gaan,maar dan wel naar de demonstratie van het SST.
    En ik wil later geen persbericht van de ASV lezen waarin zij beweren dat alle demonstranten het met hen eens zijn.

    Geplaatst door: C.de Vette op
  • even aan anja op je vraag wie te redden banken of binnenvaart?
    Nou lijkt me duidelijk;de banken.
    Waarom wordt er tegen de meerderheid ingegaan,omdat de banken hun geld zien verdwijnen.Dan maar een regeling waar nog geld of minder verlies voor de banken te halen is.Stelen op een slinkse manier(mag ik natuurlijk niet zeggen).En omdat ze ook via deze weg bij mensen geld willen halen die nog wel eigen geld hebben vind ik dat daar best iets tegenover mag staan,immers als we bij hun lenen kost je dat ook wat.In de vorm van wettelijke bodemtarieven die de kosten dekken inclusief kosten om de pot weer terug te betalen als die er zo nodig moet komen(ik zie de voordelen er niet van).

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Wil jij in 2010 naar een beurs?
    Dat gaat toch zeker digitaal hoop ik?
    En mag ik dan niet meer tarief vragen als het werk niet weg gaat?
    Wil jij wat verdienen?
    10 jaar vrije markt en de hele binnenvaart is failliet!!!!!!
    Tot in Brussel dan.
    Willem

    Geplaatst door: Willem Stam op
  • Ben het deze keer met Johan eens.Hoe moeilijk was- en is het niet om een verhoging van het belachelijk lage en reeds 18 jaar op hetzelfde tarief staande Nederlandse overliggeld te bedingen, zelfs tijdens de afgelopen hoogconjuctuur.En om op de voormaligge Noord-Zuid terug te komen. Uit eigen ervaring heb ik eens op een reis die op het bord bleef staan, een hogere vergoeding gevraagd.De door mij gevraagde vergoeding moest weer op het bord en ja hoor,de slapende-of kaartspelende beursschipper werd ook wakker en ging er met reis vandoor.Hieruit blijkt wel degelijk dat het bodemtarief voor mij tevens het maximumtarief was.
    een oud scheepseigenaar.
    O.J.Brink (geen pseudoniem)

    Geplaatst door: O.J.B. op
  • We kunnen beter naar het kantoor van overminder gaan inplaats naar Brussel ik zeg doen!!!!Of durven jullie niet

    Geplaatst door: MLK RACER op
  • Makkelijk lullen jij zit zeker in de huur

    Geplaatst door: wim op
  • Eindelijk een paar wijze woorden over de oplossing van de crisis , ik ben het dan ook eens met Anja en de ASV….
    Van mij mag de hele oplegregeling zo de prullebak in , de ideen van de ASV spreken mij veel meer aan , ook al ben ik geen lid van ze. Ga zo door en dan ben ik zelfs bereid om lid te worden van ze , en dat wil iets zeggen uit de mond van iemand die eigenlijk niets van bonden moet hebben , zeker niet de stropdassenclubs als CBOB , KB ed.

    Geplaatst door: genius op
  • BG vraagt om een mening, welnu hier is de mijne.
    Men wil naar Brussel om zich te laten horen, prima idee.
    Wie weet wordt dan eindelijk eens de crisis aangemeld.
    Als die echt is aangemeld kunnen er ook crisismaatregelen genomen worden.
    Wat die crisismaatregelen moeten worden gaat het gekissebis over.
    Er is ongeveer 15 procent tevreden met de maatregelen van het cab, oftewel 85 procent is er niet zo gelukkig mee.
    Toch heb ik heel sterk het idee dat er flink gelobbied wordt de mening van een flinke minderheid erdoor te drukken, vind ik niet zo prettig.
    Een ander onderzoek toont aan dat 70 procent wel iets voelt voor bodemtarieven, lijkt mij een duidelijke meerderheid.
    In dit democratische land wordt deze meerderheid genegeerd, dat vind ik werkelijk ver beneden peil.
    Mijn mening is dus dat ik het idee heb dat de meerderheid volkomen genegeerd wordt.
    Is het nu de bedoeling de binnenvaart te redden of de banken?

    Johan, ik ben het met jou ook niet eens, bodemtarieven zijn een prima crisismaatregel, dan ben je niet ondergeschikt aan de willekeur van bevrachters en je onderbiedende collega’s.
    Je hebt dan een reis die een redelijke vracht oplevert, wie kan daar nu tegen zijn?
    En waarom zouden bodemtarieven tegelijk plafondtarieven moeten zijn?
    Als de markt op een bepaald moment gunstig is houdt niemand je tegen meer vracht te vragen, meer mag best, als het maar niet minder is.
    Oftewel een schipper mag best winst maken en verdienen en dan het liefst zonder naar de bank te rennen want naar mijn mening zijn de schippers die het hardst naar de bank zijn gerend om te gokken zonder moeite winst te maken nogal mede schuldig aan de huidige situatie.

    De ASV heeft helaas de naam overal tegenaan te schoppen en met niemand mee te willen werken maar mijn mening is dat deze bond heel erg zijn stinkende best doet voor iedereen een oplossing te zoeken en ik ben het met ze eens dat bodemtarieven beter werken dan het plan van het cab, bovendien kijken ze verder dan de redding van de grote schepen die op dit moment over het algemeen het ergst in de put zitten.
    Als de crisis ooit over is zitten die weer op rozen.
    Maar in diezelfde toekomst zullen de oudere en kleinere schepen flink in de problemen zitten door de ccr regels.
    Dat velen over deze problematiek de schouders ophalen en denken “nou en, dat zien we dan wel weer” zit mij dan weer dwars.

    En rambo, een kat in het nauw maakt zeker rare sprongen maar als hij verstandig is probeert hij wel op zijn pootjes tereht te komen, dat is het beste voor iedereen.

    Geplaatst door: anja op
  • Kansloos. Mededingingswet art.6,
    EU Richtlijn 96/75EG art.2.
    Akte van Mannheim, herziene Rijnvaartakte, Verdrag tot Oprichting van de Europese Unie, art. 70 t/m 76.
    Veel succes met vechten tegen windmolens.

    Geplaatst door: Ome Joop op
  • moeilijk he om eens gewoon te reageren zonder te kwetsen en schelden.Geef nu eens je mening op een volwassen manier.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • een bodem tarief is gelijk een plafont tarief Bent u de noord zuid vergeten.In vet verleden werd altijd over kostendekkend tarief geporken. Door de ONS die liet altijd berekeningen maken op kostprijsbasis. Dat houd dus in dat een schipper nooit wints mag maken.Dus ASV denk eens na of een schipper ook mag verdienen zonder voor elke inverstering naar de bank te rennen.

    Geplaatst door: johan op
  • kijk maar uit max en eb een kat in het nauw maakt rare sprongen en daar konden jullie wel eens door op je bek gaan stelletje sukkels

    Geplaatst door: rambo op
  • Max en EB, Als je je stem wil laten horen moet je wel op goede plaatsen zijn; niet hier op een gare site. Laat je stem spreken in een bond of vereniging. in het luchtledige schoppen heeft geen zin.

    Geplaatst door: zs op
  • 85 procent tegen stillegregeling,staan straks in Brussel te roepen om een stillegregeling
    Wie zijn nu de sukkels?

    Geplaatst door: E B op
  • Leuk he, die eenheid. haha…sukkels.

    Geplaatst door: Max op

Reageer