Zeevrachtenmarkt: Profijt van groter graanaanbod

De capesizers merken nog niets van een eventuele stimulering van de Chinese economie. De charterhuren dalen eerder dan dat van verbetering sprake is. Vooral op de Atlantische routes waren de huren laag.

De Dong-A Artemis (179.346 dwt, 2012) werd gecharterd oplevering passeren Gibraltar, via Colombia, teruglevering West-Europa voor $ 5000 per dag. De Magdalene (152.160 dwt, 1989) werd gecharterd oplevering Singapore, via Indonesië, teruglevering Noord-China voor $ 5700 per dag plus een ballastbonus van $ 275.000. De panamaxen krabbelden wat overeind. De charterhuren stegen in de meeste gevallen eindelijk tot boven $ 10.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Profijt van groter graanaanbod | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Profijt van groter graanaanbod

De capesizers merken nog niets van een eventuele stimulering van de Chinese economie. De charterhuren dalen eerder dan dat van verbetering sprake is. Vooral op de Atlantische routes waren de huren laag.

De Dong-A Artemis (179.346 dwt, 2012) werd gecharterd oplevering passeren Gibraltar, via Colombia, teruglevering West-Europa voor $ 5000 per dag. De Magdalene (152.160 dwt, 1989) werd gecharterd oplevering Singapore, via Indonesië, teruglevering Noord-China voor $ 5700 per dag plus een ballastbonus van $ 275.000. De panamaxen krabbelden wat overeind. De charterhuren stegen in de meeste gevallen eindelijk tot boven $ 10.000 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer