‘Wij wensen dat dit in alle sereniteit verloop en ieder is zelf verantwoordelijk voor aangerichtte schade of ongeregeldheden Het is de bedoeling met zoveel mogelijk ontevreden schippers ons te laten horen met scheepsbellen en spandoeken over ons ongenoegen dat het echt crisis is in de Europese Binnenvaart. Wij willen ook laten horen dat er nog steeds niet geluisterd wordt naar ons. Wij streven nog steeds dat de crisis in de binnenvaart wordt uitgeroepen in Europa dit door een structureel probleem van overcapaciteit zodat er passende maatregelen kunnen ontstaan. Wij willen onze verantwoordelijke mensen van alle schippersorganisatie een hard onder de riem steken door daar aanwezig te zijn en onze steun te betuigen. We willen ook een brief afgeven aan de verantwoordelijke van de Hearing (Europese werkvergadering inclusief banksector). Wij gaan ook vragen dat een paar actieve internationale schippers mogen deelnemen aan deze vergadering.’
Crisismaatregelen
Het Samern Sterk Team stelt de volgende bijkomende crisismaatregelen voor als de crisis in de Europese binnenvaart is aanvaard in Europa.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?