Hufterproof patrouilleschip voor Ghanese politie

Habbeké Shipyard in Volendam heeft twee patrouillevaartuigen gebouwd voor de Ghanese politie. Het gaat om aluminium FPC903 Fast Patrol Crafts (9,30 x 3,05 meter), snelle patrouilleschepen voor het onderscheppen van smokkelaars, terroristen en piraten en voor het vervoer van personen en goederen.

Hufterproof patrouilleschip voor Ghanese politie

Een 324 kW Yanmar 6LY2A-STP hoofdmotor drijft op de schepen een Hamilton HJ292 waterjet aan waarmee ze een snelheid van 35 knopen halen. De door Pieter Meuzelaar van DSMG ontworpen schepen zijn geschikt voor ruig gebruik door de Ghanese politie in havens en rivieren. ‘Ze zijn hufterproof’, zegt directeur Orm de Waart van Habbeké Shipyard. Zowel wat betreft de ruwe kust- en binnenwateren als wat de manier van omgaan door de bemanning betreft. Ze zijn net zo stevig als de schepen die we voor de Rotterdamse roeiers bouwen. Die gaan er ook erg ruig mee om.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hufterproof patrouilleschip voor Ghanese politie | Schuttevaer.nl

Hufterproof patrouilleschip voor Ghanese politie

Habbeké Shipyard in Volendam heeft twee patrouillevaartuigen gebouwd voor de Ghanese politie. Het gaat om aluminium FPC903 Fast Patrol Crafts (9,30 x 3,05 meter), snelle patrouilleschepen voor het onderscheppen van smokkelaars, terroristen en piraten en voor het vervoer van personen en goederen.

Hufterproof patrouilleschip voor Ghanese politie

Een 324 kW Yanmar 6LY2A-STP hoofdmotor drijft op de schepen een Hamilton HJ292 waterjet aan waarmee ze een snelheid van 35 knopen halen. De door Pieter Meuzelaar van DSMG ontworpen schepen zijn geschikt voor ruig gebruik door de Ghanese politie in havens en rivieren. ‘Ze zijn hufterproof’, zegt directeur Orm de Waart van Habbeké Shipyard. Zowel wat betreft de ruwe kust- en binnenwateren als wat de manier van omgaan door de bemanning betreft. Ze zijn net zo stevig als de schepen die we voor de Rotterdamse roeiers bouwen. Die gaan er ook erg ruig mee om.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer