Abis doopt twee schepen tegelijk

Rederij Abis Shipping heeft vorige week in Harlingen de nieuwe Abis Dover en Abis Dublin gedoopt en in de vaart genomen.

Abis doopt twee schepen tegelijk

Abis Shipping viert dit jaar haar vijfjarig bestaan. Het was dus dubbel
feest bij de Harlinger rederij. Het ms Abis Dover werd gedoopt door Marianne
Vossenberg, partner van Bart van der Meer, directeur van de Noordelijke Participatiemaatschappij.
De Abis Dublin werd gedoopt door Willemien Dijkstra-van Eck, echtgenote van
Biense Dijkstra, directeur van Bouwgroep Dijkstra Draisma.
De twee zware-ladingschepen zijn respectievelijk het 13de en 14de schip
in de vloot en de eerste uit een nieuwe serie die een grotere uitvoering is van
de Abis B-serie. Ze zijn ontworpen om, naast algemene lading en projectlading,
ook uiteenlopende werkzaamheden in de offshore te verrichten. De schepen zijn
107 meter lang, 16 meter breed en hebben een draagvermogen van 6000 dwt. Ze
hebben een dieselelektrische voortstuwing die bestaat uit zes, door Scania’s
van 535 kW aangedreven, generatoren die twee roerpropellers van energie
voorzien.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Abis doopt twee schepen tegelijk | Schuttevaer.nl

Abis doopt twee schepen tegelijk

Rederij Abis Shipping heeft vorige week in Harlingen de nieuwe Abis Dover en Abis Dublin gedoopt en in de vaart genomen.

Abis doopt twee schepen tegelijk

Abis Shipping viert dit jaar haar vijfjarig bestaan. Het was dus dubbel
feest bij de Harlinger rederij. Het ms Abis Dover werd gedoopt door Marianne
Vossenberg, partner van Bart van der Meer, directeur van de Noordelijke Participatiemaatschappij.
De Abis Dublin werd gedoopt door Willemien Dijkstra-van Eck, echtgenote van
Biense Dijkstra, directeur van Bouwgroep Dijkstra Draisma.
De twee zware-ladingschepen zijn respectievelijk het 13de en 14de schip
in de vloot en de eerste uit een nieuwe serie die een grotere uitvoering is van
de Abis B-serie. Ze zijn ontworpen om, naast algemene lading en projectlading,
ook uiteenlopende werkzaamheden in de offshore te verrichten. De schepen zijn
107 meter lang, 16 meter breed en hebben een draagvermogen van 6000 dwt. Ze
hebben een dieselelektrische voortstuwing die bestaat uit zes, door Scania’s
van 535 kW aangedreven, generatoren die twee roerpropellers van energie
voorzien.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer