Droogdok 162 meter voor De Schroef in Sluiskil

Bij scheepswerf De Schroef op het Kanaaleiland bij Sluiskil is maandag rond het middaguur een nieuw droogdok afgeleverd. Dat gebeurde door drie sleepboten van Multraship.
Het dok was zes dagen onderweg van het Noorse Alesund naar Sluiskil. Het grootste deel van de reis werd het gesleept door de sleper Viking uit Delfzijl. Op de Westerschelde bij Terneuzen namen de Multraship-slepers het over.

Droogdok 162 meter voor De Schroef

Het droogdok is 162 meter lang, 29 meter (tussen de wanden 22 meter) breed, 13 meter hoog en kan schepen dokken met een diepgang van 7,50 meter en 8000 ton gewicht. Het werd al veel eerder door De Schroef gekocht van scheepswerf Myklebust in het Noorse Gursken (Alesund), maar voor de reis naar Sluiskil moest goed weer worden afgewacht. ‘De wind ging maar niet liggen en de golven namen niet af, en dit de hele winter lang’, verzucht werfdirecteur Joris Dekeyser.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Droogdok 162 meter voor De Schroef in Sluiskil | Schuttevaer.nl

Droogdok 162 meter voor De Schroef in Sluiskil

Bij scheepswerf De Schroef op het Kanaaleiland bij Sluiskil is maandag rond het middaguur een nieuw droogdok afgeleverd. Dat gebeurde door drie sleepboten van Multraship.
Het dok was zes dagen onderweg van het Noorse Alesund naar Sluiskil. Het grootste deel van de reis werd het gesleept door de sleper Viking uit Delfzijl. Op de Westerschelde bij Terneuzen namen de Multraship-slepers het over.

Droogdok 162 meter voor De Schroef

Het droogdok is 162 meter lang, 29 meter (tussen de wanden 22 meter) breed, 13 meter hoog en kan schepen dokken met een diepgang van 7,50 meter en 8000 ton gewicht. Het werd al veel eerder door De Schroef gekocht van scheepswerf Myklebust in het Noorse Gursken (Alesund), maar voor de reis naar Sluiskil moest goed weer worden afgewacht. ‘De wind ging maar niet liggen en de golven namen niet af, en dit de hele winter lang’, verzucht werfdirecteur Joris Dekeyser.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer