Binnenvaart Brabant gaat vervijfvoudigen

‘Als de Tweede Maasvlakte er eenmaal ligt, zal de binnenvaart in Brabant zeker vervijfvoudigen.’ Dat voorspelde Michel van Dijk, directeur van de snel groeiende Inland Terminal Veghel (ITV) maandag bij het bezoek van staatssecretaris Tineke Huizinga aan de Zuid-Willemsvaart. Zij kwam het startschot geven voor de vervanging van de laatste drie oude sluizen.

Brabants overleg

Om het verschil nog maar eens goed duidelijk te maken voer het passagiersschip met de genodigden, waaronder Huizinga, de Brabantse gedeputeerde Cora Steffens en Schuttevaer-directeur Kees de Vries, eerst door de moderne Sluis 3 bij Schijndel (110 x 12,50 meter). Drie kwartier later was de uit 1830 daterende Sluis 4 het eindpunt: een uit baksteen opgetrokken komsluis.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Binnenvaart Brabant gaat vervijfvoudigen | Schuttevaer.nl

Binnenvaart Brabant gaat vervijfvoudigen

‘Als de Tweede Maasvlakte er eenmaal ligt, zal de binnenvaart in Brabant zeker vervijfvoudigen.’ Dat voorspelde Michel van Dijk, directeur van de snel groeiende Inland Terminal Veghel (ITV) maandag bij het bezoek van staatssecretaris Tineke Huizinga aan de Zuid-Willemsvaart. Zij kwam het startschot geven voor de vervanging van de laatste drie oude sluizen.

Brabants overleg

Om het verschil nog maar eens goed duidelijk te maken voer het passagiersschip met de genodigden, waaronder Huizinga, de Brabantse gedeputeerde Cora Steffens en Schuttevaer-directeur Kees de Vries, eerst door de moderne Sluis 3 bij Schijndel (110 x 12,50 meter). Drie kwartier later was de uit 1830 daterende Sluis 4 het eindpunt: een uit baksteen opgetrokken komsluis.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer