Klanten binnenvaart enthousiast over dienstverlening vervoerders

‘Le fluvial, ça marche!’, ofwel ‘Binnenvaart, dat lóópt!’, concludeert het Parijse afvalverwerkingsbedrijf Syctom. Niet alleen in Ile-de-France, maar ook in de Elzas worden de wegen steeds voller, terwijl de Rijn met al haar havens en ook kleinere vaarwegen mogelijkheden bieden voor het vervoer van afvalproducten. Daar zijn vaak wel nieuwe scheepstypen voor nodig.

Zo wil de gemeente Straatsburg een containerschip van spitsenmaat laten ontwikkelen. Reden genoeg voor Voies Navigables de France  (VNF) om, na ‘VNF meetings’ in Parijs vorig jaar, dit jaar ‘VNF intermodal meetings’ in Colmar te organiseren. Doel van dit tweedaagse evenement was lading- en transportaanbieders direct met elkaar in contact te brengen. Daarnaast konden bezoekers zich door een conferentieprogramma laten informeren over de laatste ontwikkelingen in de binnenvaart. Volgens Claire Dupont van VNF waren 120 verladers en 45 vervoerders naar Colmar gekomen. Onder de exposanten natuurlijk de regionale havenbedrijven en bevrachtingskantoren, maar ook havens als Reims, Le Havre en Gent en bevrachters als AVR, Overmeer en Sequana.Naast rederijen hadden ook enkele particuliere schippers een eigen stand. Hoewel het ‘speed-daten’ volgens sommigen wat minder goed was geregeld dan vorig jaar, vonden de meeste deelnemers de relatieve kleinschaligheid van het evenement een pré voor het leggen van zakelijke contacten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Klanten binnenvaart enthousiast over dienstverlening vervoerders | Schuttevaer.nl

Klanten binnenvaart enthousiast over dienstverlening vervoerders

‘Le fluvial, ça marche!’, ofwel ‘Binnenvaart, dat lóópt!’, concludeert het Parijse afvalverwerkingsbedrijf Syctom. Niet alleen in Ile-de-France, maar ook in de Elzas worden de wegen steeds voller, terwijl de Rijn met al haar havens en ook kleinere vaarwegen mogelijkheden bieden voor het vervoer van afvalproducten. Daar zijn vaak wel nieuwe scheepstypen voor nodig.

Zo wil de gemeente Straatsburg een containerschip van spitsenmaat laten ontwikkelen. Reden genoeg voor Voies Navigables de France  (VNF) om, na ‘VNF meetings’ in Parijs vorig jaar, dit jaar ‘VNF intermodal meetings’ in Colmar te organiseren. Doel van dit tweedaagse evenement was lading- en transportaanbieders direct met elkaar in contact te brengen. Daarnaast konden bezoekers zich door een conferentieprogramma laten informeren over de laatste ontwikkelingen in de binnenvaart. Volgens Claire Dupont van VNF waren 120 verladers en 45 vervoerders naar Colmar gekomen. Onder de exposanten natuurlijk de regionale havenbedrijven en bevrachtingskantoren, maar ook havens als Reims, Le Havre en Gent en bevrachters als AVR, Overmeer en Sequana.Naast rederijen hadden ook enkele particuliere schippers een eigen stand. Hoewel het ‘speed-daten’ volgens sommigen wat minder goed was geregeld dan vorig jaar, vonden de meeste deelnemers de relatieve kleinschaligheid van het evenement een pré voor het leggen van zakelijke contacten.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer