Seven Oceans complexer dan ooit

Het bij IHC Merwede, Merwede’s Shipyard gebouwde pijpenleg- en constructievaartuig Seven Oceans (157,10 bij 28,40 meter) is een van de drie genomineerden voor de KNVTS Schip van het jaar Prijs. IHC Merwede Offshore & Marine verzorgde het ontwerp, de bouw en de volledige integratie van alle systemen en componenten aan boord van het 11.000 ton dwt metende schip.

Seven Oceans complexer dan ooit

Het is samen met de eerder dit jaar opgeleverde Seven Seas, het meest complexe schip dat ooit door IHC Merwede is gebouwd. Het schip is bovendien in zeer kort tijdsbestek gebouwd, waardoor slechts dertig maanden na het tekenen van het bouwcontract de Seven Oceans haar eerste project in de Golf van Mexico al succesvol heeft afgerond.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Seven Oceans complexer dan ooit | Schuttevaer.nl

Seven Oceans complexer dan ooit

Het bij IHC Merwede, Merwede’s Shipyard gebouwde pijpenleg- en constructievaartuig Seven Oceans (157,10 bij 28,40 meter) is een van de drie genomineerden voor de KNVTS Schip van het jaar Prijs. IHC Merwede Offshore & Marine verzorgde het ontwerp, de bouw en de volledige integratie van alle systemen en componenten aan boord van het 11.000 ton dwt metende schip.

Seven Oceans complexer dan ooit

Het is samen met de eerder dit jaar opgeleverde Seven Seas, het meest complexe schip dat ooit door IHC Merwede is gebouwd. Het schip is bovendien in zeer kort tijdsbestek gebouwd, waardoor slechts dertig maanden na het tekenen van het bouwcontract de Seven Oceans haar eerste project in de Golf van Mexico al succesvol heeft afgerond.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer