Zeevrachtenmarkt: Containervaart probeert met toeslagen verlies te beperken

Het blijft kwakkelen met de panamaxen. Vooral in het Verre Oosten waren veel teveel schepen beschikbaar voor het ladingaanbod. Het gevolg was een daling van de huren en vrachten.

De Energy Star (75.250 dwt, 2003) werd gecharterd oplevering Kushiro, teruglevering Singapore/Japan voor $ 18.600 per dag. Op de Atlantische routes is het niet veel beter. Ook daar was er sprake van overcapaciteit. De Navios Hyperion (75.250 dwt, 2004) werd gecharterd oplevering Wilhelmshaven, teruglevering West-Europa voor $ 23.500 per dag, de Irini (69.734 dwt, 1988) oplevering Santos, teruglevering West-Europa/Middellandse Zee voor $ 18.500 per dag plus een ballastbonus van $ 150.000.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Containervaart probeert met toeslagen verlies te beperken | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Containervaart probeert met toeslagen verlies te beperken

Het blijft kwakkelen met de panamaxen. Vooral in het Verre Oosten waren veel teveel schepen beschikbaar voor het ladingaanbod. Het gevolg was een daling van de huren en vrachten.

De Energy Star (75.250 dwt, 2003) werd gecharterd oplevering Kushiro, teruglevering Singapore/Japan voor $ 18.600 per dag. Op de Atlantische routes is het niet veel beter. Ook daar was er sprake van overcapaciteit. De Navios Hyperion (75.250 dwt, 2004) werd gecharterd oplevering Wilhelmshaven, teruglevering West-Europa voor $ 23.500 per dag, de Irini (69.734 dwt, 1988) oplevering Santos, teruglevering West-Europa/Middellandse Zee voor $ 18.500 per dag plus een ballastbonus van $ 150.000.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer