Eva Pot doopt vijfde schip

Studente sportmanagement Eva Pot (19), dochter van directeur Peter Pot van Pot Scheepvaart BV, heeft vorige maand haar vijfde schip gedoopt. Ze gaf het jongste schip van haar vader’s rederij, dat bij VeKa Bijlsma werd afgebouwd, de naam Sagasbank.

Vijfde rederijschip

De werf bouwt voor Koninklijke Wagenborg en aangesloten reders en kapitein-eigenaren een aantal van deze schepen van het type Bijlsma Trader 3250 en 4500. Cascobouw van de gedeeltelijk met een zware-olieinstallatie uitgeruste schepen vindt plaats in Melnik (Tsjechië), Apatin (Servië) en in de China plaatsen Nantong, Yitzheng en Hangzhou. De afbouw gebeurt in Lemmer. De Sagasbank is, na de 6 juni vorig jaar opgeleverde Stroombank, de tweede 4500-tonner die aan de Pot- en Wagenborgvloot werd toegevoegd. In de machinekamer staat een 1860 kW Wärtsilä hoofdmotor 6L26.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Eva Pot doopt vijfde schip | Schuttevaer.nl

Eva Pot doopt vijfde schip

Studente sportmanagement Eva Pot (19), dochter van directeur Peter Pot van Pot Scheepvaart BV, heeft vorige maand haar vijfde schip gedoopt. Ze gaf het jongste schip van haar vader’s rederij, dat bij VeKa Bijlsma werd afgebouwd, de naam Sagasbank.

Vijfde rederijschip

De werf bouwt voor Koninklijke Wagenborg en aangesloten reders en kapitein-eigenaren een aantal van deze schepen van het type Bijlsma Trader 3250 en 4500. Cascobouw van de gedeeltelijk met een zware-olieinstallatie uitgeruste schepen vindt plaats in Melnik (Tsjechië), Apatin (Servië) en in de China plaatsen Nantong, Yitzheng en Hangzhou. De afbouw gebeurt in Lemmer. De Sagasbank is, na de 6 juni vorig jaar opgeleverde Stroombank, de tweede 4500-tonner die aan de Pot- en Wagenborgvloot werd toegevoegd. In de machinekamer staat een 1860 kW Wärtsilä hoofdmotor 6L26.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer