Hans de Boer: ‘Amsterdam, vergeet je haven niet’

‘Amsterdam, vergeet je haven niet.’ Die oproep deed Hans de Boer, voorzitter van VNO-NCW, vrijdag 24 november tijdens het 72e Havengildediner. Dat werd gehouden daags na het besluit van de gemeente om na 2029 40.000-70.000 woningen te bouwen (‘Haven-Stad’). Bedrijven als ICL Fertilizers, Cargill, Eggerding en Bunge in het Coen- en Vlothavengebied moeten daarvoor plaats ruimen.

Hans de Boer: 'Amsterdam, vergeet je haven niet'

De Boer: ‘Niets menselijks is ons vreemd als het je goed gaat, zoals nu met de geweldige komst van het Europese medicijnagentschap EMA. Maar vergeet niet je trouwe haven, die aan de basis ligt van zo ongeveer alles wat Amsterdam en Nederland nu zijn, en die ook in de toekomst een sleutelrol speelt voor de nieuwe maakindustrie en de circulaire economie.’ Het havengebied aan het Noordzeekanaal biedt werk aan zo’n 70.000 mensen tegen 39.000 op de Zuidas, stelde De Boer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hans de Boer: ‘Amsterdam, vergeet je haven niet’ | Schuttevaer.nl

Hans de Boer: ‘Amsterdam, vergeet je haven niet’

‘Amsterdam, vergeet je haven niet.’ Die oproep deed Hans de Boer, voorzitter van VNO-NCW, vrijdag 24 november tijdens het 72e Havengildediner. Dat werd gehouden daags na het besluit van de gemeente om na 2029 40.000-70.000 woningen te bouwen (‘Haven-Stad’). Bedrijven als ICL Fertilizers, Cargill, Eggerding en Bunge in het Coen- en Vlothavengebied moeten daarvoor plaats ruimen.

Hans de Boer: 'Amsterdam, vergeet je haven niet'

De Boer: ‘Niets menselijks is ons vreemd als het je goed gaat, zoals nu met de geweldige komst van het Europese medicijnagentschap EMA. Maar vergeet niet je trouwe haven, die aan de basis ligt van zo ongeveer alles wat Amsterdam en Nederland nu zijn, en die ook in de toekomst een sleutelrol speelt voor de nieuwe maakindustrie en de circulaire economie.’ Het havengebied aan het Noordzeekanaal biedt werk aan zo’n 70.000 mensen tegen 39.000 op de Zuidas, stelde De Boer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer