Vrachtenmarkt: Tankermarkt bar en boos

In de droge-ladingmarkt was het enige lichtpuntje voor de handysizers op de Atlantische routes, waar de huren voor reizen van de US Gulf naar West-Europa verbeterden tot zo’n $ 14.500 per dag en voor reizen van Zuid-Amerika naar West-Europa tot iets boven $ 14.000 per dag.

In het Verre Oosten was het voor de handysizers minder. De Gem of Kilakarai (53.299 dwt, 2005) werd gecharterd oplevering Westkust van India, teruglevering China voor $ 11.500 per dag, de Great Gain (27.172 dwt, 1998) oplevering Singapore voor een rondreis in het Verre Oosten, teruglevering Singapore/Japan voor $ 7000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Vrachtenmarkt: Tankermarkt bar en boos | Schuttevaer.nl

Vrachtenmarkt: Tankermarkt bar en boos

In de droge-ladingmarkt was het enige lichtpuntje voor de handysizers op de Atlantische routes, waar de huren voor reizen van de US Gulf naar West-Europa verbeterden tot zo’n $ 14.500 per dag en voor reizen van Zuid-Amerika naar West-Europa tot iets boven $ 14.000 per dag.

In het Verre Oosten was het voor de handysizers minder. De Gem of Kilakarai (53.299 dwt, 2005) werd gecharterd oplevering Westkust van India, teruglevering China voor $ 11.500 per dag, de Great Gain (27.172 dwt, 1998) oplevering Singapore voor een rondreis in het Verre Oosten, teruglevering Singapore/Japan voor $ 7000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer