MCS Malin loopt in oever bij Terneuzen

Het containerschip MSC Malin heeft 16 juli in alle vroegte zware schade aangericht aan de vooroever van de Westerscheldedijk ter hoogte van de Margarethapolder, oostelijk van Terneuzen.

Oeverschade Terneuzen

Het schip van rederij MSC kreeg op weg naar Antwerpen te kampen met een storing in de besturing en liep uit het roer, recht op de steenstort op de vooroever.
Waterschap Scheldestromen en Rijkswaterstaat constateerden een dag later bij een inspectie dat ruim 50 meter stortsteen is verdwenen en dat ook de zinkstukken, die de stenen op hun plaats moeten houden, zijn beschadigd. Op de plaats waar de MSC Malin (203 meter lang, maximale diepgang 9,80 meter) de kant invoer, is de oever over een afstand van 60 bij 30 meter beschadigd.
Het schip kwam kort na de stranding op eigen kracht vrij. De kapitein wees assistentie van sleepboten van Multraship af. De MSC Malin vertrok 17 juli weer uit Antwerpen naar zee. Rijkswaterstaat gaat de schade, die zo goed als zeker in de tonnen loopt, mede namens het waterschap claimen bij de rederij. De oever wordt dit najaar hersteld. (WB)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

MCS Malin loopt in oever bij Terneuzen | Schuttevaer.nl

MCS Malin loopt in oever bij Terneuzen

Het containerschip MSC Malin heeft 16 juli in alle vroegte zware schade aangericht aan de vooroever van de Westerscheldedijk ter hoogte van de Margarethapolder, oostelijk van Terneuzen.

Oeverschade Terneuzen

Het schip van rederij MSC kreeg op weg naar Antwerpen te kampen met een storing in de besturing en liep uit het roer, recht op de steenstort op de vooroever.
Waterschap Scheldestromen en Rijkswaterstaat constateerden een dag later bij een inspectie dat ruim 50 meter stortsteen is verdwenen en dat ook de zinkstukken, die de stenen op hun plaats moeten houden, zijn beschadigd. Op de plaats waar de MSC Malin (203 meter lang, maximale diepgang 9,80 meter) de kant invoer, is de oever over een afstand van 60 bij 30 meter beschadigd.
Het schip kwam kort na de stranding op eigen kracht vrij. De kapitein wees assistentie van sleepboten van Multraship af. De MSC Malin vertrok 17 juli weer uit Antwerpen naar zee. Rijkswaterstaat gaat de schade, die zo goed als zeker in de tonnen loopt, mede namens het waterschap claimen bij de rederij. De oever wordt dit najaar hersteld. (WB)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer