Zeven nieuwe opdrachten voor De Hoop

Scheepswerf De Hoop heeft een opdracht binnengehaald voor de bouw van zeven offshore support schepen (60 x 12,80 meter) en een duikondersteuningsschip (70 x 18 meter). De schepen worden ingezet in de Golf van Mexico en moeten in 2009, 2010 en 2011 worden opgeleverd. De schepen worden gebouwd bij De Hoop Foxhol, voorheen scheepswerf Volharding. De Hoop heeft nu twaalf schepen in portefeuille plus twee engineeringcontracten. De werf is daarmee tot 2011 van werk verzekerd.

Zeven nieuwe opdrachten voor Scheepswerf De Hoop

In Foxhol is 31 mei de offshore supplier Caballo Lusitano te water gelaten. Het eerste door Scheepswerf De Hoop gebouwde schip op de vorig jaar overgenomen werflocatie en het eerste offshoreschip dat in het Winschoterdiep te water wordt gelaten. Omdat het met technische installaties volgestouwde schip een stuk zwaarder is dan de lege coasters die normaal langs het Winschoterdiep worden gebouwd, moest het kanaal op de plek van de tewaterlating anderhalve meter worden uitgebaggerd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeven nieuwe opdrachten voor De Hoop | Schuttevaer.nl

Zeven nieuwe opdrachten voor De Hoop

Scheepswerf De Hoop heeft een opdracht binnengehaald voor de bouw van zeven offshore support schepen (60 x 12,80 meter) en een duikondersteuningsschip (70 x 18 meter). De schepen worden ingezet in de Golf van Mexico en moeten in 2009, 2010 en 2011 worden opgeleverd. De schepen worden gebouwd bij De Hoop Foxhol, voorheen scheepswerf Volharding. De Hoop heeft nu twaalf schepen in portefeuille plus twee engineeringcontracten. De werf is daarmee tot 2011 van werk verzekerd.

Zeven nieuwe opdrachten voor Scheepswerf De Hoop

In Foxhol is 31 mei de offshore supplier Caballo Lusitano te water gelaten. Het eerste door Scheepswerf De Hoop gebouwde schip op de vorig jaar overgenomen werflocatie en het eerste offshoreschip dat in het Winschoterdiep te water wordt gelaten. Omdat het met technische installaties volgestouwde schip een stuk zwaarder is dan de lege coasters die normaal langs het Winschoterdiep worden gebouwd, moest het kanaal op de plek van de tewaterlating anderhalve meter worden uitgebaggerd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer