Spits Picaro ‘benadert’ CCR-geluidseisen

Bij de hermotorisering van de spits Picaro heeft de familie Hitters veel aandacht en geld besteed aan geluidsreductie. ‘Haalbaar’, vinden ze echter nog een groot woord, de nieuwe CCR-geluidseisen zijn ‘benaderbaar’ op een klein schip.

Spits Picaro ‘benadert' CCR-geluidseisen

‘De nieuwe motor van de Picaro staat op trillingsdempers, de uitlaat is flexibel opgehangen en er zijn schotdoorvoeren met rubberen tussenringen gebruikt. Omdat de keerkoppeling, zoals tegenwoordig gebruikelijk is, niet op rubber is geplaatst, moest er een flexibele koppeling tussen komen. De meerkosten voor zo’n flexibele motoropstelling bedragen al met al zo’n 4000 euro’, vertelt schipper Thijs Hitters. ‘Bij een oudere motor begin je natuurlijk niet zo gauw meer aan zo’n investering.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Spits Picaro ‘benadert’ CCR-geluidseisen | Schuttevaer.nl

Spits Picaro ‘benadert’ CCR-geluidseisen

Bij de hermotorisering van de spits Picaro heeft de familie Hitters veel aandacht en geld besteed aan geluidsreductie. ‘Haalbaar’, vinden ze echter nog een groot woord, de nieuwe CCR-geluidseisen zijn ‘benaderbaar’ op een klein schip.

Spits Picaro ‘benadert' CCR-geluidseisen

‘De nieuwe motor van de Picaro staat op trillingsdempers, de uitlaat is flexibel opgehangen en er zijn schotdoorvoeren met rubberen tussenringen gebruikt. Omdat de keerkoppeling, zoals tegenwoordig gebruikelijk is, niet op rubber is geplaatst, moest er een flexibele koppeling tussen komen. De meerkosten voor zo’n flexibele motoropstelling bedragen al met al zo’n 4000 euro’, vertelt schipper Thijs Hitters. ‘Bij een oudere motor begin je natuurlijk niet zo gauw meer aan zo’n investering.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer