Zeevrachtenmarkt: Goede vooruitzichten tankvaart

het International Monetary Fund (IMF) zijn de vooruitzichten in 2018 voor de tankers en containerschepen beter dan voor de droge-bulkschepen. Het IMF verwacht dat de wereldwijde economie dit jaar 3,9% groeit. Dankzij de belastingverlaging groeit de Amerikaanse economie dit jaar sneller. In China zal de economie dit jaar wat minder groeien, maar tankers en containerschepen zullen daar weinig last van krijgen.

Volgens  Vooral de grote-bulkschepen zullen de gevolgen voelen van het Chinese besluit de staalproductie in 2018 niet te laten toenemen. De toenemende weerstand in zowel Europa als de Verenigde Staten tegen de goedkope Chinese staalproducten zal aan dit besluit wel hebben bijgedragen. De bestelde grote bulkschepen kunnen weleens een slechte start hebben. Begin januari bestelden drie rederijen, waaronder John Frederiksen, elk twee newcastlemaxen (208.000 dwt) bij Chinese werven. Oplevering eind 2019, prijs per stuk rond $ 45 miljoen. In de laatste maanden van 2017 werden ook al een flink aantal grote bulkschepen besteld.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Goede vooruitzichten tankvaart | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Goede vooruitzichten tankvaart

het International Monetary Fund (IMF) zijn de vooruitzichten in 2018 voor de tankers en containerschepen beter dan voor de droge-bulkschepen. Het IMF verwacht dat de wereldwijde economie dit jaar 3,9% groeit. Dankzij de belastingverlaging groeit de Amerikaanse economie dit jaar sneller. In China zal de economie dit jaar wat minder groeien, maar tankers en containerschepen zullen daar weinig last van krijgen.

Volgens  Vooral de grote-bulkschepen zullen de gevolgen voelen van het Chinese besluit de staalproductie in 2018 niet te laten toenemen. De toenemende weerstand in zowel Europa als de Verenigde Staten tegen de goedkope Chinese staalproducten zal aan dit besluit wel hebben bijgedragen. De bestelde grote bulkschepen kunnen weleens een slechte start hebben. Begin januari bestelden drie rederijen, waaronder John Frederiksen, elk twee newcastlemaxen (208.000 dwt) bij Chinese werven. Oplevering eind 2019, prijs per stuk rond $ 45 miljoen. In de laatste maanden van 2017 werden ook al een flink aantal grote bulkschepen besteld.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer