Tanktransport over zee

Muller Dordrecht heeft drie grote roestvrijstalen opslagtanks met een diameter van circa dertien meter over zee van Den Helder naar een tankterminal in de Rotterdamse Europahaven gebracht.

Tanktransport over zee

De vijftien meter hoge en 48 ton wegende tanks waren door Oostwouder Tank- en Silobouw op haar vestiging langs het Noordhollandskanaal in ’t Zand gefabriceerd. Voor het transport werden de tanks met behulp van een telescoopkraan van Mammoet op de vijftig meter lange zeegaande roroponton EA 36 getakeld. Na het zeevasten werd deze door de 1600 pk sterke zeegaande duwsleper En Avant 7 en de havensleper Rodie via het Noordhollandskanaal naar Den Helder gebracht en door de Koopvaardersschutsluis geloodst. Via het Marsdiep en de Noordzee werd hierna de reis naar Rotterdam gemaakt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Tanktransport over zee | Schuttevaer.nl

Tanktransport over zee

Muller Dordrecht heeft drie grote roestvrijstalen opslagtanks met een diameter van circa dertien meter over zee van Den Helder naar een tankterminal in de Rotterdamse Europahaven gebracht.

Tanktransport over zee

De vijftien meter hoge en 48 ton wegende tanks waren door Oostwouder Tank- en Silobouw op haar vestiging langs het Noordhollandskanaal in ’t Zand gefabriceerd. Voor het transport werden de tanks met behulp van een telescoopkraan van Mammoet op de vijftig meter lange zeegaande roroponton EA 36 getakeld. Na het zeevasten werd deze door de 1600 pk sterke zeegaande duwsleper En Avant 7 en de havensleper Rodie via het Noordhollandskanaal naar Den Helder gebracht en door de Koopvaardersschutsluis geloodst. Via het Marsdiep en de Noordzee werd hierna de reis naar Rotterdam gemaakt.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer