Foto’s Crisisbijeenkomst Rotterdam

Ruim honderd schippers woonden vrijdag de discussiebijeenkomst bij van het Crisisberaad Binnenvaart in Rotterdam.

Foto's Crisisbijeenkomst Rotterdam (14)

Het Crisisberaad had het niet makkelijk in Rotterdam. De schippers wilden veel weten van Jan Vogelaar (CBRB), Erik van Toor (Kantoor Binnenvaart), adviseur Nico Schoonen en voorzitter Wim van Sluis. Omdat het crisisplan nog slechts een concept is, kon niet op elke vraag en bevredigend antwoord worden gegeven. Zo was het nog onduidelijk wat de stillegregeling de schipper uiteindelijk gaat kosten. Ook deed het Crisisberaad uitspraken die niet overeen kwamen met gedane uitspraken tijdens de bijeenkomst van vorige week in Zwolle. Zo werd in Zwolle nog gezegd dat duwbakken niet konden meedoen, alleen varende eenheden waren welkom, nu bleken de duwbakken wel aan de stillegregeling mee te kunnen doen. Tot grote frustratie van sommige schippers.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Foto’s Crisisbijeenkomst Rotterdam | Schuttevaer.nl

Foto’s Crisisbijeenkomst Rotterdam

Ruim honderd schippers woonden vrijdag de discussiebijeenkomst bij van het Crisisberaad Binnenvaart in Rotterdam.

Foto's Crisisbijeenkomst Rotterdam (14)

Het Crisisberaad had het niet makkelijk in Rotterdam. De schippers wilden veel weten van Jan Vogelaar (CBRB), Erik van Toor (Kantoor Binnenvaart), adviseur Nico Schoonen en voorzitter Wim van Sluis. Omdat het crisisplan nog slechts een concept is, kon niet op elke vraag en bevredigend antwoord worden gegeven. Zo was het nog onduidelijk wat de stillegregeling de schipper uiteindelijk gaat kosten. Ook deed het Crisisberaad uitspraken die niet overeen kwamen met gedane uitspraken tijdens de bijeenkomst van vorige week in Zwolle. Zo werd in Zwolle nog gezegd dat duwbakken niet konden meedoen, alleen varende eenheden waren welkom, nu bleken de duwbakken wel aan de stillegregeling mee te kunnen doen. Tot grote frustratie van sommige schippers.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer