Het CAB blijft vrijwilligheid hoog in het vaandel voeren en iedere vrijwillige actie wordt in de praktijk door een aantal collega’s toch weer ondermijnd. Ik herinner me nog een op Vaart voorgestelde stilligactie gedurende de beursweek van Gorinchem dit jaar. Het resultaat was idem dito. Toen waren de problemen nog relatief jong, nu zitten velen van ons met betalingsproblemen en zijn zelfs technisch gezien failliet. Toen ging het om een week nu om vier dagen. De binnenvaart is blijkbaar een beroepstak die liever zelfmoord pleegt dan zich samen sterk te maken voor een menswaardig bestaan. Slechts eenheid kan ons redden zegt het CAB en dat weten we allemaal maar toch lukt het ons niet om zelfs maar voor vier dagen per jaar een eenheid te vormen. De ASV legt de oplossing bij de overheid neer die met haar wanbeleid toch ook voor een deel verantwoordelijk is voor de huidige problematiek in de binnenvaart.
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?