APM Terminals koopt Italiaanse reeferterminal

APM Terminals heeft de Vado Ligure Reefer Terminal in Italië overgenomen van de GF Group. APMT bouwt naast de terminal een containerterminal met een jaarlijkse capaciteit van 800.000 teu. Die moet in januari 2018 open gaan.

De Reefer Terminal is al 30 jaar de grootste koelterminal in het Middellandse Zeegebied. De terminals slaat jaarlijks 600.000 pallets en 275.000 teu over. De terminal heeft een kade van 465 meter, de diepte van de haven is 14,50 meter. De koopprijs is niet bekendgemaakt.

De aankoop van de koelterminal en de aanleg van de nieuwe containerterminal, die in 2017 klaar moet zijn, is onderdeel van het masterplan van de haven van Vado om uit te breiden naar de markten in Noord-Italië, Zuid-Frankrijk, Zwitserland en Zuid-Duitsland. Om grote containerschepen te kunnen laden en lossen krijgt de haven een diepte van 17 meter. De koelterminal blijft gespecialiseerd in de op- en overslag van vers fruit en groente. ‘De integratie van de koelterminals met de nieuwe semi-automatische containerterminal zorgt voor een betere bereikbaarheid van de Ligurische kust’, zegt ceo Carlo Merli van APM Terminals Vado. ‘Vado wordt de enige haven in Italië waar Ultra-Large Container Ships (ULCS) van meer dan 18.000 teu kunnen worden behandeld. Het wordt de haven van de toekomst voor Italië voor het behandelen van containerschepen, koelschepen en schepen voor het vervoer van RoRo- en breakbulk. Voor het vervoer naar het achterland beschikt de terminal over vier sporen.’ (EvH)

APM Terminals koopt Italiaanse reeferterminal | Schuttevaer.nl

APM Terminals koopt Italiaanse reeferterminal

APM Terminals heeft de Vado Ligure Reefer Terminal in Italië overgenomen van de GF Group. APMT bouwt naast de terminal een containerterminal met een jaarlijkse capaciteit van 800.000 teu. Die moet in januari 2018 open gaan.

De Reefer Terminal is al 30 jaar de grootste koelterminal in het Middellandse Zeegebied. De terminals slaat jaarlijks 600.000 pallets en 275.000 teu over. De terminal heeft een kade van 465 meter, de diepte van de haven is 14,50 meter. De koopprijs is niet bekendgemaakt.

De aankoop van de koelterminal en de aanleg van de nieuwe containerterminal, die in 2017 klaar moet zijn, is onderdeel van het masterplan van de haven van Vado om uit te breiden naar de markten in Noord-Italië, Zuid-Frankrijk, Zwitserland en Zuid-Duitsland. Om grote containerschepen te kunnen laden en lossen krijgt de haven een diepte van 17 meter. De koelterminal blijft gespecialiseerd in de op- en overslag van vers fruit en groente. ‘De integratie van de koelterminals met de nieuwe semi-automatische containerterminal zorgt voor een betere bereikbaarheid van de Ligurische kust’, zegt ceo Carlo Merli van APM Terminals Vado. ‘Vado wordt de enige haven in Italië waar Ultra-Large Container Ships (ULCS) van meer dan 18.000 teu kunnen worden behandeld. Het wordt de haven van de toekomst voor Italië voor het behandelen van containerschepen, koelschepen en schepen voor het vervoer van RoRo- en breakbulk. Voor het vervoer naar het achterland beschikt de terminal over vier sporen.’ (EvH)