Aan de reis: Moeilijke markt

Niet alleen de zware vorst, maar ook het gebrek aan werk houdt de schepen tegen de kant. De weinige reizen die er zijn, worden ook nog eens slecht betaald. Een moeilijke markt. In de zeehavens was weinig te doen. Er werd zoveel mogelijk vastgehouden.

Ook op de Boven-Rijn was het rustig. Een groot deel van de kanalen is vrijwel onbevaarbaar en in Duitsland zijn tal van vaarverboden. Schepen liggen in het ijs en kunnen geen kant meer op. Ook naar de Twentekanalen was slechts mondjesmaat aanbod. Een beetje veevoer en wat schroot, daar bleef het bij. Het was ook ingewikkeld onderhandelen met ijsgeld en KWZ.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de reis: Moeilijke markt | Schuttevaer.nl

Aan de reis: Moeilijke markt

Niet alleen de zware vorst, maar ook het gebrek aan werk houdt de schepen tegen de kant. De weinige reizen die er zijn, worden ook nog eens slecht betaald. Een moeilijke markt. In de zeehavens was weinig te doen. Er werd zoveel mogelijk vastgehouden.

Ook op de Boven-Rijn was het rustig. Een groot deel van de kanalen is vrijwel onbevaarbaar en in Duitsland zijn tal van vaarverboden. Schepen liggen in het ijs en kunnen geen kant meer op. Ook naar de Twentekanalen was slechts mondjesmaat aanbod. Een beetje veevoer en wat schroot, daar bleef het bij. Het was ook ingewikkeld onderhandelen met ijsgeld en KWZ.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer