Rendement scheepsdiesel boven vijftig procent

Stijgende brandstofprijzen en de politieke druk om de CO2-uitstoot te verlagen zet motorenfabrikanten aan de efficiëntie van hun motoren verder te vergroten. Ruimte voor rendementsverhoging lijkt er genoeg te zijn. Bij de meeste motoren gaat de helft van de energie immers verloren via uitlaatgassen, koelwater en interne weerstand. Het grootste deel van deze ongebruikte energie verlaat de motor linea recta via de uitlaat.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rendement scheepsdiesel boven vijftig procent | Schuttevaer.nl

Rendement scheepsdiesel boven vijftig procent

Stijgende brandstofprijzen en de politieke druk om de CO2-uitstoot te verlagen zet motorenfabrikanten aan de efficiëntie van hun motoren verder te vergroten. Ruimte voor rendementsverhoging lijkt er genoeg te zijn. Bij de meeste motoren gaat de helft van de energie immers verloren via uitlaatgassen, koelwater en interne weerstand. Het grootste deel van deze ongebruikte energie verlaat de motor linea recta via de uitlaat.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer