Vieze dieselluchtjes? Nauticlean!

‘Ik las in de krant over de mogelijkheid van roetvorming af te komen. Daar had ik wel oren naar, want mijn schip had daar regelmatig behoorlijk last van’, vertelt John Waalboer uit Dordrecht. Hij is schipper-eigenaar van het beunschip Wending uit 1966 (706 ton). ‘Maar om in aanmerking te komen moest je wel door een hele papierwinkel. Gelukkig heeft mijn schoonvader daar ervaring mee. We zijn nu zover dat de katalysator en het filter zijn geïnstalleerd.’

Vieze dieselluchtjes? Nauticlean!

Eind maart ligt de Wending nog in de gemeentehaven van Sliedrecht, er is veel actie aan boord. Op 20 mei wordt het schip in Dordrecht gepresenteerd als een primeur voor de binnenvaart. Het schip voldoet met een relatief oude motor aan de CCR2-emissie-eisen. De installatie omvat, behalve een SCR ureumkatalysator en een roetfilter een aantal andere componenten, zoals een compressor.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vieze dieselluchtjes? Nauticlean! | Schuttevaer.nl

Vieze dieselluchtjes? Nauticlean!

‘Ik las in de krant over de mogelijkheid van roetvorming af te komen. Daar had ik wel oren naar, want mijn schip had daar regelmatig behoorlijk last van’, vertelt John Waalboer uit Dordrecht. Hij is schipper-eigenaar van het beunschip Wending uit 1966 (706 ton). ‘Maar om in aanmerking te komen moest je wel door een hele papierwinkel. Gelukkig heeft mijn schoonvader daar ervaring mee. We zijn nu zover dat de katalysator en het filter zijn geïnstalleerd.’

Vieze dieselluchtjes? Nauticlean!

Eind maart ligt de Wending nog in de gemeentehaven van Sliedrecht, er is veel actie aan boord. Op 20 mei wordt het schip in Dordrecht gepresenteerd als een primeur voor de binnenvaart. Het schip voldoet met een relatief oude motor aan de CCR2-emissie-eisen. De installatie omvat, behalve een SCR ureumkatalysator en een roetfilter een aantal andere componenten, zoals een compressor.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer