Commentaar: Eén voor allen, allen voor één

Tien jaar Kantoor Binnenvaart bracht vooral rust aan het schippersfront. Waarschijnlijk nog meer als gevolg van de liberalisering van de markt eind 1998, dan door het onder één dak brengen van de particuliere schippersbonden.

Met het opheffen van de beurzen was voor CBOB, RKSB en ONS de strijd gestreden en restte slechts een rol in het begeleiden van varende ondernemers onder nieuwe marktverhoudingen. Voortaan was de markt volledig vrij en onreguleerd. Desondanks bleef er nog heel veel te regelen in het belang van zelfstandige schippers en voor het varend familiebedrijf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Commentaar: Eén voor allen, allen voor één | Schuttevaer.nl

Commentaar: Eén voor allen, allen voor één

Tien jaar Kantoor Binnenvaart bracht vooral rust aan het schippersfront. Waarschijnlijk nog meer als gevolg van de liberalisering van de markt eind 1998, dan door het onder één dak brengen van de particuliere schippersbonden.

Met het opheffen van de beurzen was voor CBOB, RKSB en ONS de strijd gestreden en restte slechts een rol in het begeleiden van varende ondernemers onder nieuwe marktverhoudingen. Voortaan was de markt volledig vrij en onreguleerd. Desondanks bleef er nog heel veel te regelen in het belang van zelfstandige schippers en voor het varend familiebedrijf.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer