Tankschip aanpassen aan alle eisen ADN kost 782.000 euro

Het kost 782.000 euro om een tankschip dat gebruik maakt van alle 139 overgangsbepalingen van het ADNR aan te passen aan de mogelijke eisen van het ADN. Dat zei Robert Tieman van het CBRB 11 maart op de Opto-vergadering in het Auditorium van de Kamer van Koophandel van Rotterdam.

Drie onderzoeks- en expertisebureaus hebben in opdracht van drie Rijnoeverlanden onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om de 139 overgangsbepalingen in hoofdstuk 1.6 van het ADNR te beëindigen. Deze landen menen dat, mede gelet op de veiligheid, einddata moeten worden ingevoerd. Bovendien kent het ADN deze overgangsbepalingen vooralsnog niet. De Nederlandse, Zwitserse en Duitse overheden presenteerden in januari een discussiedocument bij de Economische Raad voor Europa, aldus Robert Tieman. Hij maakt zich zorgen over de financiële impact die zo’n voorstel zou kunnen hebben op de ondernemers in het vervoer van gevaarlijke stoffen. Zo handelen deze voorstellen onder meer over het materiaalgebruik in stuurhuis en woning, de breedte van de kofferdam en de afmetingen van toegangsopeningen tot ruimten in de ladingzone.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Tankschip aanpassen aan alle eisen ADN kost 782.000 euro | Schuttevaer.nl

Tankschip aanpassen aan alle eisen ADN kost 782.000 euro

Het kost 782.000 euro om een tankschip dat gebruik maakt van alle 139 overgangsbepalingen van het ADNR aan te passen aan de mogelijke eisen van het ADN. Dat zei Robert Tieman van het CBRB 11 maart op de Opto-vergadering in het Auditorium van de Kamer van Koophandel van Rotterdam.

Drie onderzoeks- en expertisebureaus hebben in opdracht van drie Rijnoeverlanden onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om de 139 overgangsbepalingen in hoofdstuk 1.6 van het ADNR te beëindigen. Deze landen menen dat, mede gelet op de veiligheid, einddata moeten worden ingevoerd. Bovendien kent het ADN deze overgangsbepalingen vooralsnog niet. De Nederlandse, Zwitserse en Duitse overheden presenteerden in januari een discussiedocument bij de Economische Raad voor Europa, aldus Robert Tieman. Hij maakt zich zorgen over de financiële impact die zo’n voorstel zou kunnen hebben op de ondernemers in het vervoer van gevaarlijke stoffen. Zo handelen deze voorstellen onder meer over het materiaalgebruik in stuurhuis en woning, de breedte van de kofferdam en de afmetingen van toegangsopeningen tot ruimten in de ladingzone.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer