Column EOC: Verzekeren doen we niet vanachter het bureau

EOC is een verzekeraar, maar dat voelt niet zo. Het gaat hier vooral over schepen en mensen en veel minder over polisvoorwaarden en schadelast. Wij willen het beste voor elk lid.

Martin Visser, directeur EOC
Martin Visser, directeur EOC

De mensen die bij ons werken hebben een passie voor het water en in alles wat daar op vaart. EOC is opgericht voor en door schippers. Het is mooi om te zien hoe onze mensen dat enthousiasme delen met onze leden.

Als iemand zich bij ons aanmeldt, willen we het schip graag zien. Dat doen we niet vanachter ons bureau, maar komen aan boord. Onze mensen hebben echt verstand van het schip. Dat is zowel fijn voor de eigenaar maar ook voor ons zodat we weten wat de status is van het schip dat we gaan verzekeren.

Onze medewerkers hebben verstand van zaken en stellen vragen over onderhoud, historie, de motoren, het casco en we zijn in goed overleg met degene die zich aanmeldt bij ons. Als pure scheepsverzekeraar hoeven wij onze aandacht niet te verdelen.

Maar ongelukken gebeuren en sommige dingen overkomen je en dan zijn we er voor je. Als er schade is komen we meteen kijken. Soms wel binnen een paar uur. We zijn 24 uur per dag te bereiken om te voorkomen dat er meer schade ontstaat bijvoorbeeld aan het schip zelf. Of we checken of er gevaar van zinken is want dat is daarmee eigenlijk ook een gevaar voor de omgeving. We willen grotere ellende voorkomen.

Juist omdat onze experts uit de scheepvaart komen, begrijpen wij de impact van een schade. Onze mensen beschikken samen over een enorm collectief geheugen, dat helpt om de schipper weer snel te kunnen laten varen. Bijvoorbeeld door samen een passende werf te zoeken om de schade te repareren. Waar kan in deze situatie nou het beste terecht?

Onze deskundigheid op het gebied van keuring, acceptatie, schadebehandeling en schade-expertise zetten wij in, altijd in het belang van onze leden.

Kennisdelen

EOC wil ook vooral kennisdelen. Dat doet EOC onder meer via het platform Varende Vrienden en Schuttevaer. Drie thema’s zijn daarbij veiliger varen, duurzamer varen en innovatie. Juist deze onderwerpen zullen vaak terugkomen op deze pagina.

Reageren: info@eoc.nl

Deze column wordt u aangeboden door EOC.

Lees ook:

‘Bij een onderlinge verzekeraar zorg je goed voor elkaar’

Column EOC: Verzekeren doen we niet vanachter het bureau | Schuttevaer.nl

Column EOC: Verzekeren doen we niet vanachter het bureau

EOC is een verzekeraar, maar dat voelt niet zo. Het gaat hier vooral over schepen en mensen en veel minder over polisvoorwaarden en schadelast. Wij willen het beste voor elk lid.

Martin Visser, directeur EOC
Martin Visser, directeur EOC

De mensen die bij ons werken hebben een passie voor het water en in alles wat daar op vaart. EOC is opgericht voor en door schippers. Het is mooi om te zien hoe onze mensen dat enthousiasme delen met onze leden.

Als iemand zich bij ons aanmeldt, willen we het schip graag zien. Dat doen we niet vanachter ons bureau, maar komen aan boord. Onze mensen hebben echt verstand van het schip. Dat is zowel fijn voor de eigenaar maar ook voor ons zodat we weten wat de status is van het schip dat we gaan verzekeren.

Onze medewerkers hebben verstand van zaken en stellen vragen over onderhoud, historie, de motoren, het casco en we zijn in goed overleg met degene die zich aanmeldt bij ons. Als pure scheepsverzekeraar hoeven wij onze aandacht niet te verdelen.

Maar ongelukken gebeuren en sommige dingen overkomen je en dan zijn we er voor je. Als er schade is komen we meteen kijken. Soms wel binnen een paar uur. We zijn 24 uur per dag te bereiken om te voorkomen dat er meer schade ontstaat bijvoorbeeld aan het schip zelf. Of we checken of er gevaar van zinken is want dat is daarmee eigenlijk ook een gevaar voor de omgeving. We willen grotere ellende voorkomen.

Juist omdat onze experts uit de scheepvaart komen, begrijpen wij de impact van een schade. Onze mensen beschikken samen over een enorm collectief geheugen, dat helpt om de schipper weer snel te kunnen laten varen. Bijvoorbeeld door samen een passende werf te zoeken om de schade te repareren. Waar kan in deze situatie nou het beste terecht?

Onze deskundigheid op het gebied van keuring, acceptatie, schadebehandeling en schade-expertise zetten wij in, altijd in het belang van onze leden.

Kennisdelen

EOC wil ook vooral kennisdelen. Dat doet EOC onder meer via het platform Varende Vrienden en Schuttevaer. Drie thema’s zijn daarbij veiliger varen, duurzamer varen en innovatie. Juist deze onderwerpen zullen vaak terugkomen op deze pagina.

Reageren: info@eoc.nl

Deze column wordt u aangeboden door EOC.

Lees ook:

‘Bij een onderlinge verzekeraar zorg je goed voor elkaar’